Kabel (ziggo) behouden of overstappen naar glasvezel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-03 23:43
Ik ben al jaren klant van ziggo voor kabel + televisie. Ik heb thuis een wifi modem/router staan. Echer is er recentelijk glasvezel aangelegt in de buurt door reggefiber. Nu twijfel ik of ik moet overstappen naar glasvezel of niet. Ik betaal nu 50 euro per maand voor internet + televisie. Qua snelheid heb ik 120 mbps download en 12 mbps upload.

Laatst kwam vodafone aan de deur en willen mij een actie aanbieden.

50 mbps download/50 mbps upload
televisie + 2 interactieve receivers
wifi router/modem
46 euro per maand.

Ze beweren dat als ik van 120 kabel naar 50 glasvezel er niet zo veel ga merken qua snelheid. Omdat kabel uit de kast komt en die deel je met je hele straat. Dus als iedereen aan het internetten is op drukke momenten, dan merk ik dat door trage internet. Met glasvezel schijn je daar geen last van te hebben. Klopt dit? Of klopt dit niet en ga ik het zeker wel merken in de snelheid dat ik er op achteruit ga?

UPDATE
Ik heb even mijn upload snelheid aangepast van 60 naar 12. Dat was een foutje van me

[ Voor 5% gewijzigd door adesign op 14-03-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Dit klopt niet.

Dat zelfde verhaaltje vertelde ze bij mij aan de deur ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smets003
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:31
heb zelf nu sinds januari glasvezel van Vodafone, hiervoor had ik 120/12 van Ziggo. Weliswaar is m'n download van 120 naar 100 gegaan maar daar merk ik in de praktijk niks van. Wat voor mij wel veel scheelt is de upload die van 12 naar 100 is gegaan. Ik lees hierboven dat je al 60 mbit upload hebt van Ziggo dus dat is waarschijnlijk voldoende.

Ik weet niet waar je je download voor gebruikt maar ik haalde zowel met ziggo als nu met vodafone netjes 100mbit download via nieuwsgroepen.

Wat voor mij de doorslag gaf was het prijsverschil tussen ziggo en vodafone waardoor ik nu per maand zo'n 15 euro goedkoper uit ben.

En inderdaad, wat mijn voorganger ook al zei, dat van het delen van je verbinding klopt niet (bij mij in ieder geval)

[ Voor 8% gewijzigd door smets003 op 14-03-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn mening: ik zou ook zeggen dat kabel rot is als ik een ander produkt aan je wil verkopen.

Mijn ervaring: ik woon in een flat in een Ziggo-enclave en heb ooit een dag veel dataverkeer moeten genereren. Zeg maar > 500GB downstream. Geen greintje pijn, niet overdag en niet 's avonds (wanneer de meeste mensen natuurlijk thuis zijn).

Er is inderdaad een zeer kleine kans dat kabel op een gegeven moment overboekt is. Maar dan kan met glasvezel ook, alleen het duurt langer omdat er weinig mensen in jouw wijk zijn aangesloten en/of de infra misschien iets meer groei heeft.

Hoeveel ga je erop achteruit? Effectief 60% vermindering van je download-snelheid en 16% van je uploadsnelheid. Ik weet niet hoeveel je ervan wil gebruiken op bepaalde momenten maar ik zie zelf 0 voordelen anders dan dat je een paar Euro in de maand minder gaat betalen (trouwens, is het TV-aanbod wel exact hetzelfde??).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Elk type verbinding heeft te maken met overboeking. Op welk punt dat gebeurt is afhankelijk van de techniek.

Ik vraag me af hoe je bij Ziggo een 120/60 verbinding kan hebben.
Ik heb in verschillende gebieden van Ziggo gewoond en heb nu nog steeds Ziggo: Al sinds jaar en dag haal je altijd op elk tijdstip gewoon de max snelheid.

De glasvezelaanbieder zal natuurlijk zeggen dat het beter is.

Weet je zeker dat je 120/60 hebt en geen 120/12?
Hoe belangrijk is je upload?
Hoe belangrijk zijn bepaalde TV zenders en de kwaliteit er van? Ziggo heeft toch wel een breed aanbod aan zenders en een hogere bitrate HD kanalen. De kwaliteit is daarvan beter. Niet iedereen merkt dat of vindt dat belangrijk, maar ik geef het maar aan.

Ik zit in hetzelfde traject. Reggefiber is nu bezig met de aanleg en ik zit nu bij Ziggo, maar de vraag is even wat je opschiet moet overstappen.

(Ik kijk graag F1 en Ziggo Sport doet dat gratis en RTL is een backup en niet beschikbaar bij Vodafone bijv.)

Andere insteek kan nog even zijn:

Pak de telefoon, leg Ziggo even uit wat de situatie is: "ik kan nu overstappen want glasvezel bveschikbaar. Wat doen jullie om mij als klant te behouden?"

Soms krijg je dan weer korting voor een aantal maanden om je weer een jaar te houden.
Ook nog een optie

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 14-03-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 13:01
adesign schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:58:
Ze beweren dat als ik van 120 kabel naar 50 glasvezel er niet zo veel ga merken qua snelheid. Omdat kabel uit de kast komt en die deel je met je hele straat. ... Of klopt dit niet en ga ik het zeker wel merken in de snelheid dat ik er op achteruit ga?
Zoals Mektheb al zei dit klopt niet.
Klinkt meer als een ADSL verhaal, dus laat die glasboer eerst maar met onderbouwing komen voordat je het aanneemt.

