Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Mijn vriendin mag verlengen. Nu zit ze in het volgende dillemma:
Optie 1: gaan voor een Iphone 6/ 6s 16GB + de daarbij behorende 45-50 euro per maand.
Optie 2: gaan voor een Nexus 5x 32GB (25-30 euro per maand)
icm verlenging T-mobile 120 min/sms+ 6GB internet - 2 jarig

Ze komt van een iphone 5s en is heeft dus een voorkeur voor IOS. Verder gebruikt ze mijn Nexus 7 2013, dus ze is wel bekend met Android.
Ikzelf gebruik een Nexus 6 & 9 en zie niet in waarom je 20 euro extra per maand zou betalen.

Ik zoek een?
Iphone 6 of 6s
of een Nexus 5x

Wat is je budget?
Minder als huidige abbonement, onder de 50 euro en het liefst minder natuurlijk

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beetje standaard vrouwen dingen, Facebook, Whatsapp, Youtube, Internetten

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf wil ze graag een Iphone 6, puur op het gevoel (nieuwere iphone..)
Ik zou als ik haar was een 5x kiezen, Prijs/Prestatie.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/452111;461344/

Welke vragen heb je hier nog over?
Zouden jullie mij commentaar kunnen geven waarom ze juist wel voor die iphone moet kiezen of andere argumenten om voor een bepaald toestel te kiezen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44
Tja, dat is een persoonlijke kwestie.

Ikzelf heb een Nexus 6 64GB, maar mijn vrouw zweert bij iOS en heeft nu een 6s 64GB.

Mijn vrouw wil nooit meer terug naar Android en ik heb ook een kindje dood aan iOS.

Een iPhone is hoe dan ook overkill voor wat zij er mee doet om even op jouw vraag terug te komen.
Maar ze is het wel gewend, heeft wellicht aankopen in de Apple Store? Dat is iets wat het voor mijn vrouw moeilijk maakt om over te stappen, idem voor mij bij wijze van.

Als ze het maandbedrag kan missen, why not. Waarom trouwens moet het abonnement voor een iPhone duurder zijn? Neem aan voor de initiële aanschaf van de telefoon?
Dan moet je jezelf daar eerder over achter de oren krabben dan voor de keuze.

Wij bazeren de aan te schaffen telefoon bijvoorbeeld eerder op het maandbedrag dan op de prijs van de telefoon. Is de telefoon duurder? Dan moet je zelf meer bijleggen.
Ze hoeft nog niet te verlengen, dus sparen om een goedkoper maandbedrag te krijgen voor de iPhone is wellicht een optie?

Verwijderd

De Iphone 6 en 6S zijn topmodellen, de Nexus 5X een goede middenklasser. Ben zelf overgestapt van Iphone naar Android, wegens het gesloten systeem bij de Apple en het niet kunnen uitbreiden van het geheugen. Maar dit is een persoonlijke smaak.
De Iphone is in haar geval zeker aan te raden, als ze de prijs wil betalen. Anders is het aanpassen aan Android.

• Purehz
Arunia schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:17:
Tja, dat is een persoonlijke kwestie.

Ikzelf heb een Nexus 6 64GB, maar mijn vrouw zweert bij iOS en heeft nu een 6s 64GB.

Mijn vrouw wil nooit meer terug naar Android en ik heb ook een kindje dood aan iOS.

Een iPhone is hoe dan ook overkill voor wat zij er mee doet om even op jouw vraag terug te komen.
Maar ze is het wel gewend, heeft wellicht aankopen in de Apple Store? Dat is iets wat het voor mijn vrouw moeilijk maakt om over te stappen, idem voor mij bij wijze van.

Als ze het maandbedrag kan missen, why not. Waarom trouwens moet het abonnement voor een iPhone duurder zijn? Neem aan voor de initiële aanschaf van de telefoon?
Dan moet je jezelf daar eerder over achter de oren krabben dan voor de keuze.

Wij bazeren de aan te schaffen telefoon bijvoorbeeld eerder op het maandbedrag dan op de prijs van de telefoon. Is de telefoon duurder? Dan moet je zelf meer bijleggen.
Ze hoeft nog niet te verlengen, dus sparen om een goedkoper maandbedrag te krijgen voor de iPhone is wellicht een optie?
Precies wat je zegt: Een iphone is overkill voor wat zei er mee doet.
Verder heeft ze, voor wat ik weet, geen aankopen. Dus dat is geen belemmering.

Ze kan het wel missen maar vind het eigenlijk wel veel geld. In mijn ogen ook, als je ziet waarvoor je een telefoon gebruikt. Dit zou ook prima kunnen met de 5X. Het verschil in maandbedrag zal waarschijnlijk zijn dat een iphone 6-700 euro kost en een Nexus circa 400.

Ik baseer mn keuzes ook meer op financieel voordeliger tov voorgaand.Niet voor een dubbeltje op de eerste rij maar als iets niets extra toevoegd in mijn ogen is het gewoon geld weggooien.
Zei is IOS gewend en ''bang'' om te switchen. Verder doorsparen heeft geen zin, ze is zo impulsief dat ze zo snel mogelijk wat wil.// 8)7

@rudimaes
Rechtvaardigt alleen het besturingsysteem een meerprijs van circa 20 euro per maand?
Qua specs op papier zijn ze identiek. 2GB RAM / 1,8 ghz proccessor / 4k Filmen / 12megapixel etc etc.
En dan heeft de Nexus 5x 32GB tegenover 16Gb op de Iphone?

