CMS op het gebied van video-uploading?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Topicstarter
Hey,

Ik heb een aantal jaren ervaring met Joomla, Wordpress, standaard HTML5/CSS en nog een CMS genaamd Drupal (Basic dan).

Ik zou graag een video/upload site willen hebben.
vb. dumpert etc.

Gewoon een simpele site, met een login mogelijkheid, om filmpjes up te loaden.
Bestaan er zulke CMS pakketen?

Kortgezegd:

Ik log in als lidnummer #1, ik upload een filmpje.
En thats it.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:45

MsG

Forumzwerver

Bij Drupal kan je prima een inhoudstype maken waarbij je filmpjes kan uploaden. Kant en klaar zal het bij geen van alle opties helemaal zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:58:
Bij Drupal kan je prima een inhoudstype maken waarbij je filmpjes kan uploaden. Kant en klaar zal het bij geen van alle opties helemaal zijn.
Oke, maar kan dat ook gewoon echt met een filmpje uploaden zelf?
Dus geen link plaatsen van o.a. YouTube.

Dank voor je reactie trouwens, heb dit gevonden: https://www.vimp.com/en/web/demo.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry dat ik even bot reageer maar met een dergelijke topicstart, zou ik bijna zeggen dat je hier dus niet aan moet beginnen. Ondanks jouw ervaring met meerdere CMS'en, heb je blijkbaar werkelijk geen idee wat er op de achtergrond van een CMS plaatsvind, hoe je zaken op hosting-niveau kan afdwingen voor, bijvoorbeeld, een upload-directory en hoe je je leden/inschrijvers bepaalde zaken op de site kan laten regelen.

Ook vergeet je voor het gemak alvast het ongemak van je hosting-partij en de afgenomen bandbreedte; tenzij je een mooie unmanaged server hebt met misschien 1Gbit-pijp, loop je natuurlijk al heel snel tegen de limieten van (shared) hosting aan als je zometeen 1000 filmpjes hebt staan die elk 50MB zijn (dus totaal 50GB) en misschien 100 mensen tegelijk een willekeurig filmpje willen bekijken.

Je kan het zo simpel/moeilijk maken als je wil; Drupal, Wordpress en Joomla hebben hier allerlei plugins en mogelijkheden voor. Maar voor een succesvolle site met custom layout, snelle response, multi-codec ondersteuning etc, zal je toch echt een heel stuk/diep in de code moeten en zelf de basis leggen voor een aantal zaken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Dat. En dan heb je 't nog niet eens gehad over 't grootste probleem van alles: auteursrechten.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:46:
Sorry dat ik even bot reageer maar met een dergelijke topicstart, zou ik bijna zeggen dat je hier dus niet aan moet beginnen. Ondanks jouw ervaring met meerdere CMS'en, heb je blijkbaar werkelijk geen idee wat er op de achtergrond van een CMS plaatsvind, hoe je zaken op hosting-niveau kan afdwingen voor, bijvoorbeeld, een upload-directory en hoe je je leden/inschrijvers bepaalde zaken op de site kan laten regelen.

Ook vergeet je voor het gemak alvast het ongemak van je hosting-partij en de afgenomen bandbreedte; tenzij je een mooie unmanaged server hebt met misschien 1Gbit-pijp, loop je natuurlijk al heel snel tegen de limieten van (shared) hosting aan als je zometeen 1000 filmpjes hebt staan die elk 50MB zijn (dus totaal 50GB) en misschien 100 mensen tegelijk een willekeurig filmpje willen bekijken.

Je kan het zo simpel/moeilijk maken als je wil; Drupal, Wordpress en Joomla hebben hier allerlei plugins en mogelijkheden voor. Maar voor een succesvolle site met custom layout, snelle response, multi-codec ondersteuning etc, zal je toch echt een heel stuk/diep in de code moeten en zelf de basis leggen voor een aantal zaken.
Dank voor je eerlijke reactie.

Het is gewoon heel simpel, voor max 10 gebruikers.
Gewoon soms een kort durende filmpje uploaden van 3 min.

We zitten bij een degelijke hostingprovider, geen basic hosting optie gekozen.

EDIT: In een prive omgeving, dus niet van buiten benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobIII schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:03:
^ Dat. En dan heb je 't nog niet eens gehad over 't grootste probleem van alles: auteursrechten.
Het is gewoon zelf een fimpje schieten, van een mooi vakantieland bijv.
Of een korte uitleg over iets, that's it.