Hangt meer van je type gebruik af, als je enkel surft en hier en daar wat youtube o.i.d streamt dan zal het lijkt me weinig uitmaken, maar als je vaak veel data binnenhaalt ga je het zeker merken dat je erop achteruitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hann1BaL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:07:

Pak de telefoon, leg Ziggo even uit wat de situatie is: "ik kan nu overstappen want glasvezel bveschikbaar. Wat doen jullie om mij als klant te behouden?"

Soms krijg je dan weer korting voor een aantal maanden om je weer een jaar te houden.
Ook nog een optie
nieuws: Kabinet: Netwerktoegang belangrijker door samenwerking Vodafone en Ziggo :)

Speel beide verkopers tegen elkaar uit! _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Je kunt natuurlijk ook een ander naampje noemen zoals Fiber of Xs4all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:02:
Mijn mening: ik zou ook zeggen dat kabel rot is als ik een ander produkt aan je wil verkopen.

Mijn ervaring: ik woon in een flat in een Ziggo-enclave en heb ooit een dag veel dataverkeer moeten genereren. Zeg maar > 500GB downstream. Geen greintje pijn, niet overdag en niet 's avonds (wanneer de meeste mensen natuurlijk thuis zijn).

Er is inderdaad een zeer kleine kans dat kabel op een gegeven moment overboekt is. Maar dan kan met glasvezel ook, alleen het duurt langer omdat er weinig mensen in jouw wijk zijn aangesloten en/of de infra misschien iets meer groei heeft.

Hoeveel ga je erop achteruit? Effectief 60% vermindering van je download-snelheid en 16% van je uploadsnelheid. Ik weet niet hoeveel je ervan wil gebruiken op bepaalde momenten maar ik zie zelf 0 voordelen anders dan dat je een paar Euro in de maand minder gaat betalen (trouwens, is het TV-aanbod wel exact hetzelfde??).
Tv aanbod geef ik niet zoveel om. Het basis pakket met de welbekende nederlandse zenders (ned 1, 2, 3, rtl zenders etc.) is meer als voldoende voor ons thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik snap niet dat mensen luisteren naar verhalen van gladde alen aan de deur. Natuurlijk is hun product beter, ze krijgen immers commissie per verkochte aansluiting...
Ik ga zelf wel over van Ziggo naar glasvezel, maar dat is puur om te besparen. aan 50Mbit heb ik wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Hann1BaL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:07:
Elk type verbinding heeft te maken met overboeking. Op welk punt dat gebeurt is afhankelijk van de techniek.

Ik vraag me af hoe je bij Ziggo een 120/60 verbinding kan hebben.
Ik heb in verschillende gebieden van Ziggo gewoond en heb nu nog steeds Ziggo: Al sinds jaar en dag haal je altijd op elk tijdstip gewoon de max snelheid.

De glasvezelaanbieder zal natuurlijk zeggen dat het beter is.

Weet je zeker dat je 120/60 hebt en geen 120/12?
Hoe belangrijk is je upload?
Hoe belangrijk zijn bepaalde TV zenders en de kwaliteit er van? Ziggo heeft toch wel een breed aanbod aan zenders en een hogere bitrate HD kanalen. De kwaliteit is daarvan beter. Niet iedereen merkt dat of vindt dat belangrijk, maar ik geef het maar aan.

Ik zit in hetzelfde traject. Reggefiber is nu bezig met de aanleg en ik zit nu bij Ziggo, maar de vraag is even wat je opschiet moet overstappen.

(Ik kijk graag F1 en Ziggo Sport doet dat gratis en RTL is een backup en niet beschikbaar bij Vodafone bijv.)

Andere insteek kan nog even zijn:

Ook nog een optie
Je hebt gelijk. Ik bedoelde inderdaad 120/12. Ik heb het zonet even snel gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47

MsG

Forumzwerver

Je kan het kabel volslip verhaaltje beter negeren, dan onstaat de volgende vraag:

Heb je meerwaarde bij de 120Mbit download ten opzichte van 50Mbit/s óf heb je liever 50Mbit upload ipv 12? Dat hangt helemaal van je behoefte af. Als je heel veel tegelijk consumeert, kan 120Mbit wel degelijk veel winst geven over 50Mbit. Upload je echter ook heel veel, dan zou wellicht de 50Mbit upload weer interessanter kunnen zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Ik upload niet zo heel veel. Ik wil gewoon lekker snel kunnen surfen via wifi. Nu heb ik een wifi router van ziggo. Op 5m afstand van de wifi router geeft speedtest op mijn iphone het volgende aan: 13 down/10 up (vrijdag avond 4-3-2016 ). Bij vodagone krijg ik een wat betere wifi router. https://www.vodafone.nl/s...huis/internet/wifi-modem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

adesign schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:19:
Ik upload niet zo heel veel. Ik wil gewoon lekker snel kunnen surfen via wifi. Nu heb ik een wifi router van ziggo. Op 5m afstand van de wifi router geeft speedtest op mijn iphone het volgende aan: 13 down/10 up (vrijdag avond 4-3-2016 ). Bij vodagone krijg ik een wat betere wifi router. https://www.vodafone.nl/s...huis/internet/wifi-modem/
De wifi modem van Vodafone is ook niet alles, dus daar zou ik het zeker niet voor doen. Dan zul je naar bijv Xs4all moeten kijken geloof ik.

