Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor School/Gamen 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Wat ga je met je laptop doen?

Mijn huidige laptop is het langzaam aan het begeven. ( kapot scherm, usb poorten kapot etc) dus die is aan vervanging toe. dit hoeft geen powerhouse te zijn aangezien ik van plan ben om binnen nu en een half jaar een nieuwe desktop aan te schaffen maar wil wel redelijke prestaties voor on the go of als ik bij mijn ouders/vriendin op bezoek ben en als ik op school zit.

dit hoeven niet de nieuwste games op ulta te zijn, en ik ben me er ook van bewust dat zwaardere games zoals The witcher 3 niet gaan lukken met dit budget, maar momenteel voornamelijk. Shadow Of Mordor , The Division , Naruto Storm 4 etc .

Mijn studie is ICT & Media Design, dus er komt aardig wat development en editing bij kijken en verder office gebruik en dergelijke. ben trouwens van plan om het systeem te gaan runnen in een Windows/Linux Dual boot. heb een jaar met Mint gewerkt en ik moet zeggen dat dit me veel beter beviel dan Windows op game en adobe support na.

Wat is je budget?

1000 € minder mag, meer kan niet. dit is exclusief SSD trouwens die ik los aanschaf.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop wordt veel meegenomen, het hoeft geen ultrabook te zijn maar een laptop van 4kilo is geen optie.
denk daarom dat 15.6 inch wel een goed formaat is. momenteel heb ik een Acer 482pg . en iets zwaarder is geen probleem. deze laptop was toendertijd wel een hele goeie fit voor me, maar wil toch wel iets meer game performance.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb niet echt merkvoorkeuren, heb nu een acer en die is me heeeel goed bevallen maar ik ben een beetje lomp geweest met het arme beestje.

momenteel heb ik twee laptops op het oog namelijk de Asus ROG GL552VW-CN108T en de Dell Inspiron 15-7559 .

ben niet echt fan van het design van de rog, maar die heeft wel DDR4 geheugen. het grootste struikelblok voor mij momenteel is het ddr3L geheugen..
ik ben ook erg gecharmeerd van de lenovo gamelaptop lijn maar die kan ik nergens meer vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door Ergo op 14-03-2016 12:38 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:06
Ik heb zelf een Lenovo IdeaPad Y50-70, maar ik zou die toch afraden. Ik vind het toetsenbord best tegenvallen. Het typt matig en bij mij blijven de CTRL toetsen soms hangen. De linker en rechterknop op het touchpad zijn één met het touchpad waardoor ze echt waardeloos klikken en soms niet eens reageren.
De hybride hdd klinkt leuk, maar is bij Lenovo een Western Digital en die is serieus zo traag dat als ik Windows 10 gestart heb ik even 5 minuten moet wachten voordat de laptop fatsoenlijk reageert. Verder is de wifi erg matig. En flikkert het scherm bij sommige exemplaren van Lenovo (bij mij ook): https://forums.lenovo.com...ing-blinking/td-p/1839531

Dat wil niet zeggen dat iedereen last heeft van deze problemen. Maar dat is i.i.g. mijn ervaring.

Die Dell ziet er goed uit (heeft de 4GB versie van de GTX960M i.p.v. de 2GB versie). Echter is 1 jaar garantie wel karig. Uit de reviews van Tweakers blijkt het touchpad erg slecht te zijn.
De Asus ziet er ook goed uit. Maar voor die prijs is het wel jammer dat er die 5400RPM schijf in zit. Want waarschijnlijk zet je daar je games op?

Gelukkig lijken beide laptops een M.2 SSD slot te hebben. Aangezien de GPU van de Asus een GTX960M 2GB versie betreft zou ik voor de Dell gaan. De 2GB versie presteert overigens maar enkele procenten slechter. Maar alle kleine beetjes helpen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 14-03-2016 12:57 ]

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-11 12:58
Hee,

Ik heb zelf sinds vorige week de Dell van hierboven. De fullhd versie met i7. Kon hem krijgen met korting voor 930 euro. Daarna voor 98 euro een 850 evo m.2 van 250gb ingezet. Ik moet zeggen dat de laptop echt een geweldige aankoop is geweest. Flinke bang for your buck. De grafische kaart komt heel goed mee met nieuwe spellen. Kan bf4 op ultra met 50 fps spelen. Zet je hem op high dan speel je op een vaste 80 fps. Mocht je vragen hebben over deze laptop dan wil ik die graag voor je beantwoorden.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
bjvdven schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:23:
Hee,

