Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb problemen met mijn iPhone. een hele tijd geleden was er iets mis met mijn batterij, die was op 1 of andere manier stuk en is gaan ''opzwellen'' hierdoor kwam mijn beeldscherm omhoog. ben toen naar een iphone reparatiecentrum geweest en die hebben een nieuwe batterij erin gezet en met mijn beeldscherm was er niets aan de hand ondanks dat hij een stuk omhoog is gewipt door de kapotte batterij (nu zit het beeldscherm weer goed). dit was op 11-2-16 verholpen, tot gisteren niks aan de hand alleen mijn batterij doet nu opeens (weer) raar. ik had hem gisternacht opgeladen tot 100 procent en gewoon de hele dag normaal gebruik gebruikt. in de avond viel het me opeens op dat ik nog steeds 100 procent had, ik voelde de bui al hangen want dit was met mijn vorige batterij hetzelfde geval. ik start mijn telefoon op en ja hoor, hij schoot zo opeens naar 40 procent. na 10 min weer opnieuw opstarten en naar 30 procent. Mijn telefoon (batterij) doet nu nog gekkere dingen dan mijn vorige. mijn telefoon valt nu om tussen de 3 a 10 minuten uit, zelfs als hij aan de lading is. dit is dus echt ontzettend irritant. als ik hem opnieuw opstart en ik ga niet inloggen in mijn inlogscherm (toegangscode) dan valt hij niet uit, maar als ik gewoon inlog en ga dingen doen valt hij uit. ik heb hem deze hele nacht aan de lader gehad en hij is geen 1 procent opgeschoten. hij vliegt ook heen en weer. bijv : mijn telefoon was 17procent, ik gebruik hem en hij valt uit. na opstarten had hij opeens 28 procent batterij. weer na uitvallen was het 16 procent. hij springt elke keer, ik vind dit erg bijzonder

Ik heb 3 maanden garantie dus ik ga sowieso deze week terug naar de reparatiecentrum maar ben toch benieuwd of dit misschien op een andere manier is op te lossen

Relevante software en hardware die ik gebruik
gewoon de laatste update geupdate
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
heb de iphone paar keer uitgedaan, ook paar keer met de home knop en de uit/aan knop opnieuw opstarten.

ook toen telefoon uit was en aan de lader gedaan en toen home knop en aan/uit knop indrukken tot apple logo verschijnt.

met opladen blijft hij nu gewoon op 20 procent hangen.... en ik heb gewoon een orginele apple oplader en usb kabel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
De vraag is wat voor reparatie centrum dit is. Zijn ze Apple certified en gebruiken ze originele onderdelen? Zo niet, dan heb je waarschijnlijk een verklaring voor je klachten.

Naar mijn weten repareert Apple nooit opgezwollen iPhones. Ze ruilen het hele toestel om. Gratis ook nog mits je binnen de garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ik zou idd daar terug gaan met je klachten.

Door bij een non Apple certified bedrijf te repareren is je garantie is bij Apple verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Site komt een beeje shady over. Links werken niet of gaan naar de verkeerde pagina, prijzen zijn niet aanwezig en de link naar het zogenaamd roemende artikel van iPhone magazine is kapot door slechte coding in de site.

Mijn site is ook nog niet af, maar van een gevestigde winkel vind ik dat toch een groter issue dan van een particulier die het voor de hobby doet.

Ik zou sws terug gaan naar deze heren om een nieuwe accu te krijgen. Als je een mac hebt raad ik je aan daarna je accu uit te lezen met coconut battery, dan kan je precies alle gegevens zien incl serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er weer langs geweest en mijn mobiel achtergelaten. ben vandaag gebeld, ze weten niet waar het probleem ligt, het ligt in ieder geval niet aan de batterij zelf (ik heb netjes al het geld terug gekregen). ze hebben er 3 batterijen in gedaan en bij alle 3 doet mijn telefoon gewoon heel raar en is hij binnen 2 uur leeg en start hij elke 4 a 10 minute opnieuw op. geen idee wat ik nu moet doen.. ik probeer mijn telefoon te herstellen naar fabrieksinstellingen maar doordat mn telefoon elke 4 a 10 minuten uitvalt (ook aan de lader aan stroom of aan mijn computer met itunes) zegt hij elke keer dat hij mijn telefoon neit gevonden heeft (komt denk ik omda tmijn telefoon dan dus uitvalt en de verbinding verbreekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
DFU reset. Waarschijnlijk is je komplete toestel over de zeik door een namaak accu. Again probeer eens coconut battery erover te draaien. Dan weet je direct hoe en wat. Als het apparaat niet overmatig warm wordt is het 100% de accu zelf. Dat ze er 3 in hebben gehad zegt daarmee alleen wat over de kwaliteit van de replacement parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
hoe oud is dat ding, je kan toch gewoon naar de apple store gaan en daar laten checken wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
d-russo schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:50:
hoe oud is dat ding, je kan toch gewoon naar de apple store gaan en daar laten checken wat er aan de hand is?
Hij kan 't toestel bij Apple laten checken, maar met de leeftijd van de telefoon heeft dat verder niets te maken, hij zal dat hoe dan ook moeten betalen, omdat de telefoon door een niet door Apple gecertificeerd bedrijf is opengemaakt, waardoor de eventueel nog aanwezige garantie dus vervallen is, zoals iemand al eerder postte.
Pagina: 1