De goedkopere oplossing is dan zelf een router kopen en ziggo bellen om het modem als bridge in te stellen. Ik zou het wifibereik NIET de keuze teveel laten beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smets003
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:31
Hann1BaL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:21:
[...]

De wifi modem van Vodafone is ook niet alles...
Hier ben ik het niet mee eens, de router die ik van Vodafone heb gekregen (Draytek) heeft (bij mij in ieder geval) een prima bereik en dekking. Zeker net zo goed als mijn eigen NetGear router die ik bij Ziggo gebruikte en die nu dienst doet als accesspoint op de eerste verdieping

Ook de instellingen die ik bijv. qua portforwarding, DNS en QoS kan doen zijn voor mij meer dan genoeg.

Maar dit is uiteraard persoonlijk en ik weet niet wat je allemaal met je router wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

smets003 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:27:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens, de router die ik van Vodafone heb gekregen (Draytek) heeft (bij mij in ieder geval) een prima bereik en dekking. Zeker net zo goed als mijn eigen NetGear router die ik bij Ziggo gebruikte en die nu dienst doet als accesspoint op de eerste verdieping

Ook de instellingen die ik bijv. qua portforwarding, DNS en QoS kan doen zijn voor mij meer dan genoeg.

Maar dit is uiteraard persoonlijk en ik weet niet wat je allemaal met je router wilt doen.
Ik berust mij hier op ervaringen die ik lees in het topic op GoT. Het punt blijft staan: Ik zou niet overtappen vanwege een andere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:52

vr6-only

Blub Blub

Je moet voor jezelf kijken of een bepaald product bij je past of niet. Al die verkoopverhalen zijn leuk en aardig, maar in de praktijk wegen de volgende zaken het meest:
- Prijs
- Aangeboden diensten
- Kwaliteit

In de tijd dat ik nog kabel had (2014) merkte ik wel degelijk in de avonduren dat surfen langzamer ging, met name op Youtube. Snelheid was echter wel goed als ik ging meten. Met glasvezel heb ik dat niet ondervonden. Daarnaast heb ik mobiel gecombineerd met mijn Alles in één pakket en geniet daarvoor van meer voordelen bij KPN.

Kortom. Zelf afwegen en de beslissing nemen. In de praktijk zul je weinig verschil merken.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47

MsG

Forumzwerver

Als je de Ziggo-snelheid nu toch al de nek om draait door gebruik te maken van WiFi met 13Mbit down en 10 Up, zou ik voor de glasvezel gaan, deze is net wat goedkoper en de 50Mbit upload kan wel handig zijn soms. Daarnaast zou ik investeren in je WiFi, want als je 13Mbit netto blijft houden kan je net zo goed ADSL nemen van 2 tientjes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002

Wailing_Banshee

You're Next

Neem ook even in het achterhoofd mee dat de snelheid per 2 april van 120/12 naar 150/15 gaat...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-07 15:27

immetjes

HIER is BERN-E

Bedenk ook dat er bij IPTV altijd een kastje onder elke TV moet komen te staan. De 1e is gratis de rest niet (behalve bij Telfort daar krijg je er twee gratis). Dus een CAM met insteekkaart in je TV kan niet meer als je bij Ziggo weg gaat. Ook zul je UTP kabels naar je TV(s) moeten trekken of je moet zoiets als IP over Coax kopen.

Voor hetzelfde geld is het zenderaanbod over glas minder, zeker de hoeveelheid HD kanalen vergeleken met Ziggo.

Ik was vrij snel klaar met de vergelijking. 100-100 glasvezel met TV is duurder dan 150/15 met TV van Ziggo. De prijzen van glas zullen eerst met €20,- / maand moeten dalen wil het interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Wailing_Banshee schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:33:
Neem ook even in het achterhoofd mee dat de snelheid per 2 april van 120/12 naar 150/15 gaat...
dit is wel interessant, maar ik heb nog een heel oud abbonement. Dus ik weet niet of dat ook geld voor bestaande abbonees. Ik bel ze wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wailing_Banshee schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:33:
Neem aan dat de 200/20-abonnementen weer eens buiten schot blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
The_Vice schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:08:
[...]

Zoals Mektheb al zei dit klopt niet.
Klinkt meer als een ADSL verhaal, dus laat die glasboer eerst maar met onderbouwing komen voordat je het aanneemt.

Hangt meer van je type gebruik af, als je enkel surft en hier en daar wat youtube o.i.d streamt dan zal het lijkt me weinig uitmaken, maar als je vaak veel data binnenhaalt ga je het zeker merken dat je erop achteruitgaat.
Wat jij zegt is ook onzin. Tuurlijk kan dit bij ADSL voorkomen, maar ook bij VDSL, Glasvezel of kabel (of welke andere techniek dan ook). Vroeg of laat zullen er ergens 'meerdere mensen door dezelfde glasvezel moeten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MAX3400 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:06:
[...]

Neem aan dat de 200/20-abonnementen weer eens buiten schot blijven?
Dat wordt voor mij een reden om een tientje in de maand in de zak te steken en terug te gaan naar 150/15, als ik niet naar glas ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

In mijn geval, geen DVB-C mogelijk via glasvezel als nieuwe klant, dus daarom geen glasvezel voor mij, terwijl het aanbod aan glas-aanbieders ruimschoots is op mijn adres.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661707

Vorig jaar ook de overstap gemaakt naar Glasvezel van KPN, maar sinds afgelopen weekend weer terug gegaan naar Ziggo..