Ik heb zelf sinds vorige week de Dell van hierboven. De fullhd versie met i7. Kon hem krijgen met korting voor 930 euro. Daarna voor 98 euro een 850 evo m.2 van 250gb ingezet. Ik moet zeggen dat de laptop echt een geweldige aankoop is geweest. Flinke bang for your buck. De grafische kaart komt heel goed mee met nieuwe spellen. Kan bf4 op ultra met 50 fps spelen. Zet je hem op high dan speel je op een vaste 80 fps. Mocht je vragen hebben over deze laptop dan wil ik die graag voor je beantwoorden.
Ik lees hele slechte dingen over het paneel van deze Dell. (Helderheid, contrast, hele matige kleurenweergavd) Hoe vind jij t scherm?

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
De 'Hele slechte' zijn slechts de uitschieters qua meningen/reviews over het scherm.

De helderheid is prima voor normaal thuisgebruik - maar staat (bij mij) direct al op 100%. Andere vergelijkbare laptops hebben vaak nog een stapje meer helderheid achter de hand, mocht je in de zon gaan zitten.

Het contrast is out of the box niet geweldig. Kleuren neigen naar de geeltinten. Daarnaast knallen de kleuren niet zo van het scherm als bij een vergelijkbare V5/V7 Nitro laptop. Met het uitvoeren van een kalibratiebestandje is er wel redelijk wat te redden, maar niet alles.

De andere aspecten van het scherm, zoals de kijkhoek, reactietijd en matte coating zijn dik in orde.
Ik heb er zelf al redelijk wat games op gespeeld / photoshop / 3D ontwerpen..en het totaalplaatje is niet storend. Het is echter ook geen positieve uitschieter, wat je bij deze prijs eigenlijk wel mag verwachten!
Een tweetal mensen die twijfelende over de kwaliteit van (of gebrek daaraan) het scherm, hebben mijn Dell 7559 in het echt bekeken. Ze vonden het er prima uitzien.

Daarnaast heb ik persoonlijk geen last van de trackpad issues. Al met al nog steeds zeer tevreden met mijn Dell 7559. Maar ik moet ook toegeven dat de ROG en Lenovo Y50 behoorlijk vergelijkbaar zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door X-Kiwi op 14-03-2016 15:14 ]

Kiwi !

• Ergo
Ik kwam net dit tegen bij laptopplus : clevo 14inch 970m. Denk dat dit de perfecte optie is. Heb nog wel ergens een hardeschijf liggen. Ram en Ssd kan ik voor 200 euro wel bij elkaar krijgen en Windows 10 kan ik gratis krijgen via school. Heeft iemand ervaringen met clevo/laptopplus? Want denk dat ik op deze manier wel heeeel veel bang for buck krijg.

Dit wordt dan wat ik erbij doe

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/16€ 75,12€ 75,12
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 212,12

Heb ik ook nog alles in een 14inch pakketje van 2 kilo, is dit te mooi om waar te zijn of zit er een addertje onder het gras?

[ Voor 52% gewijzigd door Ergo op 14-03-2016 16:01 ]

• Ergo
Bump!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Dat ding was mij ECHT geen 1100 euries waard

• bjvdven
Wouter lucassen schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:57:
[...]

Ik lees hele slechte dingen over het paneel van deze Dell. (Helderheid, contrast, hele matige kleurenweergavd) Hoe vind jij t scherm?
Het scherm is niet het beste wat ik ooit gehad heb. Mijn 3,5 jaar oude Dell 15r SE heeft een veel beter paneel. Maar met wat tweaken komt men een heel eind. Windows heeft hier zelf een tool voor. Maar ik kwam zelf beter uit de voeten met de software van Intel. Deze is te vinden in de beeldscherm instellingen in het Intel videokaart programma. Kind kan de was doen.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• bjvdven
Nate-Senpai schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:44:
Ik kwam net dit tegen bij laptopplus : clevo 14inch 970m. Denk dat dit de perfecte optie is. Heb nog wel ergens een hardeschijf liggen. Ram en Ssd kan ik voor 200 euro wel bij elkaar krijgen en Windows 10 kan ik gratis krijgen via school. Heeft iemand ervaringen met clevo/laptopplus? Want denk dat ik op deze manier wel heeeel veel bang for buck krijg.

