Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Mijn vraag
Inmiddels 2,5 jaar werkzaam als ict support engineer en ivm einde contract opzoek naar een nieuwe uitdaging

Heb ondertussen al meerdere gesprekken gehad....
Vandaag op gesprek geweest bij een bedrijf wat met SAP werkt.

Ik heb mbo 4 ict beheerder afgerond en vraag me af of dit een goede stap zou zijn... Of dat ik toch naar een junior systeembeheerders functie op zoek moet gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee of een tip toevallig?

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Jestar076 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:13:
Heb ondertussen al meerdere gesprekken gehad....
Vandaag op gesprek geweest bij een bedrijf wat met SAP werkt.
En voor wat voor soort functie? SAP consultant? Conciërge? Koffiedame?
Ik heb mbo 4 ict beheerder afgerond en vraag me af of dit een goede stap zou zijn... Of dat ik toch naar een junior systeembeheerders functie op zoek moet gaan.
De markt voor MBO systeembeheer kent er veel concurrentie. Vaak doe je eenvoudig beheer zoals je nu ook al doet. Het probleem met dit werk is dat het ook vaak uitbesteed wordt richting lage lonen landen in het Oostblok maar ook India. Hogere (systeem)beheer functies worden veelal bekleed door mensen met HBO of WO opleidingen.

Indien je SAP consultant wordt heb je denk ik meer mogelijkheden. Het lijkt mij dat daar meer toekomst perspectief ligt dan helpdesk of werkplekondersteuning doen. SAP is nog altijd een populair pakket, als je daarmee ervaring hebt en wat certificeringen hebt dan sta je behoorlijk sterk in de arbeidsmarkt straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
Dit gaat ook over een support functie en een stuk van de functionele laag van SAP.

Het zal een stuk uitdagender zijn als wat ik nu doe.

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat wil je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
het liefst wil ik richting systeembeheer, echter heb je hier de nodige certificaten voor nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Jestar076 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:25:
[...]

het liefst wil ik richting systeembeheer, echter heb je hier de nodige certificaten voor nodig....
Dan zijn de volgende vragen natuurlijk.
1. Ga je de juiste kant op als je deze SAP baan aanneemt?
2. Staat dit bedrijf open voor doorgroei?
3. Sta jij open om certificaten te halen en als het nodig is te betalen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:20

BCC

SAP heeft weinig met systeembeheer te maken, maar vooral met het managen van processen (of als beheerder het in richten van processen in SAP). Als je de systeembeheerder kant op wilt lijkt me dit geen logische stap.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
BCC schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:49:
SAP heeft weinig met systeembeheer te maken, maar vooral met het managen van processen (of als beheerder het in richten van processen in SAP). Als je de systeembeheerder kant op wilt lijkt me dit geen logische stap.
Nee precies, daar dacht ik ook aan.
Heb nog een contract tot 31-8 dus wie weet wat er in de tussentijd op mijn pad komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:20

BCC

Verder is SAP ook een vrij berucht pakket, maar om je hebt er weinig aan als we daar hier nu over te gaan ranten :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Verplichte slashdot quote:
SAP is how Lucifer interacts with our world.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:09
Brent schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:58:
Verplichte slashdot quote:

[...]
BCC schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:52:
Verder is SAP ook een vrij berucht pakket, maar om je hebt er weinig aan als we daar hier nu over te gaan ranten :)
Even klein beetje offtopic : SAP berucht? , vertel ! Ken een bedrijf waar ze van Exact naar SAP willen...

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 16-03-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

baronruud schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:00:
[...]

Even klein beetje offtopic : SAP berucht? , vertel ! Ken een bedrijf waar ze van Exact naar SAP willen...
Dan zijn er misschien wel betere alternatieven (stuur me een DM als je advies nodig hebt).
/offtopic

Maar SAP is een ERP systeem en is wel echt heel wat anders dan systeembeheer.
Support van SAP: technisch support? Dan zijn er nog wel enige raakvlakken, maar het blijft wel een andere tak van sport imo.

Ik doe technisch support (en meer) van een ander ERP-pakket en mijn systeembeheercollega's willen daar zo ver mogelijk uit de buurt blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSleeves op 16-03-2016 16:20 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Pagina: 1