Betaal nu wel 4 euro meer, maar heb dan wel Ziggo sport, sneller internet en hopelijk weer mijn oude vertrouwde stabiele verbinding terug! Wat een drama heb ik ondervonden..

Stotterend beeld, uitval geluid, niet kunnen opnemen (kost weer 5 euro extra) en 3 keer bezoek van een monteur die niet wist waar die het zoeken moest..

Wellicht ooit in de toekomst dat ik het weer ga proberen, maar voor nu wacht ik even tot alle kinderziektes verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
Kijk anders ook even in het KPN Glasvezel topic mocht je intresse hebben in een abonnement bij KPN. Genoeg mensen met andere ervaringen dan deze:
Anoniem: 661707 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:34:
Vorig jaar ook de overstap gemaakt naar Glasvezel van KPN, maar sinds afgelopen weekend weer terug gegaan naar Ziggo..

Betaal nu wel 4 euro meer, maar heb dan wel Ziggo sport, sneller internet en hopelijk weer mijn oude vertrouwde stabiele verbinding terug! Wat een drama heb ik ondervonden..

Stotterend beeld, uitval geluid, niet kunnen opnemen (kost weer 5 euro extra) en 3 keer bezoek van een monteur die niet wist waar die het zoeken moest..

Wellicht ooit in de toekomst dat ik het weer ga proberen, maar voor nu wacht ik even tot alle kinderziektes verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 14:48
Is het al bekend of Ziggo Sport (tv zender) beschikbaar komt voor Vodafone klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

outlandos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:14:
Is het al bekend of Ziggo Sport (tv zender) beschikbaar komt voor Vodafone klanten?
Dit is niet bekend gemaakt en het kan ook wel even duren voordat ze echt volledig integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004

vr6-only

Blub Blub

RobinF schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:08:
[...]

Wat jij zegt is ook onzin. Tuurlijk kan dit bij ADSL voorkomen, maar ook bij VDSL, Glasvezel of kabel (of welke andere techniek dan ook). Vroeg of laat zullen er ergens 'meerdere mensen door dezelfde glasvezel moeten'
Het verschil tussen kabel en overige mediums:
- Je kunt heel snel en eenvoudig de capaciteit uitbreiden, bij kabel gaat dat niet. Dan zul je de infrastructuur moeten veranderen (minder woningen per cluster).

Bij ADSL, VDSL en glas is het een kwestie van een vezel erbij prikken in de centrale, of de kaart vervangen van 10Gbit naar meer. :D

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Ik ga vanavond even een externe router er tussen hangen. Ik heb mijn router zonet als router laten uitschakelen. Ik had nog een externe router liggen. Ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
adesign schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:31:
Ik ga vanavond even een externe router er tussen hangen. Ik heb mijn router zonet als router laten uitschakelen. Ik had nog een externe router liggen. Ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.
wel checken op een zo'n leeg mogelijk kanaal en 5ghz natuurlijk ... dat had je allemaal ook al gedaan natuurlijk met Ziggo modem toch?

Waarom neem je niet de Internet, TV én Bellen, dan krijg je 6 maanden lang € 20 korting aanbod bij Vodafone?

Het aanbod van Vodafone lijkt slecht te zijn. Met glasvezel kun je natuurlijk uit meerdere leveranciers kiezen. KPN lijkt tenminste het eerste jaar korting te geven. Tel daar bijv. korting voor Spotify bij (als je dat gebruikt) op en je hebt het eerste jaar waarschijnlijk in ieder geval een goede deal. Het handige is dat er dan misschien ook weer een goed aanbod is van Ziggo en zo kun je ieder jaar switchen met +- 200 euro korting.

[ Voor 39% gewijzigd door BramV op 14-03-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

vr6-only schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Het verschil tussen kabel en overige mediums:
- Je kunt heel snel en eenvoudig de capaciteit uitbreiden, bij kabel gaat dat niet. Dan zul je de infrastructuur moeten veranderen (minder woningen per cluster).

Bij ADSL, VDSL en glas is het een kwestie van een vezel erbij prikken in de centrale, of de kaart vervangen van 10Gbit naar meer. :D
Realiteit is gewoon dat het niet van toepassing is op kabelaansluitingen. Hoewel het theoretisch klopt ken ik niemand die daadwerkelijk problemen ervaart. Daarnaast, even terug naar de TS:

Die heeft problemen met zn wifi, maar niet met zn internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 13:01
RobinF schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:08:
[...]Wat jij zegt is ook onzin. Tuurlijk kan dit bij ADSL voorkomen, maar ook bij VDSL, Glasvezel of kabel (of welke andere techniek dan ook). Vroeg of laat zullen er ergens 'meerdere mensen door dezelfde glasvezel moeten'
In de vraag van TS lijkt de glasleverancier te stellen dat zij met Glasvezel geen last van "drukte issues" hebben.

Maar laat ik het dan zo stellen, tot nog toe heb ik nog nooit snelheids dips ondervonden op welk moment van de dag ook via kabel. Dus wat mij betreft is "drukte" geen geldig verkoop argument en zal verkoper dit toch echt moeten onderbouwen, en dan ook nog onderbouwen waarom het stuk glas dan daar geen last van heeft.

