Een boete - maximal snelheid overschrijden met 8 km/h

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo,

Pardon voor mijn Nederlands maar ik ben een buitenlander.

Het gaat over een brief die heb ik van CJIB vandaag ontvangen. Door CJIB heb ik te snel gerijden (8 km/h te snel) en ik heb een boete ontvangen voor 62 euro.

Mijn vraag is simpel. Waaroom heb ik geen bewijs ontvangen in de brief? Is het normaal in Nederland? Hoe kan ik het betalen als ik heb geen foto. Misschien een oplitcher heeft deze brief opgestuurd. Alles is mogelijk in deze wereld.

Bedankt voor alle reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

https://www.cjib.nl/Over-...ringen.aspx?cp=36&cs=2161

Je kunt altijd bewijs opvragen, wordt niet standaard meegestuurd in Nederland.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Als je geflitst bent kun je hier de foto opvragen:
https://www.mijnpolitie.nl/bvs.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:21

Rhapsody

In Metal We Trust

Hier kun je de foto opvragen: https://www.cjib.nl/Inter...-over-uw-overtreding.aspx

Hier in Nederland is het normaal dat er geen foto meegestuurd wordt. Aan de envelop, incasso-formulier kun je kun je zien of het om een echte melding gaat.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 22:57
Als je daadwerkelijk daar hebt gereden lijkt me de kans van een oplichter vrij klein :)

En zoals hierboven al gezegd, opvragen van bewijs is mogelijk.
Het bedrag in verhouding tot snelheid is niet vreemd in Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt een beetje als dommetje spelen dit topic; in 2010 postte je al dat je in NL woonde en niet/slecht Nederlands sprak. Als je er dan 6 jaar later bewust voor kiest om met een buitenlands rijbewijs te gaan rijden en de wet te overtreden, had je dit toch zelf allang moeten opzoeken. Je hoort je namelijk te houden aan de regels die in het land gelden waar je je in het openbaar begeeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:17:
Klinkt een beetje als dommetje spelen dit topic; in 2010 postte je al dat je in NL woonde en niet/slecht Nederlands sprak. Als je er dan 6 jaar later bewust voor kiest om met een buitenlands rijbewijs te gaan rijden en de wet te overtreden, had je dit toch zelf allang moeten opzoeken. Je hoort je namelijk te houden aan de regels die in het land gelden waar je je in het openbaar begeeft.
Zo, beetje overdreven, niet? Hij heeft 8km te hard gereden, dat kan makkelijk een foutje zijn.

Daarnaast is zijn vraag heel terecht, vooral omdat er vaak ook oplichtersbrieven verstuurd worden in naam van het CJIB, zie ook dit:
https://www.cjib.nl/over-...ervalste-bekeuringen.aspx

@Topicstarter, zoals gezegd kan je een foto opvragen.
En of het om een oplichter gaat:
* Heb je ook op die weg op dat tijdstip gereden?
* Hier kan je controleren of het om het juiste rekeningnummer gaat: https://www.cjib.nl/Onder...-cjib/rekeningnummer.aspx

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

anandus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Zo, beetje overdreven? Hij heeft 8km te hard gereden, dat kan makkelijk een foutje zijn.

Daarnaast is zijn vraag heel terecht, vooral omdat er vaak ook oplichtersbrieven verstuurd worden in naam van het CJIB, zie ook dit:
https://www.cjib.nl/over-...ervalste-bekeuringen.aspx
Ongeacht; het lijkt me geen topic waard maar dat is mijn mening. De helft van de vragen in de startpost kan je uitvechten met het correspondentie-adres op de achterkant van de brief. De andere helft van de vragen lijken me eenvoudig beantwoordbaar door, bijvoorbeeld, de URL's die je zelf post.

Tja, noem het overdreven; ik vind het eenvoudigweg wat kortzichtig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-07 15:30
je zou eventueel, mocht je nog irritant willen doen richting de instanties die de boete hebben uitgeschreven of thuisbezorgd een WOB verzoek indienen met daarin de vraag naar
* Foto
* Eikingsrapport van de flitsapparatuur
* Akte van beëdiging van de dienstdoende surveillant.

punt blijft dat als je inderdaad te hard hebt gereden je waarschijnlijk gewoon moet betalen.
controleer voor de zekerheid of het rekeningnummer waarna je het bedrag overmaakt hiertussen staat
https://www.cjib.nl/Onder...-cjib/rekeningnummer.aspx

Mvg. Jeroen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:24:
[...]