Heus niet meer dan 10 min aan films hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 407039 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:04:
[...]

Het is gewoon heel simpel, voor max 10 gebruikers.
Gewoon soms een kort durende filmpje uploaden van 3 min.
Filmpjes van 3 minuten vanaf mijn Lumia 950, zijn dus per stuk gewoon 400MB groot op 1080p. Er zijn voldoende smartphones die op 4K kunnen schieten. Al zouden 10 gebruikers maar 5 filmpjes per jaar uploaden, kom je aan 50 x 400MB = 20GB aan data. Voor het afspelen, vermoed ik dat je een gratis "Flash-player" wil of desnoods HTML5. Dan moet je je server gaan inzetten om in batch te encoden of realtime te transcoden. Hier zijn rekenmodellen voor hoe goed/slecht een bepaalde CPU reageert bij afspelen.
Host het dan niet in een CMS. Open een mooie share op het interne netwerk, laat iedereen zijn filmpjes erin gooien en klaar? Zoals gewoonlijk met casual projectjes wordt naamgeving etc. altijd een zooitje.

Al met al; ik mis echt een stuk business-case wat je wel/niet hebt staan, wat je wel/niet al hebt uitgezocht en geprobeerd. Wordpress kan (bijna) iedereen binnen 10 minuten up & running hebben op een eigen PC of op gratis shared hosting. Binnen nog eens 10 minuten heb je de meeste plugins voor leden, filmpjes, foto's, thumbnails. forum, nieuwsberichten etc. allemaal geinstalleerd. Maar ik lees, helaas, hiervan absoluut niks terug in je startpost.

[ Voor 2% gewijzigd door MAX3400 op 14-03-2016 06:54 . Reden: 50x400=20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 407039 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:04:
Anoniem: 407039 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:06:
Het is gewoon zelf een fimpje schieten, van een mooi vakantieland bijv.
Of een korte uitleg over iets, that's it.

Heus niet meer dan 10 min aan films hoor...
Als je dat dan voortaan eens zegt in je topicstart i.p.v.:
Anoniem: 407039 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:51:
Ik zou graag een video/upload site willen hebben.
vb. dumpert etc.
Want je zet ons nogal op een verkeerd spoor :X 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 13-03-2016 23:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobIII schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:39:
[...]

[...]

Als je dat dan voortaan eens zegt in je topicstart i.p.v.:

[...]

Want je zet ons nogal op een verkeerd spoor :X 8)7
Excuses, ik begin vaak slecht met een topic.
Geldt het zelfde als ik met vrouwen praat, iets waaraan ik mij nog aan moet verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 407039 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:41:
Excuses, ik begin vaak slecht met een topic.
Misschien geen gek idee om dan voortaan eens onze Quickstart te gebruiken. Het is niet alsof je daar niet al eerder op gewezen bent...

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 14-03-2016 00:04 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Zou er niet eens aan beginnen om dit zelf te maken en gewoon lekker een private youtube channel aanmaken. (5 min. googlen en je weet hoe dat moet)

Geen gezeur met hosting, accounts, security en wat nogal niet meer.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als het echt zo simpel is, knal je er gewoon een standaard Wordpress Video Platform / Theme tegenaan;...maar een afgesloten Youtube kanaal / desnoods Facebook page is een stuk sneller / veiliger / goedkoper - in dit geval?

- edit - En als je van Tweaken / hand-made houdt, kan je kiezen voor een simpel (maar krachtig) CMS als Kirby, al dan niet met vooraf samengesteld theme;

http://www.getkirby-themes.com/

Geen "gedoe" met een database, optie tot krachtige (PHP) queries - flat file system, onderhoudbaar zonder control panel, etc...

Maar goed - eigenlijk kan wat je wil, met elk CMS... het is dus puur een kwestie van bouwen.

[ Voor 36% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 14-03-2016 15:28 . Reden: Kirby toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een heel CMS voor een video kanaaltje?
Gallery/Media software is dan natuurlijk makkelijker http://www.opensourcecms....ategory=Image%20Galleries

Ik ben het wel met iedereen eens dat het zelf hosten niet echt een slimme actie is als je totaal niet weet wat de impact van ffmpeg en anderen is.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1