Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-03 10:46
Goedeavond Tweakers

Ik zit met de volgende vraag, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vorig weekend heb ik een vluchtelinggezin (vader en twee dochters 16 en 18) in huis gehad uit het opvangkamp in Nijmegen. Even een weekendje uit de ellende en een gewoon fijn huiselijk weekend. Supergoed bevallen, ik kan het jullie van harte aanraden. Maar dat terzijde. Nu kreeg ik na afloop een paar dagen geen contact met de ene dochter en nu heb ik begrepen dat ze de afgelopen week haar Samsung S4 is kwijtgeraakt. Of gestolen. Of in de bus laten liggen. Het blijft een puber.
Nu is het volgende week haar verjaardag, en ik wil even kijken of ik haar misschien aan een nieuwe telefoon kan helpen. Nu heb ik het zelf niet zo breed dat ik even een S7 afreken en haar geef, maar ik heb geen idee wat een vergelijkbare telefoon ten opzichte van die Samsung S4 is? Is het slim om een budget telefoon nieuw te kopen? Of een S4 tweedehands? Of...? De telefoon is echt haar "lifeline" met het thuisfront met de whatssapp app en facebook. Dat moet ie dus iig goed kunnen.
*knip* voor dit soort zaken mag je een aanvraag in Vraag & Aanbod zetten

Ik hoor graag van jullie!

Erik

[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 14-03-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt Whatsapp en Facebook op de meest redelijk recente Android telefoons doen, een S4 is daar allang overkill voor, zeker als het geen vetpot is. Een S3 of vergelijkbare telefoon voldoet al meer dan, en die heb je voor onder de 100 euro misschien al wel.

Bling is hier niet verstandig, functionaliteit wel :)

Op V&A heb je een S4 voor €125: V&A aangeboden: Samsung Galaxy S4 16GB Zwart

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 13-03-2016 23:33 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 19:33
Misschien een Moto E 2nd of Moto G 2nd/3rd? Prima toestel met goede accu duur, vooral de E 2nd (en ook nog vrij goedkoop).

Maar als het puur voor WA en FB is, zelfs een toestel van 40 euro kan dat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508148

Een goedkope chinese gsm van rond de 50 euro is zeker ook al goed genoeg bv. een doogee x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
gambieter schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:23:
Je kunt Whatsapp en Facebook op de meest redelijk recente Android telefoons doen, een S4 is daar allang overkill voor, zeker als het geen vetpot is. Een S3 of vergelijkbare telefoon voldoet al meer dan, en die heb je voor onder de 100 euro misschien al wel.

Bling is hier niet verstandig, functionaliteit wel :)

Op V&A heb je een S4 voor €125: V&A aangeboden: Samsung Galaxy S4 16GB Zwart
dank je wel voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
Mizgala28 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:33:
Misschien een Moto E 2nd of Moto G 2nd/3rd? Prima toestel met goede accu duur, vooral de E 2nd (en ook nog vrij goedkoop).

Maar als het puur voor WA en FB is, zelfs een toestel van 40 euro kan dat tegenwoordig.
Ik zit daar nu op marktplaats naar te kijken, maar hoe herken ik van welke generatie hij is? Op jaartal?
deze bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/m1025246755

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

erikb1971 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:41:
[...]

Ik zit daar nu op marktplaats naar te kijken, maar hoe herken ik van welke generatie hij is? Op jaartal?
deze bijvoorbeeld:
1st gen is 4.5 inch latere generaties zijn 5inch.

Maakt verder weinig uit, hardware van de gen1 is vrijwel identiek op het scherm na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
erikb1971 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:41:
[...]

deze bijvoorbeeld:
1ste Moto E heeft 2 speaker grills (dat zilveren streep) aan de voorkant, de E 2nd heeft maar 1 boven.

Eerste Moto E moet je overslaan, is marginaal goedkoper en veel trager dan de nieuwere.
GoldenSample schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:43:
[...]

1st gen is 4.5 inch latere generaties zijn 5inch.

Maakt verder weinig uit, hardware van de gen1 is vrijwel identiek op het scherm na.
Dat uit de link is geen Moto G he...