Ongeacht; het lijkt me geen topic waard maar dat is mijn mening.
Misschien, maar dat hele verhaal van je dat "hij zich aan de regels moet houden" is een beetje hypocriet, niet?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:15

Rmg

WinterX schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:03:
Hallo,

Pardon voor mijn Nederlands maar ik ben een buitenlander.

Het gaat over een brief die heb ik van CJIB vandaag ontvangen. Door CJIB heb ik te snel gerijden (8 km/h te snel) en ik heb een boete ontvangen voor 62 euro.

Mijn vraag is simpel. Waaroom heb ik geen bewijs ontvangen in de brief? Is het normaal in Nederland? Hoe kan ik het betalen als ik heb geen foto. Misschien een oplitcher heeft deze brief opgestuurd. Alles is mogelijk in deze wereld.

Bedankt voor alle reacties!
1. Is normaal, foto krijg je niet standaard
2. Heb je geen foto voor nodig alleen Internetbankieren :+
3. Alles is mogelijk, maar het rekeningnummer van de CJIB is wel online te vinden ( https://www.cjib.nl/Onder...-cjib/rekeningnummer.aspx ) En dat is al een redelijke check dat het niet over een particuliere oplichter gaat.

Daarnaast staat je kenteken, locatie en tijdstip waar je geflitst bent. Je kan dus zelf aardig goed inschatten of het mogelijk is dat jij daar geflitst bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 677216

J-roenn schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:24:
je zou eventueel, mocht je nog irritant willen doen richting de instanties die de boete hebben uitgeschreven of thuisbezorgd een WOB verzoek indienen met daarin de vraag naar
* Foto
* Ei IJkingsrapport van de flitsapparatuur
* Akte van beëdiging van de dienstdoende surveillant.

punt blijft dat als je inderdaad te hard hebt gereden je waarschijnlijk gewoon moet betalen.
controleer voor de zekerheid of het rekeningnummer waarna je het bedrag overmaakt hiertussen staat
https://www.cjib.nl/Onder...-cjib/rekeningnummer.aspx

Mvg. Jeroen
Ja echt een goed advies dit. Ambtenaar een uurtje werk (maar die gaat heus niet overwerken, dus gewoon betaald door de staat), postbode wat extra arbeid (postzegel betaald door de staat), en uiteindelijk mag de bekeuring gewoon betaald worden.
De enige richting wie je irritant bent is de belastingbetaler.
En dan maar klagen dat de belastingen te hoog zijn. Man man man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 13:21
Anoniem: 677216 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:23:
[...]

Ja echt een goed advies dit. Ambtenaar een uurtje werk (maar die gaat heus niet overwerken, dus gewoon betaald door de staat), postbode wat extra arbeid (postzegel betaald door de staat), en uiteindelijk mag de bekeuring gewoon betaald worden.
De enige richting wie je irritant bent is de belastingbetaler.
En dan maar klagen dat de belastingen te hoog zijn. Man man man...
Boetes worden niet betaald uit belasting, maar uit de administratiekosten. Die gek genoeg, ondanks het feit dat het CJIB enkele jaren terug al aankondigde dat de verwerkingskosten per boete zouden dalen door verdere automatiseren, juist gestegen zijn naar een exorbitante 9 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 19:08
anandus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:26:
[...]
Misschien, maar dat hele verhaal van je dat "hij zich aan de regels moet houden" is een beetje hypocriet, niet?
offtopic:
Tja, daar is 'ie niet zo uniek in, toch? 99% van de Nederlanders is het met die stelling eens, maar wordt toch soms beboet. Ik vind het pas echt hypocriet als je de boete niet accepteert, of kwalijker, denkt er iets mee op te kunnen schieten door belastinggeld te verspillen door het CJIB 'het leven zuur' te maken als een boete gewoon aannemelijk terecht is.

tl;dr wat kpg hierboven zegt.
Pagina: 1