Ik ben al jaren klant van ziggo voor kabel + televisie. Ik heb thuis een wifi modem/router staan. Echer is er recentelijk glasvezel aangelegt in de buurt door reggefiber. Nu twijfel ik of ik moet overstappen naar glasvezel of niet. Ik betaal nu 50 euro per maand voor internet + televisie. Qua snelheid heb ik 120 mbps download en 12 mbps upload.
Laatst kwam vodafone aan de deur en willen mij een actie aanbieden.
50 mbps download/50 mbps upload
televisie + 2 interactieve receivers
wifi router/modem
46 euro per maand.
Ze beweren dat als ik van 120 kabel naar 50 glasvezel er niet zo veel ga merken qua snelheid. Omdat kabel uit de kast komt en die deel je met je hele straat. Dus als iedereen aan het internetten is op drukke momenten, dan merk ik dat door trage internet. Met glasvezel schijn je daar geen last van te hebben. Klopt dit? Of klopt dit niet en ga ik het zeker wel merken in de snelheid dat ik er op achteruit ga?
UPDATE
Ik heb even mijn upload snelheid aangepast van 60 naar 12. Dat was een foutje van me
Laatst kwam vodafone aan de deur en willen mij een actie aanbieden.
50 mbps download/50 mbps upload
televisie + 2 interactieve receivers
wifi router/modem
46 euro per maand.
Ze beweren dat als ik van 120 kabel naar 50 glasvezel er niet zo veel ga merken qua snelheid. Omdat kabel uit de kast komt en die deel je met je hele straat. Dus als iedereen aan het internetten is op drukke momenten, dan merk ik dat door trage internet. Met glasvezel schijn je daar geen last van te hebben. Klopt dit? Of klopt dit niet en ga ik het zeker wel merken in de snelheid dat ik er op achteruit ga?
UPDATE
Ik heb even mijn upload snelheid aangepast van 60 naar 12. Dat was een foutje van me
[ Voor 5% gewijzigd door adesign op 14-03-2016 13:11 ]