Dit wordt dan wat ik erbij doe

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX Impact HX421S13IBK2/16€ 75,12€ 75,12
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 212,12

Heb ik ook nog alles in een 14inch pakketje van 2 kilo, is dit te mooi om waar te zijn of zit er een addertje onder het gras?
ziet er goed uit. Zeker omdat je zelf een OS kunt regelen

• Ergo
Danny Phantom schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:56:
Dat ding was mij ECHT geen 1100 euries waard
Hoezo niet? Heb je gekeken naar de specsheet?. Andere laptops met een 970m erin kosten je al gauw 1600 euro

[ Voor 22% gewijzigd door Ergo op 15-03-2016 06:54 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:08

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Je moet er wel nog 200 euro bovenop tellen voor de de ssd en ram. Dan kom je als nog op 1300 euro uit.
Dan is je budget van € 1000 ook niet reëel.

In dat geval ligt het dus puur aan de performance die je wil. Ik zou kijken voor een kortingsbon en voor € 930 de Dell kopen. m.2 ssd er in zetten en je bent voor net 1000 euro klaar.

Voor 1300 euro investering vind ik de Clevo er wel erg cheap uitzien. De bouwkwaliteit kan ik weinig over zeggen, maar ziet er in eerste instantie niet geweldig uit moet ik zeggen.

• Ergo
Chrosser schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:01:
Je moet er wel nog 200 euro bovenop tellen voor de de ssd en ram. Dan kom je als nog op 1300 euro uit.
Dan is je budget van € 1000 ook niet reëel.

In dat geval ligt het dus puur aan de performance die je wil. Ik zou kijken voor een kortingsbon en voor € 930 de Dell kopen. m.2 ssd er in zetten en je bent voor net 1000 euro klaar.

Voor 1300 euro investering vind ik de Clevo er wel erg cheap uitzien. De bouwkwaliteit kan ik weinig over zeggen, maar ziet er in eerste instantie niet geweldig uit moet ik zeggen.
ja mn budget is enigszins opgerekt nu omdat ik wat oude laptops gekregen heb die ik ff ga opknappen en verkopen. levert me tussen de 300-500 euro op en ik krijg een deel van mijn ouders. dus ik ben momenteel erg aan het twijfelen. dus ik kan voor een laptop gaan van 1300 euro, misschien ietsjes meer.

nu heb ik een laptop met een 750m waarmee ik niet helemaal uit de voeten kom.

een van de dingen die ik mooi vind aan de clevo is dat die 14inch is en maar 2 kilo weegt. dit gewicht is geen must maar wel een heeelee dikke pre.

de clevo barebones worden trouwens best veel gebruikt als basis voor laptops van merken zoals Sager , Gigabyte & Schenker hier een review : Schenker XMG P406 Notebookcheck

en ja hij ziet er wel wat cheap uit maarja er zit wel veel performance in hehe.

[ Voor 13% gewijzigd door Ergo op 15-03-2016 10:58 ]

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door DaMarcus op 16-03-2016 15:16 ]

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• Chrosser

Chrosser

Gaan de bedrijven tegenwoordig ook al reageren hier op advies wat gevraagd wordt.

Volgens mij zijn de GTX960m en GTX970m rond dezelfde tijd uitgebracht. Of bedoel je dat de GTX960 een rebrand is? Dat wil overigens nog steeds niet zeggen dat de GTX960 daarmee niet prima functioneert.

Ik beweer overigens ook niet dat de Clevo het geld niet waard is. Ik beargumenteer volgens mij dat ik de laptop er goedkoop uit vind zien. Persoonlijk vind ik € 1300 euro uitgeven aan een laptop waarvan de bouwkwaliteit niet echt te achterhalen is, veel geld, ondanks de op het oog goede specs.

Op basis daarvan adviseer ik dus de Dell waarvoor je € 1000 euro kwijt bent (mits kortingscode). Het is dan de vraag of de TS het € 300 euro waard vind voor een GTX970. (waarbij ik dus niet aangeef dat € 1300 veel geld is voor een laptop met GTX970).

