Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Ik reis richting het noorden, maar zie de A9 richting zuid regelmatig erg druk of stilstaand. Ik heb een periode richting. Heb een aantal jaar terug een periode iedere ochtend om 8 uur in Hoofddorp moeten zijn en steevast liep het vast tussen Rotterpolderplein en Raasdorp. De A5 rijdt meestal wel door heb ik het idee.
Ik rij dagelijks vanuit mijn woonplaats Beverwijk naar Zoetermeer. Ik moet over de A22, A9, A5 en A4 om daar te komen. De A22 is een eitje, is slechts een klein stuk en je kan daar goed doorrijden. Wel is het zo dat ze vanaf 15 april de Velsertunnel gaan sluiten tot ergens eind dit jaar dus dat kan flink omrijden worden..
De A9 is meestal wel een plek waar je langzaam rijdt of waar je stilstaat. Meestal is dit het geval bij de afslag Haarlem-Zuid tot de afslag naar de A5. Het komt trouwens wel regelmatig voor dat je op de A9 al stil komt te staan bij Rottepolderplein.
Op de A5 kun je goed doorrijden, al komt het soms voor dat er een ongeluk is gebeurd. Maar die zijn eigenlijk op 1 hand te tellen.
Op de A4 staat het eigenlijk altijd wel stil bij Hoogmade tot afslag Zoeterwoude. Een tijd geleden hebben ze het aantal banen verbreed tot het nieuwe viaduct bij Leiden. Vanaf daar loop je in een trechter. Dit kun je omzeilen door de afslag naar Zoeterwoude te nemen en gelijk weer af te slaan richting Den Haag.
Al met al ben ik persoonlijk toch wel 1,5 uur onderweg. Zonder file (vaak op vrijdag en soms ook woensdag) ben ik een uur onderweg. Ik weet niet of je via de Velsertunnel moet, maar je moet echt rekening houden met enorme vertragingen.
De A9 is meestal wel een plek waar je langzaam rijdt of waar je stilstaat. Meestal is dit het geval bij de afslag Haarlem-Zuid tot de afslag naar de A5. Het komt trouwens wel regelmatig voor dat je op de A9 al stil komt te staan bij Rottepolderplein.
Op de A5 kun je goed doorrijden, al komt het soms voor dat er een ongeluk is gebeurd. Maar die zijn eigenlijk op 1 hand te tellen.
Op de A4 staat het eigenlijk altijd wel stil bij Hoogmade tot afslag Zoeterwoude. Een tijd geleden hebben ze het aantal banen verbreed tot het nieuwe viaduct bij Leiden. Vanaf daar loop je in een trechter. Dit kun je omzeilen door de afslag naar Zoeterwoude te nemen en gelijk weer af te slaan richting Den Haag.
Al met al ben ik persoonlijk toch wel 1,5 uur onderweg. Zonder file (vaak op vrijdag en soms ook woensdag) ben ik een uur onderweg. Ik weet niet of je via de Velsertunnel moet, maar je moet echt rekening houden met enorme vertragingen.
PSN: Finally_Chris
Als eerst thanks voor de infoCR1691 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:39:
Ik rij dagelijks vanuit mijn woonplaats Beverwijk naar Zoetermeer. Ik moet over de A22, A9, A5 en A4 om daar te komen. De A22 is een eitje, is slechts een klein stuk en je kan daar goed doorrijden. Wel is het zo dat ze vanaf 15 april de Velsertunnel gaan sluiten tot ergens eind dit jaar dus dat kan flink omrijden worden..
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Ik reis elke dag vanaf Hoorn naar Leidschendam vaak via Alkmaar. Dus heb enige ervaring met deze routes. Op de A9 Loopt het 's ochtends eigenlijk altijd vast rond knooppunt Rottepolderplein met de aansluiting naar de A5. Hier heb je dan afhankelijk van de drukte tussen de 5 minuten normaal en 15 minuten vertraging als er weer eens een ongeluk is gebeurd. De A5 zelf is een hele prettige snelweg daar sta je eigenlijk nooit vast en op de A4 staat er s'octends alleen file rondom de afrit Zoeterwoude-Dorp. Hier moet je rekenen tussen de 5 en 10 minuten of iets minder als je deze afslag naar Leiden nodig hebt.
Als je aan de west kant van Leiden moet zijn kan je ook de A44 nog overwegen daar staat namelijk tot Leiden helemaal geen file en als je vanaf de A4 Leiden in moet dan staat het ook vaak vast op de N206 tot aan Lammerschansplein.
Als je aan de west kant van Leiden moet zijn kan je ook de A44 nog overwegen daar staat namelijk tot Leiden helemaal geen file en als je vanaf de A4 Leiden in moet dan staat het ook vaak vast op de N206 tot aan Lammerschansplein.
HD4Life @ Full-HD
Mijn vriendin rijdt elke dag een deel van het traject. Ze gaat van Rotterdam naar Haarlem. Qua afstand ongeveer hetzelfde schat ik.
Het drukste gedeelte van de A4 is wel tussen Rotterdam - Den Haag en het is natuurlijk rondom Amsterdam druk. Ze is altijd wel minimaal 1.5 uur onderweg. Best taai dus. Ze vertrekt altijd rond 6:30 wat wel echt aan te raden is met die afstanden.
Voor jouw reistijden kan je eens op http://www.tripcast.nl/ kijken. Deze routeplanner houdt rekening met files etc Kan je een beetje een inschatting maken van je reistijd.