Dus als ik mag kiezen tussen 120 Mbps kabel constant of 50 Mbps glas constant voor nagenoeg dezelfde prijs, dan gewoon kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramed
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 18:17
Alweer een tijd terug is hier in de buurt ook glasvezel aangelegd, en ik heb het vermoeden dat de hele straat massaal is overgestapt, want de kabel is op drukke momenten plots een stuk sneller dan normaal.
Misschien dus eerst even wachten en kijken wat je omgeving doet, maakt mogelijk ook weer verschil op je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Kramed schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:23:
Alweer een tijd terug is hier in de buurt ook glasvezel aangelegd, en ik heb het vermoeden dat de hele straat massaal is overgestapt, want de kabel is op drukke momenten plots een stuk sneller dan normaal.
Misschien dus eerst even wachten en kijken wat je omgeving doet, maakt mogelijk ook weer verschil op je snelheid.
Ik heben in verschillende delen van het land gewoond en nog nooit dips in snelheid gehad. Is het een specifiek gebied waar mensen dit ervaren?

Nog nooit problemen gehad op piekmomenten met ziggo of de voorlopers daarvan. Ik weet nog dat we begonnen met Sonera 512 kb/s down/ 64kb/'s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Nou ik heb de ziggo wifi router uitgeschakeld en mijn eigen router (D-Link DIR-655) er tussen gehangen. Jammer genoeg ondersteund deze router geen 5g. Ik heb hem op automatisch channel keuze staan. Hij heeft nu channel 6 geselecteerd. Verder merk ik wel verschil qua een speedtest op een laptop of op een iPhone 7/ipad 4. Die van de laptop is lekker snel 73/12, telefoon 8/12 en tablet 40/12. Dit allemaal in de huiskamer waar de wifi router zich ook bevind. Ik heb ook insider wifi analyser geinstalleert en zie soms de wifi routers van buren een beter signaal hebben. Ik hoop niet dat ze van die illegal wifi routers hebben met meer als 100 mw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-07 20:20
Ik zat met hetzelfde verhaal, uiteindelijk gaan we toch kiezen voor glasvezel.
Ook omdat we anders geen glasvezel tot in huis krijgen ben ik min of meer verplicht om over te stappen.

Tja, ieder product zal zo zijn voordelen hebben maar ook zeker zijn nadelen. Goed om te informeren bij Vodafone wat ze bieden.

Wat ik me afvraag; heb je nu al een glasvezel aansluiting in je huis? Wordt deze pas gelegd zodra je overstapt of hoe gaat dat bij jouw? Als je moet overstappen voor een glasvezelaansluiting zeg ik; doen! Een huis of woning wordt meer waard met een glasvezel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Jordyz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:45:

Wat ik me afvraag; heb je nu al een glasvezel aansluiting in je huis? Wordt deze pas gelegd zodra je overstapt of hoe gaat dat bij jouw? Als je moet overstappen voor een glasvezelaansluiting zeg ik; doen! Een huis of woning wordt meer waard met een glasvezel aansluiting.
Paar dingen: Neem geen glasvezel om de waarde van je huis te laten toenemen :) Dat is gewoon flauwekul.
Woon je in een gebied waar men grootschalig glasvezel uitrolt, HOEF je geen abonnement te nemen om wel GRATIS een aansluiting tot in huis kunt krijgen. Dan moet je sowieso de vezel laten aanleggen of je er nu gebruik van gaat maken of niet.
adesign schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:11:
Nou ik heb de ziggo wifi router uitgeschakeld en mijn eigen router (D-Link DIR-655) er tussen gehangen. Jammer genoeg ondersteund deze router geen 5g. Ik heb hem op automatisch channel keuze staan. Hij heeft nu channel 6 geselecteerd. Verder merk ik wel verschil qua een speedtest op een laptop of op een iPhone 7/ipad 4. Die van de laptop is lekker snel 73/12, telefoon 8/12 en tablet 40/12. Dit allemaal in de huiskamer waar de wifi router zich ook bevind. Ik heb ook insider wifi analyser geinstalleert en zie soms de wifi routers van buren een beter signaal hebben. Ik hoop niet dat ze van die illegal wifi routers hebben met meer als 100 mw.
Gaat het topic over je internetabonnement (incl tv en telefonie) of over wifi-problemen? Dat zijn namelijk wel echt 2 compleet gescheiden uitdagingen, die je onafhankelijk van elkaar wilt aanpakken.

Probeer het niet als 1 te zien. Er zijn tal van zaken die bij je thuis het signaal kunnen verstoren, met om te beginnen de meterkast waar het modem vaakt hangt. Dat is 1 grote stoorzender voor je signaal. Bij ons huis is de meterkast van de buren beter gepositioneerd dan de onze voor wifi-signaal in onze woonkamer. Met andere woorden: Het signaal van de buren is sterker, maar zolang het gebruikte kanaal daar verwijderd van is, is dat geen probleem.

Daarnaast zijn muren en het gebruikte materiaal en tal van andere zaken van invloed op je signaal en dat is zonder meetapparatuur niet te bepalen. Praten we dan over je internetprovider, test dan wel met de kabel en laat weten of je de snelheid haalt die bij je abonnement hoort.

[ Voor 53% gewijzigd door Hann1BaL op 15-03-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:24:
[...]

Paar dingen: Neem geen glasvezel om de waarde van je huis te laten toenemen :) Dat is gewoon flauwekul.
Woon je in een gebied waar men grootschalig glasvezel uitrolt, HOEF je geen abonnement te nemen om wel GRATIS een aansluiting tot in huis kunt krijgen. Dan moet je sowieso de vezel laten aanleggen of je er nu gebruik van gaat maken of niet.
Huh, waarom zou dat onzin zin? Je huis zal niet een halve ton meer waard worden tijdens verkoop nee maar er is wel degelijk zo dat de waarde van een huis meer wordt als er glasvezel binnen ligt? Als je denkt van niet dan hoor ik graag van je waar je dat leest (bronnen). Dan ben ik toch wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Jordyz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:34:
[...]