[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 13-03-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Of kijk hier eens na http://www.freedom251.com/
Is een telefoon van ong 4 euro (zonder verzend kosten)
Klein goedkoop en 1gb ram. dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
Anoniem: 508148 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:37:
Een goedkope chinese gsm van rond de 50 euro is zeker ook al goed genoeg bv. een doogee x5
Ah ik zie het.. 49 euro op ali express free shipping.. ik zit alleen een beetje met de levertijd.. zijn die ook hier te krijgen? Ik kan hem op tweakers of kieskeurig niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Sla Ali express of dat zogenaamde 4 euro telefoon maar over, kun je beter voor 2de hands toestel gaan, kom je qua kosten op hetzelfde neer uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Is een windows phone geen idee? Een S4, of een andere vergelijkbare Android, is natuurlijk leuk, maar dan heb je wel al kans dat het een vrij traag ding is. Al helemaal als je nog goedkoper/ouder gaat. Voor 100 euro heb je bijv. al een tweedehands Lumia 640, welke gewoon heerlijk snel is.

Alle belangrijke dingen zal WP ook hebben, uiteraard zit er FB en WA op.

Anders inderdaad een Moto E of G, waren/zijn ook erg leuk voor hun geld.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
Ah ik zie dat ik met mijn neus gekeken heb naar die moto bij de G staat de generatie er bijna altijd bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Mizgala28 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:45:
Sla Ali express of dat zogenaamde 4 euro telefoon maar over, kun je beter voor 2de hands gaan, kom je qua kosten op hetzelfde neer uit ervaring.
heb je de 4 euro telefoon dan al eens in je handen gehad? dat is knap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
coolbvrobin schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:45:
[...]

heb je de 4 euro telefoon dan al eens in je handen gehad? dat is knap
Jij wel? Ik heb deze inderdaad in mijn handen gehad, een kennis bestelde hem eens voor de gein.

Leuke weetje, achteraf was hij stuk meer dan 4 euro kwijt ervoor.

(geen slecht toestel, maar zoals gezegd kom je met 2de hands qua kosten er op hetzelfde neer en bespaar je tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Mizgala28 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:47:
[...]

Jij wel? Ik heb deze inderdaad in mijn handen gehad, een kennis bestelde hem eens voor de gein.

Leuke weetje, achteraf was hij stuk meer dan 4 euro kwijt ervoor.

(geen slecht toestel, maar zoals gezegd kom je met 2de hands qua kosten er op hetzelfde neer en bespaar je tijd)
Nee . omdat hij eigenlijk nog niets eens een maand uit is.
Maar de review van een YouTube.r er best goed uitziet YouTube: The 4 Dollar Android Smartphone
En ja logisch zal het geen 4 euro in totaal zijn. zal met verzenden max 20 euro zijn (En je hoeft er geen invoer rechten voor te betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
20 euro lijkt mij stug, kennis was 48 euro totaal kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
Zo'n freedom telefoon lijkt me idd wel een keer een leuk experiment. Ik neig nu echter vooral naar iets voorspelbaarders en snellers. Heeft die moto G een vrij kale versie van Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
erikb1971 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:55:
Zo'n freedom telefoon lijkt me idd wel een keer een leuk experiment. Ik neig nu echter vooral naar iets voorspelbaarders en snellers. Heeft die moto G een vrij kale versie van Android?
Helemaal kaal, Motorola levert 3 of 4 vrij nuttige apps mee, verder zijn bepaalde apps zoals de galerij en camera vervangen voor eentje van Motorola maar het neigt meer naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
erikb1971 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:55:
Dat is waar
Kijk hier eens: http://www.kijkshop.nl/pr...telefoons-en-smartphones/
Een android telefoon begint al bij 45 euro .
En je hebt garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:57

D4NG3R

kiwi

:)

Even iets anders trouwens; Kan ze wel een (vervangende) simkaart krijgen om Whatsapp uberhaupt te kunnen gebruiken?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
D4NG3R schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:59:
Even iets anders trouwens; Kan ze wel een (vervangende) simkaart krijgen om Whatsapp uberhaupt te kunnen gebruiken?
goeie vraag.. ik denk het wel... maar ga ik uitzoeken! Ik gok dat ze een Nederlandse (prepaid?) kaart heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door erikb1971 op 14-03-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
Mizgala28 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:56:
[...]

