Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Mijn vraag is als volgt

Ik heb een Samsung S6 die crasht na booten. Soms gaat het een tijdje goed maar crasht dan helaas toch weer. Er verschijnen dan artefacten op het scherm en het hele toestel reboot dan. Deze lus gaat oneindig door en blijft dan ook hangen bij het Samsung logo.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Via Kies de software opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Er komen geen foutmeldingen tijdens het flashen dat gaat gewoon goed door. Via Odin flashen gaat ook goed maar hetzelfde verhaal helaas. Ik heb het toestel geopend om mogelijke foutieve onderdelen even los te koppelen om te kijken of hij dan wel goed doorstart.

Alles heb ik losgehaald denk aan front camera, achter camera en sensoren. Alleen de batterij heb ik nog niet vervangen.

Is er iemand die hetzelfde probleem gehad heeft en hier mogelijk een oplossing voor heeft gevonden?

Groet Christian

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 12:48
Je hebt de toestel geopend?

Zucht (double facepalm)

Je had hem ook voor garantie kunnen opsturen, nu niet meer trouwens omdat je deze kwijt bent door de toestel te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Mizgala28 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:52:
Je had hem ook voor garantie kunnen opsturen, nu niet meer trouwens omdat je deze kwijt bent door de toestel te openen.
Ook niet per definitie, maar recht hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen. Zeker bij Samsung. :+

Maar goed, het was inderdaad niet handig om dat ding uit elkaar te trekken. Kan je nog wel een eventueel recoverymenu in komen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb het helemaal duidelijk uitgelegd excuus daarvoor.

Recovery menu ed. gaat allemaal zonder problemen. Helaas zit er geen garantie meer op door het ontbreken van de bon. Anders was dat het eerste wat ik zou proberen. Ook zit er een barst in het scherm maar heeft altijd goed gewerkt. De winkel waar ik de telefoon heb gekocht is failliet gegaan en kan zo ook niet meer aan een aankoopbewijs komen (begin 2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 16:21
vandermeerc schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:04:
Ik heb het helemaal duidelijk uitgelegd excuus daarvoor.

Recovery menu ed. gaat allemaal zonder problemen. Helaas zit er geen garantie meer op door het ontbreken van de bon. Anders was dat het eerste wat ik zou proberen. Ook zit er een barst in het scherm maar heeft altijd goed gewerkt. De winkel waar ik de telefoon heb gekocht is failliet gegaan en kan zo ook niet meer aan een aankoopbewijs komen (begin 2015)
Het toestel is nog niet eens een jaar op de markt... Geen winkelier/fabrikant die gaat beweren dat de garantietermijn is verlopen.
Barst in het scherm hoeft ook geen einde van de garantie te betekenen, mits netjes laten repareren via de officiele weg. Maar goed, als de winkel failliet is wordt het wel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ben erg benieuwd hoe je het toestel open hebt gemaakt. Schroevendraaier ertussen en open wippen?

Zoals hierboven al aangegeven, Samsung zelf zou je waarschijnlijk zelfs zonder bon garantie hebben gegeven. Nu niet meer natuurlijk.

Toestel van bijna een jaar oud. Barst in scherm, zelf open maken... niet zo zuinig op als je het mij vraagt.
Pagina: 1