Huh, waarom zou dat onzin zin? Je huis zal niet een halve ton meer waard worden tijdens verkoop nee maar er is wel degelijk zo dat de waarde van een huis meer wordt als er glasvezel binnen ligt? Als je denkt van niet dan hoor ik graag van je waar je dat leest (bronnen). Dan ben ik toch wel benieuwd.
Ik being niet met geen statements, dus laten we beginnen met jouw bronvermelding.
De ligging, oppervlak, locatie zijn de grote factoren voor een huis. Ik vermoed dat het enige verschil kan zijn: Indien er 2 huizen in de straat te koop zijn en er is geen voorkeur dat het net een voordeeltje kan zijn.

Gezien de prijs van de aanleg, meestal gratis of wat tientjes, is de waardestijging dus ook niet nihil.
Ik zou me kunnen voorstellen dat er mensen zijn die een huis laten zitten indien er geen mogelijkheid is voor degelijke internetverbindingen, maar als je in een straat woont waar het kan, zie ik dus niet waar de waardestijging dan door komt.

Ik kan geen bewijs vinden voor je stelling. Waar komt je idee vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Hann1BaL schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:42:
[...]

Ik being niet met geen statements, dus laten we beginnen met jouw bronvermelding.
De ligging, oppervlak, locatie zijn de grote factoren voor een huis. Ik vermoed dat het enige verschil kan zijn: Indien er 2 huizen in de straat te koop zijn en er is geen voorkeur dat het net een voordeeltje kan zijn.

Gezien de prijs van de aanleg, meestal gratis of wat tientjes, is de waardestijging dus ook niet nihil.
Ik zou me kunnen voorstellen dat er mensen zijn die een huis laten zitten indien er geen mogelijkheid is voor degelijke internetverbindingen, maar als je in een straat woont waar het kan, zie ik dus niet waar de waardestijging dan door komt.

Ik kan geen bewijs vinden voor je stelling. Waar komt je idee vandaan?
Mijn vader is een makelaar, daarbij hebben wij verschillende glasvezel boekjes gekregen waarin verschillende experts uitleggen wat de voordelen zijn. Waaronder ook een aantal makelaars waarin zeggen dat huizen makkelijker worden verkocht met een glasvezel verbinding.

Natuurlijk afhankelijk van welke woning, maar een jong gezin die in de stad werkt en daarbij graag ergens rustig in een dorp wil wonen zal zeker kijken naar een huis met glasvezel verbinding. Je wilt natuurlijk wel vanuit thuis kunnen werken dus dat moet dan ook mogelijk zijn.

Een waardestijging is ook niet in geld uit te drukken. Afhankelijk van welke koper je hebt; de een vindt de internet verbinding bij de primaire behoeften horen en de andere zegt voor mij liever niet.

In sommige gevallen moet je een abonnement nemen als je wilt dat glasvezel aangelegd wordt tot in je meterkast of huis. Dat is ook bij ons het geval, als je later nog glasvezel wil aanleggen kost dat minimaal 875 van de straat naar de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Jordyz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Mijn vader is een makelaar, daarbij hebben wij verschillende glasvezel boekjes gekregen waarin verschillende experts uitleggen wat de voordelen zijn. Waaronder ook een aantal makelaars waarin zeggen dat huizen makkelijker worden verkocht met een glasvezel verbinding.
Ja precies, omdat de verkoper het zegt. :)
Dat lijkt me toch wel de meest betrouwbare bron. Natuurlijk zeggen die dat.
Natuurlijk afhankelijk van welke woning, maar een jong gezin die in de stad werkt en daarbij graag ergens rustig in een dorp wil wonen zal zeker kijken naar een huis met glasvezel verbinding. Je wilt natuurlijk wel vanuit thuis kunnen werken dus dat moet dan ook mogelijk zijn.
Dit kan best waar zijn, indien er bijv geen kabel beschikbaar is, maar dat is dus geen universele regel.
Een waardestijging is ook niet in geld uit te drukken. Afhankelijk van welke koper je hebt; de een vindt de internet verbinding bij de primaire behoeften horen en de andere zegt voor mij liever niet.
Een waardestijging is niet in geld uit te drukken? 8)7 Waarin dan wel? Dat is nu precies hoe je een waardestijging uitdrukt.
In sommige gevallen moet je een abonnement nemen als je wilt dat glasvezel aangelegd wordt tot in je meterkast of huis. Dat is ook bij ons het geval, als je later nog glasvezel wil aanleggen kost dat minimaal 875 van de straat naar de meterkast.
Dit klopt en is inderdaad volledig afhankelijk van je situatie. Het kan geld kosten, het kan gratis zijn en het kan zijn dat je er een abonnement bij moet nemen. Gezien de verschillende opties valt er weinig zinnigs over te zeggen zonder info van de TS.

Bij ligt het straks gratis in huis en nu maar hopen dat mn WOZ-waarde niet ineens omhoog gaat 8)

Zonder gekheid. Ik denk dat er gevallen zijn waarbij men zeker de afweging maakt, maar meer op: In deze regio in de kleine dorpen is niet anders dan ADSL, daar ga ik niet wonen.