Helemaal kaal, Motorola levert 3 of 4 vrij nuttige apps mee, verder zijn bepaalde apps zoals de galerij en camera vervangen voor eentje van Motorola maar het neigt meer naar stock.
top! Dat zou de prestaties met verouderde hardware ten goede moeten komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
erikb1971 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:01:
[...]

top! Dat zou de prestaties met verouderde hardware ten goede moeten komen toch?
Ik heb de E 2nd zelf recent gehad, deze draait op Android 5.0.2, prima toestel en draait soepel als je geen gekke dingen doet, processor is ook niet zo erg oud en trekt de boel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
even uit de losse pols, op prestatie vlak: een tweede hands moto G of een nieuwe Huawei Ascend? (en geen ruzie maken he? ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
erikb1971 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:04:
even uit de losse pols, op prestatie vlak: een tweede hands moto G of een nieuwe Huawei Ascend? (en geen ruzie maken he? ;-))
Moto G, omdat deze vrijwel 100% kale Android draait in tegenstelling tot de skin van Huawei is deze sneller omdat de CPU minder aan het werk moet.

Welke Ascend precies? Namelijk heb je verschillende modellen.

(Hoeveel kosten beide trouwens?)

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 14-03-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Voor hetzelfde geld kun je dan beter voor een nieuwe Moto E 2nd gaan (geen skins, veel betere accu duur, stevig gebouwd).

En anders 2de hands Moto G.

Sla die Huawei dus over.

http://www.mediamarkt.nl/...zwart-lebara-1401117.html

Deze is natuurlijk sim-lock vrij.

[ Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 14-03-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
ik zou voor die Huawei gaan.
Die is nieuw en heeft dus 2 jaar garantie.
Maar goed als garantie je niet boeit, ind voor een Moto gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een Moto G is imo dan een betere keuze, Android en 100 euro voor een nieuwe gaan vrij slecht samen, zelfs de Moto E die echt, voor Android, geweldig was qua prijs/prestaties was niet bepaald snel te noemen,

Of dus een Lumia 640, die sneller is dan een Moto G 2013 en 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
coolbvrobin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:13:
ik zou voor die Huawei gaan.
Die is nieuw en heeft dus 2 jaar garantie.
Maar goed als garantie je niet boeit ind voor een Moto gaan
Of Moto E 2nd, beide zijn gelijk alleen is de E beter gebouwd, heeft betere accu duur en is sneller omdat er geen zware skin op zit.

En draait ook nog nieuwer Android versie, kitkat is nog ouder dan lollipop hoor...
RobinHood schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:14:
Een Moto G is imo dan een betere keuze, Android en 100 euro voor een nieuwe gaan vrij slecht samen, zelfs de Moto E die echt, voor Android, geweldig was qua prijs/prestaties was niet bepaald snel te noemen,

Of dus een Lumia 640, die sneller is dan een Moto G 2013 en 2014
Niet echt waar, Moto E 2nd heeft diezelfde CPU als de huidige Moto G.

[ Voor 33% gewijzigd door Mizgala28 op 14-03-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Mizgala28 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:15:
[...]

Of Moto E 2nd, beide zijn gelijk alleen is de E beter gebouwd, heeft betere accu duur en is sneller omdat er geen zware skin op zit.

En draait ook nog nieuwer Android versie, kitkat is nog ouder dan lollipop hoor...
Die link zag ik later pas ja.
Dan zou ik ook gaan voor de Moto E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
er lijkt wat consensus te ontstaan...
zoiets:

http://link.marktplaats.nl/m1028833331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kan ook, 12 maanden garantie is geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Ziet er goed uit.
En is inderdaad 20 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

Move -> MAA

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikb1971
Mag ik jullie wel allemaal danken voor je input! Super, echt wat aan gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
RobinHood schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:45:
Is een windows phone geen idee?
Ik zou toch deze optie ook overwegen, een wp heeft in het algemeen veel betere kans op langdurige ondersteuning en qua functionaliteit zal een puber weinig missen. En vooral: ze zijn erg goedkoop. Nieuw of tweedehands. Niet dat er iets mis is met de aangehaalde telefoons maar als je budget praat kan je zeker de Lumias ook eens bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Vnze op 14-03-2016 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikb1971
Vnze schreef op maandag 14 maart 2016 @ 07:40:
[...]