Daarbij zijn laptops zoals de TS aanhaalt, Schenker, Sager en Gigabyte ook geen gemeengoed hier in Europa. Daar zal ook wel een reden voor zijn.

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door DaMarcus op 16-03-2016 15:16 ]

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• Chrosser

Chrosser

Ik heb geen idee wat het beleid op Tweakers hierop is. Ik vind het in ieder geval vreemd. Hier wordt aan een community onafhankelijk advies gevraagd op basis van de kennis van die mensen. Het lijkt mij dat een bedrijf voornamelijk hun eigen producten promoot. -> commerciële inslag

Nogmaals het blijft aan de topicstarter:

Dell: 15,6inch - Videokaart minder dan de clevo (gtx960) inclusief kortingscode maar met ssd +- € 1000

Clevo: 14 inch - Videokaart sterker (GTX970), bouwkwaliteit matig - met ram + ssd € 1300

[ Voor 30% gewijzigd door Chrosser op 16-03-2016 15:24 ]

• Ergo
Chrosser schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:20:
Ik heb geen idee wat het beleid op Tweakers hierop is. Ik vind het in ieder geval vreemd. Hier wordt aan een community onafhankelijk advies gevraagd op basis van de kennis van die mensen. Het lijkt mij dat een bedrijf voornamelijk hun eigen producten promoot. -> commerciële inslag

Nogmaals het blijft aan de topicstarter:

Dell: 15,6inch - Videokaart minder dan de clevo (gtx960) inclusief kortingscode maar met ssd +- € 1000

Clevo: 14 inch - Videokaart sterker (GTX970), bouwkwaliteit matig - met ram + ssd € 1300
hahaha lol, ik vind het heel jammer dat ik zelf de reacties niet heb kunnen lezen van het bedrijf zelf.
ik vraag me echt af hoe de bouwkwaliteit is, ik heb wat dingetjes gezien quo reviews en ik heb nergens iets over slechte bouwkwaliteit gelezen.

ben dus nog heel erg aan het twijfelen tussen de twee, ik leun enigszins naar de clevo vanwege betere videokaart , 14 inch en 2 kilo. had het wel mooi gevonden als de achterkant iets mooier was , maaarja.

mocht ik voor de clevo gaan wordt het zoiets als dit :

#ProductPrijsSubtotaal
1Clevo P640RE€ 1.086,52€ 1.086,52
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX200 M.2 60mm 500GB€ 148,95€ 148,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.303,42

Clevo n150rd 960m ziet er trouwens ook wel interessant uit, al danniet wat groter en zwaarder, maar bij development en editing is dit niet verkeerd.

Het fijne aan dell is dat mn stiefpa bij een it bedrijf werkt met een servicecontract bij dell. dus hier zou ik wel gebruik van kunnen maken mocht er wat mis gaan, keuzes keuzes

[ Voor 7% gewijzigd door Ergo op 16-03-2016 21:51 ]

• PurpleApeGaming
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 13:45
Ik zou zeker voor die Clevo gaan. Ik heb zelf nu een vierde clevo (bto) en zijn allemaal echt pareltjes.

Goede bouwkwaliteit, goed scherm, word niet absurd warm/lawaaierig en goed te tweaken (onderdelen vervangen)

Support van beide clevo alswel bto zijn ook dik in orde

Edit: nu ik het wat beter bekijk, is die clevo ook degene die ik heb, alleen heb ik de 17" variant met wat extra opties.

Zeker een topper

[ Voor 20% gewijzigd door PurpleApeGaming op 16-03-2016 22:10 ]

• Ergo
PurpleApeGaming schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:08:
Ik zou zeker voor die Clevo gaan. Ik heb zelf nu een vierde clevo (bto) en zijn allemaal echt pareltjes.

Goede bouwkwaliteit, goed scherm, word niet absurd warm/lawaaierig en goed te tweaken (onderdelen vervangen)

Support van beide clevo alswel bto zijn ook dik in orde

Edit: nu ik het wat beter bekijk, is die clevo ook degene die ik heb, alleen heb ik de 17" variant met wat extra opties.

Zeker een topper
dit zocht ik, iemand met ervaringen met de dingen.
ik denk dat ik voor de 14 inch ga met 970m. hoe is de batterijduur overigens eigenlijk bij de Clevo's in het algmeen ?
Pagina: 1