Indien je 300k neerlegt voor een huis, laat je het niet afhangen van 900 euro voor glasvezel, tenzij het huis van de buren ook te koop staat en die het wel heeft. Daarom stel ik dat ik weinig geloof in de waardestijging, maar het is natuurlijk nooit nadelig.

TS: om terug te gaan naar de eerdere vragen: Heb je er last van dat je snelheid lager is tijdens "spitsuur"?(begin avond, uurtje of 20.00)
Hecht je waarde aan TV kijken via COAX?
Welke zenders hecht je waarde aan?
Hoeveel bespaar je met de overstap?

Dat soort vragen moet je beantwoorden om tot een goede keuze te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 15-03-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jordyz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:17:
[...]
Dan zal ik je nu eens iets verklappen: de kans dat dat jonge gezin in een dorp gaat wonen waar ze glasvezel hebben liggen, is zeer klein. Er is maar een heel klein deel van Nederland waar tot in de dorpen glasvezel ligt. Ik denk eerder dat dat jonge gezin kijkt of er een fatsoenelijke snelheid te krijgen is met internet, niet waarover.

Maar dit is ondertussen heel erg off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fibergeek
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-06 20:47
Het verhaal over overboeking zal eerder voorkomen op de kabel, simpelweg omdat de kabel een gedeeld medium is en glasvezel (bij Reggefiber) in ieder geval niet. Er zijn wel varianten, bijvoorbeeld GPON waarbij je met glasvezel een vezel deelt met je buren.
Of je last hebt van die overboeking? Hangt er helemaal vanaf hoe de kabelprovider zijn netwerk heeft ingericht. Ik zou zeggen dat glasvezel twee voordelen heeft:
  • Een hogere upload, al is dit niet voor iedereen van belang
  • Een lagere latency, vooral van belang voor mensen die veel gamen
Als deze twee punten niet heel erg van belang voor je zijn zou ik vooral naar de prijs kijken.

Wireshark doesn't lie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

fibergeek schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:47:
Het verhaal over overboeking zal eerder voorkomen op de kabel, simpelweg omdat de kabel een gedeeld medium is en glasvezel (bij Reggefiber) in ieder geval niet. Er zijn wel varianten, bijvoorbeeld GPON waarbij je met glasvezel een vezel deelt met je buren.
Of je last hebt van die overboeking? Hangt er helemaal vanaf hoe de kabelprovider zijn netwerk heeft ingericht. Ik zou zeggen dat glasvezel twee voordelen heeft:
  • Een hogere upload, al is dit niet voor iedereen van belang
  • Een lagere latency, vooral van belang voor mensen die veel gamen
Als deze twee punten niet heel erg van belang voor je zijn zou ik vooral naar de prijs kijken.
Je vergeet het derde punt. Download snelheid. TS heeft nu 120/12 (wat per april naar 150/15 gaat), en hij zou dan gaan naar 50/50. De upload gaat dan wel omhoog, maar de download gaat behoorlijk naar beneden (zelfs als Ziggo niet de snelheid zou verhogen). Persoonlijk heb ik meer aan een hoge download dan een hoge upload. De kans dat we met z'n tweëen hele grote bestande uploaden is een heel stuk kleiner dan de kans dat we met z'n tweëen hele grote bestanden downloaden (denk aan HD streamen of Steam spellen downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fibergeek
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-06 20:47
Het is een feit dat je nu op zowel kabel als glasvezel een fatsoenlijke downloadsnelheid kunt krijgen, dus ik zou dit nog geen dealbreaker noemen. Pas als kabel achter gaat blijven bij de "normale" downloadsnelheden (lees: 100 - 200 mbit) gaat glasvezel hier een voorsprong bij krijgen.

Wireshark doesn't lie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Hann1BaL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:43:
[...]
Ik heben in verschillende delen van het land gewoond en nog nooit dips in snelheid gehad. Is het een specifiek gebied waar mensen dit ervaren?

Nog nooit problemen gehad op piekmomenten met ziggo of de voorlopers daarvan. Ik weet nog dat we begonnen met Sonera 512 kb/s down/ 64kb/'s up.
Heb een 200/20 aansluiting van Ziggo in omgeving Den Bosch. Op verschillende tijden gisteren avond heb ik de snelheid gemeten omdat ik merkte dat ik weer problemen had; 20:00 = 50/15, 22:00(kan ook 21.45 zijn geweest, was in de rust van CL) = 100/16 en 24:00 = 150/18.

Kanttekening, ik heb al een aantal maanden problemen met deze aansluiting. Het zou dus aan andere problemen kunnen liggen.
De snelheid ligt overdag normaal gesproken rond de 150/18. De reden dat ik op 150 en niet op 200 zit ligt aan mijn apparatuur en niet die van Ziggo. Rechtstreeks op het modem kom ik op goede dagen dichter bij 200 in de buurt.

En nog even een trip naar het verleden. Toen de voorloper van Ziggo hier met kabel begon was ik een van de eerste klanten. De verbinding was prima tot dat er aantal maanden voorbij waren gegaan. Toen ging de snelheid in de avond uren heel duidelijk omlaag. Zo erg zelfs dat de verbinding zelfs weg viel. Ik weet zeker dat dit kwam doordat er te veel klanten zijn aangesloten. De problemen waren opgelost nadat de apparatuur van @home een upgrade had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-07 15:27

immetjes

HIER is BERN-E

Hann1BaL schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:18:
[...]
Indien je 300k neerlegt voor een huis, laat je het niet afhangen van 900 euro voor glasvezel, tenzij het huis van de buren ook te koop staat en die het wel heeft. Daarom stel ik dat ik weinig geloof in de waardestijging, maar het is natuurlijk nooit nadelig.
Objectief heb je helemaal gelijk, wij tweakers prikken daar wel doorheen. Alleen kopers zijn mensen (en geen tweakers 8) ) en daarom zet de makelaar er ook altijd bij dat de CV-ketel net vernieuwd is. Zo'n ding kost ook maar €1200,- totaal niet belangrijk voor de waarde van een huis of de snelheid waarmee het gekocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

immetjes schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:18:
[...]