Ik zou toch deze optie ook overwegen, een wp heeft in het algemeen veel betere kans op langdurige ondersteuning en qua functionaliteit zal een puber weinig missen. En vooral: ze zijn erg goedkoop. Nieuw of tweedehands. Niet dat er iets mis is met de aangehaalde telefoons maar als je budget praat kan je zeker de Lumias ook eens bekijken.
Ik zou dat als het voor mezelf was zeker serieus overwegen. Ik ben alleen bang haar goedbedoeld iets te geven waar ze minder op zit te wachten omdat ze het niet gewend is. Ook al vind ik het zelf misschien een betere optie, het gaat om haar. En in alle bizarre tijden mag haar telefoon besturingssysteem dan best een constante factor zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Uiteindelijk is het verschil minimaal als je enkel de "basis apps" gebruikt. Bij een nieuwere WP (550/640/...) zit je imo als leek wat veiliger dan bij Android als je in zo'n situatie zit waar je misschien de komende jaren geen nieuwe telefoon kan kopen (en dat vooral door het update beleid en de lagere kans op maleware, plots tragere telefoon etc, WP is wat meer fool proof op dat vlak)

Nu snap ik jouw redenering ook weer natuurlijk en ik ken de juffrouw in kwestie niet laat staan haar voorkeuren. Dat is natuurlijk ook wat waard. Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
M'n moeder en m'n oma hebben dezelfde smartphone (maar toch 2 merken: Archos en Wiko). M'n oma heeft 'm van de kijkshop destijds voor €99. Die versie hebben ze volgens mij niet meer maar deze is zeer vergelijkbaar en in de reviews daar staat dat WhatsApp/Facebook geen probleem moet zijn. Is er ook nog in andere kleuren (misschien is rood wat minder diefstalgevoelig of juist meer). Het is een goedkoop merk dus op updates hoef je niet te rekenen.

Hier kan je ook nog even kijken wat interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508148

Ik zou toch niet voor een windows phone gaan voor een puber omdat sommige apps niet ondersteund worden bv. snapchat en een paar andere wel een alternatief hebben maar niet altijd een goede officiele app.
Tweedehands moto G of dergelijke is waarschijnlijk een van de beste opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

M.l. schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:14:
M'n moeder en m'n oma hebben dezelfde smartphone (maar toch 2 merken: Archos en Wiko). M'n oma heeft 'm van de kijkshop destijds voor €99. Die versie hebben ze volgens mij niet meer maar deze is zeer vergelijkbaar en in de reviews daar staat dat WhatsApp/Facebook geen probleem moet zijn. Is er ook nog in andere kleuren (misschien is rood wat minder diefstalgevoelig of juist meer). Het is een goedkoop merk dus op updates hoef je niet te rekenen.

Hier kan je ook nog even kijken wat interessant is.
Het vervelende van die gelinkte telefoon is dat hij nog geen 1GB RAM heeft. Da's zelfs al ietwat onhandig bij een Windows Phone, maar bij Android wil je echt minimaal 1GB hebben, maar ook dat is al niet echt top, maarja, met dit budget moet je concessies doen.
Anoniem: 508148 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:53:
Ik zou toch niet voor een windows phone gaan voor een puber omdat sommige apps niet ondersteund worden bv. snapchat en een paar andere wel een alternatief hebben maar niet altijd een goede officiele app.
Tweedehands moto G of dergelijke is waarschijnlijk een van de beste opties
Snapchat is volgens mij de enige populaire jongeren-app die mist, echter, ik betwijfel of een vluchteling nou echt op snapchat zit te wachten ;)

Kijk, een Moto G is natuurlijk een beter idee dan een Lumia 640, vooral omdat het persoon in kwestie blijkbaar Android al gewend was, en WP is gewoon wat anders. Maar, imo is een L640 wel zijn geld wat meer waard dan een Moto G. Vandaar dat ik dat opperde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Anoniem: 508148 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:53:
Volgens TS gaat 't om WhatsApp en Facebook, om contact te houden met het thuisfront, en die twee werken echt op élke smartphone, WhatsApp tot 2017 zelfs nog op bijv. Symbian.
Maar aangezien ze Android gewend is, lijkt me dat ook de beste optie, neemt niet weg, dat bij een nieuwe budget-telefoon Windows toestellen vaak meer telefoon voor het geld bieden, en ook langer verzekerd zijn van updates, want daar hoef je bij de meeste budget modellen niet op te rekenen. Motorola was hier een gunstige uitzondering, maar onder Lenovo schijnt dat ook niet meer het geval te zijn.

Vind het trouwens goed van TS, dat hij haar wil helpen, wanneer ik een goede gebruikte Android had, zou ze hem van me kunnen krijgen, maar we hebben, behalve de klassieke Nokia's uit onze kleine verzameling, alleen Windows en iOS.
Pagina: 1