Oftewel, zoek eigenlijk naar argumenten om haar te overtuigen.
Specs (getalletjes) zeggen haar niet veel.
Blijft moeilijk, zo'n vrouw :P

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44
Tja, mijn vrouw kan ook prima af met een Android telefoon. Wordt ze er gelukkig van? Nee.
Zij kan overigens wel iets sparen. :P Dus het maandbedrag blijft gelijk. Maar ja, dat is wat anders wanneer je getrouwd bent en alles op de grote hoop gooit en ieder "zakgeld" heeft. Dan ga je er anders mee om. Dat soort uitgaven zijn dan voor jezelf.

Geloof mij nou maar. Ze gaat als je haar over haalt om Android te nemen terwijl ze zelf die keuze niet maakt, jou aankijken omdat je haar over gehaald hebt. Niet om lullig te doen, maar het blijven vrouwen.

Als zij een iPhone wil, en ze betaald alles volledig zelf. Dan moet ze echt zelf daar voor kiezen.
Heb je er net zoals ik inspraak over, dan zou ik me er pas mee bemoeien.
Zolang je er dus geen last van hebt dat zij die lasten heeft etc etc, lekker laten kiezen.

De functies die je op noemt van de Nexus 5X gebruikt ze ook niet. Er is gewoon weinig materiaal om een andere keuze in te maken behalve dat je 20 euro p/m minder betaald en de telefoon dus ook goedkoper is.

De vraag is, hoe lang moet ze er voor sparen om voor hetzelfde bedrag de iPhone te halen? Impulsief of niet, ze mag verlengen, ze hoeft niet te verlengen.

Mijn eerste reactie met dit soort dingen en behulpzaamheid vanuit een man om kosten te besparen. RUN FOR THE HILLS! Als je je er mee bemoeid, dan win je het iig nooit. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 14-03-2016 15:07 ]

• Purehz
Nou ik zit al een tijd je boven op the hill ;w

Eerst advies vragen bij een goed abonnement, voordeligste gevonden wat voldoet aan haar wensen.
De ellende begon toen ik eens adviseerde om ergens anders te naar kijken..
Maar toen we van de week bij de mediamarkt stonden te kijken bij zowel de Iphone en Nexus 5x, draaide ze een beetje bij. Ze vond hem ook wel ''mooi"'.

Nu heb ik gezegd, als je hem gewoon besteld, kun je hem altijd nog terugsturen binnen 2 weken als het toestel niet bevalt. Dit is toch eigenlijk gewoon de oplossing? of zitten hier weer allerlei voorwaarden aan voordat je terug mag sturen omdat je het afsluit met een abonnement?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Purehz schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:07:

Ikzelf gebruik een Nexus 6 & 9 en zie niet in waarom je 20 euro extra per maand zou betalen.
Laat ik me, als vrouw, er nu ook eens mee bemoeien ;)
Ervan uitgaand, dat ze het zelf betaalt, hóéf jij ook helemaal niet in te zien, waarom ze 20 euro extra zou betalen, als zíj het maar inziet, zij gebruikt de telefoon immers ook.

Verder ben ik 't eens met de post van Arunia: tenzij jullie het geld écht niet kunnen missen, ga je niet blij zijn, met die uitgespaarde 20 euro, ik zou het iig niet accepteren, wanneer iemand mij iets persoonlijks, als een telefoon, zou willen opdringen.

En, zoals in dit topic al eerder gepost, er zijn ook voordeligere abonnementen met 'n iPhone 6 te vinden.

• Purehz
Marly schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:56:
[...]

Laat ik me, als vrouw, er nu ook eens mee bemoeien ;)
Ervan uitgaand, dat ze het zelf betaalt, hóéf jij ook helemaal niet in te zien, waarom ze 20 euro extra zou betalen, als zíj het maar inziet, zij gebruikt de telefoon immers ook.

Verder ben ik 't eens met de post van Arunia: tenzij jullie het geld écht niet kunnen missen, ga je niet blij zijn, met die uitgespaarde 20 euro, ik zou het iig niet accepteren, wanneer iemand mij iets persoonlijks, als een telefoon, zou willen opdringen.

En, zoals in dit topic al eerder gepost, er zijn ook voordeligere abonnementen met 'n iPhone 6 te vinden.
Ik snap wat je zegt, Wie betaald, die bepaald.
En dat is ook helemaal waar. Maar laat ik het netjes zeggen, ze vind het lastig om in te delen waar ze geld aan uitgeeft en aan het eind van de maand dus weer krap zit.
En wie kan het dan gaan oplossen? Precies, ik... Want ik zorg voor een buffer, voor onverwachte uitgaves.
Dan is 20 X 24 toch bijna 500 euro wat je kunt besparen.

