Toon posts:

Slot A Thunderbird op KA7....

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vanmiddag een Slot A Thunderbird 700 gekocht. Ik zet 'm op me KA7, en nogo. Hmmm, bios instellingen aangepast (Cpu Pull op 2 en CPU Drive op 4)... ging aan! Fijn...

Toen ging ie windows in... WOW! en toen, crash and burn... huh?

OK, reboot. Nogo, geen boot. Ik ben wel 2 uur bezig geweest, en van de 30 keer, ging ie 4 keer aan, maar niet meer in windows...

Dus... ik weet zeker dat die CPU niet dood is! Maar klokken zegt ie u tegen... hij klokt dus voor geen METER!

Jammer.

Waardeloos!

Iemand hier wel suc6 gehad ? eventueel tips ? :)

Toen ie het wel 1 keer in windoos deed, had ik meteen Sandra benchmarks gedaan. Hij is EVEN SNEL als me Athlon Classic!!! Vreemd!

Verwijderd

BIOS update ?

Verwijderd

Topicstarter
De RY heb ik....

Verwijderd

Als ie zo ook zoet op deK7Pro, hoef ik geen thunderbird

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Cronik : vage gast ben je man...heb je al een vet snelle athlon classic, koop je een Thunderbird 700.
PC gekte?

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

heeh MJC. tjah, ik zag 'm liggen, en dacht why not! :)

Maar achteraf....

Maar goed, ik krijg 'm nu eidelijk in Windoos. Maar na +/- 5 min. CRASH.

Alles loopt vast! Jammer... 't werkt gewoon echt niet! Althans niet bij mij! Wellicht heb ik een K-U-T CPU ??????????

Pardon my language... Ik had gehoopt om minstens 900 te halen...

Verwijderd

Heb je wel een goede voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Hlpdsk, AOpen Hx08.... werkt prima, ook met me GTS.

Dat is 't probleem niet! Want me classic werkt gewoon wel goed!

Volgens mij ligt 't in de "timings" tussend de (EV)BUS en CPU...

edit:

300 W

Verwijderd

daar was al voor gewaarschuwd de KX133 en T-bird lusten elkaar niet....

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar als't bij 9/10 wel werkt ????? Is toch raar.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar als't bij 9/10 wel werkt ????? Is toch raar.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:59
Ik denk dat het wel eens aan de memory settings zou kunnen liggen....die zijn nameljk errug gevoelig.. ( heb ervaring)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Skinhead,

Dat vermoeden heb ik dus ook, ik heb jammergenoeg 256 MB Sdram 133mhz Cas3 K-U-T Merk... sorry, maar dit heb ik inmiddels al +/- 1 jaar, en toenertijd wist ik echt 0,0 van geheugen... nu ziet ik die prijzen van crucial en kingston... SLIK

Ik wil nog ff wachten tot dat de 760 (DDR) uit komt om nieuwe memory te kopen...

Maar ik zal in iedergeval de SDRAM in de BIOS op default zetten, dus echt BASIC...

momenteel zit 't op Alleen Hstclck (KA7) hstclk + PciClck werkt niet (triest), me timings op turbo, Cas2 en 4-way... werkt perfecto i.c.m. Athlon Classic...

Ga morgen weer verder(dan heb ik em weer).

Ik heb 'm vandaag uitgeleend aan collega, ook KA7, maar Crucial geheugen Cas2, draaide als een zonnetje, gewoon via Bios, zelfs met 15 Mhz kunnen klokken, en met GFD naar 825, maar d'r zit een cheap ass cooler op. Ik heb op me Classic een Alpha Heavy Metal, die ga ik erop doen, en 900 proberen...
Pagina: 1