Toon posts:

SERV-U met netwerkmappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ADSL thuis, de ingang is op mijn laptop (2 netwerkpoorten), maar de meeste files staan op mijn desktop.

Nu weet ik dat het mogelijk is om met IIS 5.0 (ik draai win2000) mensen via ftp te laten inloggen in een 'virtual directory' op het netwerk. Alleen ik snap IIS niet helemaal, het lukt mij alleen om anonymous access te krijgen, user accounts? No way...

Dus heb ik de nieuwste SERV-U maar geinstaleerd, alleen deze ondersteund volgens mij geen netwerkmappen. Als ik er eentje aanwijs als homedirectory e.d. dan lukt dat wel, alleen de persoon die inlogt kan er niet bijkomen.

Hoe kan ik dit oplossen? Ja, 2e netwerkkaartje in m'n desktop zetten. Helaas, die is vol. Software oplossing aub???

JG

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Wat IIS betreft: je weet toch wel dat IIS gebruik maakt van de Windows-accounts he? Als je geen user account 'pietje' aanmaakt in de usermanager, dan kan pietje ook niet gaan inloggen op de FTP-server.

Serv-U heeft geen enkel probleem met netwerkschijven. Je moet niet vergeten om niet alleen een homedir aan te wijzen voor de user, maar onderin dat venster ook de permissies voor verschillende dirs goed te zetten. Als jij een netwerkschijf F hebt, dan moet je dus in het lijstje even F toevoegen, en in elk geval Read permissies erop zetten voor die user. Eventueel meer permissies naar wens. Pas als de user ook die permissie heeft, kan ie daadwerkelijk in die dir komen.