Ik zou hier erg goed over nadenken als ik jou was. Voor mijn vriendin was het wel slopend (ze heeft ook wel een drukke en stressvolle baan). Ze heeft nu geregeld dat ze 1 nacht in een hotel slaapt en 1 dag thuis werkt. Daarmee is het wel te doen. Als je jong bent en het is een goede kans zeker doen, maar je gaat het niet jaren vol houden
Het drukste gedeelte van de A4 is wel tussen Rotterdam - Den Haag en het is natuurlijk rondom Amsterdam druk. Ze is altijd wel minimaal 1.5 uur onderweg. Best taai dus. Ze vertrekt altijd rond 6:30 wat wel echt aan te raden is met die afstanden.
Voor jouw reistijden kan je eens op http://www.tripcast.nl/ kijken. Deze routeplanner houdt rekening met files etc Kan je een beetje een inschatting maken van je reistijd.
Ik zou hier erg goed over nadenken als ik jou was. Voor mijn vriendin was het wel slopend (ze heeft ook wel een drukke en stressvolle baan). Ze heeft nu geregeld dat ze 1 nacht in een hotel slaapt en 1 dag thuis werkt. Daarmee is het wel te doen. Als je jong bent en het is een goede kans zeker doen, maar je gaat het niet jaren vol houden
Het hangt ook een beetje af hoe laat je vertrekt. Ik rij elke dag rond 6:30 weg uit Haarlem en dan heb je dat je even wat rustiger moet rijden (30-50mkmpu) op de A9, maar je kan nog wel doorrijden richting de A5. Ga je om 8:30 rijden kan je aansluiten in de file.
De A5 en A4 stellen niet zoveel voor. Op de A5 ligt het tempo niet zo hoog, en op de A4 rijdt het eigenlijk altijd gewoon goed door. Bij die tunnelbak heb je soms wat vertraging, maar ook daar telt: hoe eerder je er bij bent, hoe minder last je er van hebt. Ik denk dat ik daar rond 7u ben, en dan is het nauwelijks een vertraging.
De A5 en A4 stellen niet zoveel voor. Op de A5 ligt het tempo niet zo hoog, en op de A4 rijdt het eigenlijk altijd gewoon goed door. Bij die tunnelbak heb je soms wat vertraging, maar ook daar telt: hoe eerder je er bij bent, hoe minder last je er van hebt. Ik denk dat ik daar rond 7u ben, en dan is het nauwelijks een vertraging.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Kanonnen... Dat die A9 al vol begint te lopen rond half 7...Widow schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:49:
Het hangt ook een beetje af hoe laat je vertrekt. Ik rij elke dag rond 6:30 weg uit Haarlem en dan heb je dat je even wat rustiger moet rijden (30-50mkmpu) op de A9, maar je kan nog wel doorrijden richting de A5. Ga je om 8:30 rijden kan je aansluiten in de file.
Op de A9 heb je inderdaad zo'n 5 tot 10 min vertraging naar de A5. Op de A4 wil het nog weleens langer duren dan 10 min vertraging. Rond Zoeterwoude gebeuren er een heleboel ongelukken dus sta niet gek te kijken van +- 30 min vertraging.
Dat klopt maar dat is meestal de andere richting op. Er gebeuren meer ongelukken de richting Den Haag - Amsterdam op de A4 dan Amsterdam-Den Haag, vorige week nog een groot ongeluk met 3 rijstroken dicht. Maar 's ochtends staat de A4 eigenlijk altijd vast tussen Ypenburg > Prins Clausplein > Zoeterwoude in de richting van Amsterdam maar in de richting van Den Haag is het aanmerkelijk minder druk zo tussen 7:30 - 7:45 uur. Dan sta je alleen tussen Wooon Leiderdorp en Zouterwoude-Dorp een beetje stil.CR1691 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:08:
Op de A9 heb je inderdaad zo'n 5 tot 10 min vertraging naar de A5. Op de A4 wil het nog weleens langer duren dan 10 min vertraging. Rond Zoeterwoude gebeuren er een heleboel ongelukken dus sta niet gek te kijken van +- 30 min vertraging.
HD4Life @ Full-HD
Klopt wat je zegt. Op de A4 richting Den Haag heb je meer last van kijkers naar de andere rijbaan. Dat levert vertragingen tot 30 min op
Vollopen is een groot woord, net na de afslag voor de A5 gaat de A9 van 3 naar 2 banen. Aangezien half Nederland nog steeds niet weet wat efficient ritsen is en elkaar geen centimeter gunt heb je daar soms wat vage remacties die tot een opstopping leiden.Yariva schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:58:
[...]
Kanonnen... Dat die A9 al vol begint te lopen rond half 7...
Als je daar niet tegen kunt pak je de afslag A5, rijd je voorbij beide afslagen en rijd je de A9 weer op via de parallel baan. Niet chique, wel minder gezeik.
K to the KillaZ
Het is inderdaad dat stuk waar het van drie naar twee rijbanen gaat. Vroeger had je dat de andere kant op ook, maar daar hebben ze een paar jaar geleden drie rijbanen van gemaakt door de vlchtstrook op te offeren. Dat ze dat de andere kant niet hebben gedaan begrijp ik niet, want dat zou volgens mij een deel van het probleem oplossen. Maar ik geloof dat ze de A9 daar nu aan het verleggen zijn, hopelijk wordt het dan wel driebaansKillaZ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:40:
[...]
Vollopen is een groot woord, net na de afslag voor de A5 gaat de A9 van 3 naar 2 banen. Aangezien half Nederland nog steeds niet weet wat efficient ritsen is en elkaar geen centimeter gunt heb je daar soms wat vage remacties die tot een opstopping leiden.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dat hebben ze niet gedaan omdat de Bus daar nog langs moet en je de parallel baan hebt vanaf de A5, die door velen wordt misbruikt om langs dat rits stuk te kunnen.
K to the KillaZ
Pagina: 1