Objectief heb je helemaal gelijk, wij tweakers prikken daar wel doorheen. Alleen kopers zijn mensen (en geen tweakers 8) ) en daarom zet de makelaar er ook altijd bij dat de CV-ketel net vernieuwd is. Zo'n ding kost ook maar €1200,- totaal niet belangrijk voor de waarde van een huis of de snelheid waarmee het gekocht wordt.
Daar ben ik het wel mee eens. Natuurlijk zet de makelaar het in de advertentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 10:55
Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:36:
[...]

Dan zal ik je nu eens iets verklappen: de kans dat dat jonge gezin in een dorp gaat wonen waar ze glasvezel hebben liggen, is zeer klein. Er is maar een heel klein deel van Nederland waar tot in de dorpen glasvezel ligt. Ik denk eerder dat dat jonge gezin kijkt of er een fatsoenelijke snelheid te krijgen is met internet, niet waarover.

Maar dit is ondertussen heel erg off-topic.
offtopic: juist de kleine plaatsen worden vaak eerst aangelegd en de grote steden later i.v.m. de hoge kosten + de kosten die de gemeente mag rekenen voor het gebruik van hun grond.
Hier kun je zien dat ook heel veel kleine plaatsen al glas hebben: klik

on topic:

Voor mij is Ziggo verreweg het goedkoopste.
mijn pakket:
internet: 200/20
TV: 1 HD recorder (geen horizon) + HD pakket +'Plus' pakket + Film1 (gratis vanuit een actie)
Telefoon: Standaard
€71,30 per maand.

Bijna iedere provider is wel duurder, daarnaast heb ik *even afkloppen* eigenlijk nooit problemen met Ziggo. In de 5 jaar die ik zelf klant ben en alle jaren daarvoor op het adres van mijn ouders kan ik het aantal storingen op 1 hand tellen.

Ik ben dus persoonlijk een zeer tevreden Ziggo klant en heb altijd de insteek 'if it isn't broken don't fix it'. m.a.w. Heb je nu geen klachten en is de besparing er niet of is deze nihil stap dan niet over omdat 'Glasvezel de toekomst heeft/is' Er is immers geen enkele provider die jou over 3 jaar weigert als je besluit om alsnog over te stappen. Dit is een simpele verkooptruc.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
bedankt allemaal voor de informatie. Ik heb besloten om toch niet over te stappen naar vodafone glasvezel. Ik ga er gegarandeerd op achter uit qua download snelheid, ipv wat die vodafone verkopers mij wijs probeerde te maken. Download snelheid is voor mij het belangerijkst omdat ik veel surf, films stream, online game. Momenteel heb ik een wifi signaal probleem. Ik krijg deze week een nieuwe router van Ziggo wat beter schijnt te zijn. Dit is niet de standaard gratis modem die je normaliter krijgt. Dit is een router waarvoor je moet betalen. Geloof iets van 60 a 70 euro. Ik mag hem eerst een aantal weken testen. Ben benieuwd.

Verder heb ik gisteren toch weer de Ziggo router functionaliteit weer aangezet en mijn eigen router er weer tussen uit gehaald. Ik wilde namelijk de 5g even testen. Deze was veel sneller als die van 2.4g. Echter had ik geen signaal op de 1e etage. Dus heb ik hem maar weer terug gezet op 2.4. Zijn er mensen hier die hun router op 5g hebben staan waarbij je ook goed signaal hebt op de 1e etage van je woning?

[ Voor 8% gewijzigd door adesign op 16-03-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:09

MCP cloud

Op het web sinds 1998

adesign schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:54:
bedankt allemaal voor de informatie. Ik heb besloten om toch niet over te stappen naar vodafone glasvezel. Ik ga er gegarandeerd op achter uit qua download snelheid, ipv wat die vodafone verkopers mij wijs probeerde te maken. Download snelheid is voor mij het belangerijkst omdat ik veel surf, films stream, online game. Momenteel heb ik een wifi signaal probleem. Ik krijg deze week een nieuwe router van Ziggo wat beter schijnt te zijn. Dit is niet de standaard gratis modem die je normaliter krijgt. Dit is een router waarvoor je moet betalen. Geloof iets van 60 a 70 euro. Ik mag hem eerst een aantal weken testen. Ben benieuwd.

Verder heb ik gisteren toch weer de Ziggo router functionaliteit weer aangezet en mijn eigen router er weer tussen uit gehaald. Ik wilde namelijk de 5g even testen. Deze was veel sneller als die van 2.4g. Echter had ik geen signaal op de 1e etage. Dus heb ik hem maar weer terug gezet op 2.4. Zijn er mensen hier die hun router op 5g hebben staan waarbij je ook goed signaal hebt op de 1e etage van je woning?
Compal CH7465LG (ConnectBox)
https://chelloo.com/forum/index.php?topic=55993.0;all