Tweede internetknooppunt geopend

Pagina: 1
Acties:

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Op NU.nl staat dat vandaag het 2de internetknooppunt is geopend. De AMS-IX heeft er dus een broertje bij genaamd NDIX. Wat zal hiervan het gevolg zijn op de hosting markt? Zullen er nu nieuwe hosting providers bijkomen? Of zullen bestaande hosting providers nu naar Enschede-Drienerlo-Hengelo trekken?

En zal er een snelheids verschil zijn? Zodat de AMS-IX sneller is voor westerlingen en NDIX sneller voor oosterlingen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Veel snelheids verschil zal er wel niet komen binnen nederland.
Maar de "nederland-duitsland" communicatie zal wel flink versneld worden...

En aangezien de markt groeiende is, zullen er waarsch. wel nieuwe hosters bijkomen en weinig verhuizen.

Verwijderd

het betekend iig 1 ding: meer concurrentie, lagere prijzen :)

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Op vrijdag 22 juni 2001 17:59 schreef ACM het volgende:
Veel snelheids verschil zal er wel niet komen binnen nederland.
Maar de "nederland-duitsland" communicatie zal wel flink versneld worden...

En aangezien de markt groeiende is, zullen er waarsch. wel nieuwe hosters bijkomen en weinig verhuizen.
Ik weet het zo net nog niet ... Al het verkeer van/naar Duitsland gaat via transits like L3, C&W, Ebone, OpenTransit, etc.

Ik heb (op dit moment) geen hoge pet op van de NDIX, omdat ze eerst de hele site van AMS-IX hadden gecopy/paste, en nu staat er ineens dat ze met een NetIron 800 gaan werken i.p.v. een BigIron 8000 ...

Verder zijn er nog maar (volgens hun lijstje) 4 partijen aangesloten, en hebben ze zelf een lijn liggen van MCI/UUnet. Ze zijn dus niet echt bepaald 'ongebonden'... Verder hebben ze een /20 aan IP's, dus ik heb meer het vermoeden dat er een bedrijfje wat 'Virtu' heet hier gewoon beter van probeert te worden ... Dus weinig concurrentie IMHO, een lijn naar Duitsland (VLAN) is tegenwoordig best betaalbaar. Maar misschien kan je dat beter koppelen op de LinX?

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2