Ik ben meer iemand die op de lange termijn kijkt, ipv ooh leuk een nieuwe iphone.
En probeer haar ook niet te dwingen, dat is toch zinloos 8)7

Veel goedkoper zoals je zegt kan ik ze niet vinden bij een vergelijkbaar abo.

[ Voor 0% gewijzigd door Purehz op 14-03-2016 16:12 . Reden: typfout ]

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Lastig te bepalen voor ons, aangezien we jullie situatie niet kennen.
Zoals je aangeeft, is 20 euro toch een behoorlijk bedrag wat je per maand extra betaalt.
Maar waarom niet een iPhone 5? Is dat soms niet nieuw genoeg?

• Marly
Audiowaste schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:26:

Maar waarom niet een iPhone 5? Is dat soms niet nieuw genoeg?
Ze heeft nu een 5s ;)

Maar ik zou dan sowieso niet voor een 6s gaan, een 6 is ook voldoende voor het 'nieuwe telefoon'-gevoel.
Los een mooie, bijna nieuwe, hier op V&A kopen en dan verlengen met een sim-only, is geen optie, begrijp ik?

Zelf heb ik, door gebruikt te maken van KPN Compleet, een sim-only van 12,50 euro, dus je begrijpt, dat ik losse telefoons koop :), maar ook met telefoon zijn er door gebruik te maken van KPN Compleet, wel leuke kortingen te krijgen. Shop ook eens bij verschillende webshops, maar daarin kunnen wij je helaas niet verder adviseren, omdat we niet weten, hoeveel data en belminuten ze nodig heeft?

• Purehz
Marly schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:38:
[...]

Ze heeft nu een 5s ;)

Maar ik zou dan sowieso niet voor een 6s gaan, een 6 is ook voldoende voor het 'nieuwe telefoon'-gevoel.
Los een mooie, bijna nieuwe, hier op V&A kopen en dan verlengen met een sim-only, is geen optie, begrijp ik?

Zelf heb ik, door gebruikt te maken van KPN Compleet, een sim-only van 12,50 euro, dus je begrijpt, dat ik losse telefoons koop :), maar ook met telefoon zijn er door gebruik te maken van KPN Compleet, wel leuke kortingen te krijgen. Shop ook eens bij verschillende webshops, maar daarin kunnen wij je helaas niet verder adviseren, omdat we niet weten, hoeveel data en belminuten ze nodig heeft?
Haha je was me voor, met de 5s.

Ze heeft T-mobile en zal dan nog 4 maanden moeten wachten voordat ze overkan op een andere provider.
Simonly kost het abonnement 21,50. Dan nog een duur toestel gaat het ook niet worden.
De 5x kost 21,50 + 5 euro toestelbijdrage en eenmalig 40 euro. Dat is een goede deal voor t toestel.
Voor de iphone 6 betaal je volgens mij 45,50 per maand.

Het soort abonnement staat is de 4de zin van mijn openingsbericht.
120 belminuten, ze belt weinig.
6GB data, op het werk geen wifi icm veel youtube etc wel nodig

Sim only's met veel data zijn ook prijzig dus dan is met toestel vaak voordeliger.
Zelf koop ik wel mijn toestellen los

• Marly
Ja, had ik gezien, maar die hoeveelheid data heeft ze dus ook nodig? Dat is id idd wel veel, dan worden sim-only's ook duurder. Maar jullie hebben dus wel nog tijd, om even te shoppen.
Wonen jullie toevallig in een regio, waar Tele2 al een goede 4G dekking heeft opgebouwd? Die abo's met iPhone 6 16GB zijn momenteel best wel voordelig, las ik hier op Tweakers.

[ Voor 26% gewijzigd door Marly op 14-03-2016 17:03 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:02
Waarom houdt ze niet haar huidige toestel?

• Purehz
Even een update :)

Inmiddels bijna een week de Nexus 5x in het bezit van mijn vriendin.
Helemaal gelukkig mee en snapt zelf ook niet waarom ze in de winkel bijna een abonnement wou afsluiten voor het dubbele. Wel moet ze nog even wennen, Android en IOS zitten uiteraard verschillen in. Maar buiten een paar kleine dingetjes die ze me de afgelopen week heeft gevraagd, zoals: waar kan ik die instelling vinden en waarvoor is dat... Geen problemen tegen gekomen.

Tot slot nog even reageren op de laatste 2 posts in dit topic:

@marly
ja, ze komt van een 1GB data abo waar ze standaard over heen ging. dus 3GB bij T-mobile was ook een optie. Maar 6Gb is 2 euro duurder en aangezien ze geen Wifi heeft op werk, muziek wil streamen tijdens autorijden en uit een situatie komt waar ze vroeger op meer plekken Wifi kon gebruiken leek mij 6GB beter voor haar. Tele2 was nog niet echt een optie omdat ze dan nog 4 maand moest wachten.

@ASW1
tegen een meer prijs van 5 euro + eenmalig 35 euro = 155 euro een Nexus 5x tov een simonly is natuurlijk niet een hele moeilijke beslissing. Zeker als je rekening mee houd dat je voor een 5s wel 200-225 euro vangt.
Pagina: 1