[Forum] codeblokken inklappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Ik had een gesprekje met NMe en F.West98 over de lange lappen code in [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'. NMe suggereerde mij even een feature request te doen voor het automatisch inklappen ervan, vergelijkbaar als nu op het forum met quotes gebeurt. Natuurlijk kun je de code tussen quote tags zetten (zoals hier), maar dat wordt wat rommelig.

Bij deze dus de request om code tussen de code tags automatisch in te klappen. :) Heb er ook gelijk even een uitwerking bij bedacht hoe het eruit kunnen zien:

Voorbeeld implementatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ho, ik zei iets anders dan automatisch inklappen. :+
Wat dat betreft zie ik liever een feature waarmee je (optioneel en zeker niet standaard!) grote code-blokken op dezelfde manier automatisch kan inklappen dan dat je gebruikers gaat "forceren" om extra RML-tags te gebruiken.
Code standaard inklappen voor alle gebruikers heeft niet mijn voorkeur in elk geval, dat maakt Programming en Webdesign, Markup & Clientside Scripting een stuk minder handig in gebruik. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
NMe schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:23:
Ho, ik zei iets anders dan automatisch inklappen. :+

[...]

Code standaard inklappen voor alle gebruikers heeft niet mijn voorkeur in elk geval, dat maakt Programming en Webdesign, Markup & Clientside Scripting een stuk minder handig in gebruik. :)
Oke, dat had ik niet helemaal meegekregen. :) Bedenk wel dat bij de quotes die ik als voorbeeld gebruik, deze alleen ingeklapt worden wanneer ze langer dan een ingestelde waarde zijn. Dat was ook mijn idee voor het automatisch inklappen van code. Op die manier hoeft het niet zo'n probleem te zijn, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door matroosoft op 14-03-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je ziet in het voorbeeld dat je aanhaalt dat er maar 11 regels code passen, en zelfs als dat er 20 zouden zijn is nog steeds veruit het grootste deel van alle code in PRG en WEB ineens ingeklapt. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
NMe schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:29:
Je ziet in het voorbeeld dat je aanhaalt dat er maar 11 regels code passen, en zelfs als dat er 20 zouden zijn is nog steeds veruit het grootste deel van alle code in PRG en WEB ineens ingeklapt. :P
Tja, ik zou zeggen dat er wel een middenweg zou moeten zijn, bijvoorbeeld 40 regels. :) Je zou het ook scrollable kunnen maken. Maar ik heb makkelijk praten, ik gebruik dat hoekje van het forum zelden. :P

[ Voor 42% gewijzigd door matroosoft op 14-03-2016 13:51 ]