Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:35
Mijn vraag

Beste tweakers,

Vanaf dit jaar ben ik klaar met mijn MBO nivo 4 ICT-Systeembeheerder en wil ik graag mijn carrièredoel achterna: ICT project manager, ICT-Consulent maar nu komt de vraag welke richting zou ik dan op moeten (binnen HBO) om hier na toe te kunnen groeien?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ben op moment bezig met de cursussen Prince2, ITIL, om zo een begin basis te creëren.

Graag zou ik jullie mening willen met wat ik het beste zou kunnen doen in deze situatie? :)

Beter leven is geven!

Beste antwoord (via VNC95 op 14-03-2016 09:03)

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 13:56
Wat betreft HBO opleiding, denk ik aan Business IT & Management/Bedrijfskundige Informatica. Maar verwacht niet dat je direct PM kunt worden na de opleiding. Eerst nog een tijd ervaring opdoen in bijv. een projectondersteunende rol.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Werkervaring opbouwen...
Als je de politieke spelletjes niet snapt omdat je ze nooit hebt ervaren kom je er sowieso niet imho.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 13:56
Wat betreft HBO opleiding, denk ik aan Business IT & Management/Bedrijfskundige Informatica. Maar verwacht niet dat je direct PM kunt worden na de opleiding. Eerst nog een tijd ervaring opdoen in bijv. een projectondersteunende rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNC95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:35
celshof schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:28:
Nee dat ik meteen PM zou worden daar was ik ook al niet vanuit gegaan :P

Beter leven is geven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:58
Niet doen, bouw vooral je technische skills uit. Als jij in de praktijk laat zien over projectmanagement vaardigheden te beschikken ga jij die rol wel krijgen. Er is nog steeds een overschot aan projectmanagers en alleen die met goede technische diepgaande kennis en veel ervaring komen goed aan de bak. En wat hier al werd gezegd, je moet van politieke spelletjes houden en zoals het heel mooi heet: organisatiesensitief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
ebk71 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:33:
Niet doen, bouw vooral je technische skills uit. Als jij in de praktijk laat zien over projectmanagement vaardigheden te beschikken ga jij die rol wel krijgen. Er is nog steeds een overschot aan projectmanagers en alleen die met goede technische diepgaande kennis en veel ervaring komen goed aan de bak. En wat hier al werd gezegd, je moet van politieke spelletjes houden en zoals het heel mooi heet: organisatiesensitief zijn.
Er is geen overschot aan projectmanagers, wel aan slechte projectmanagers.

Goede projectmanagers binnen onze organisatie hebben binnen no-time een project en dat zijn grappig genoeg vaak mensen zonder diepgaande technische kennis. Als projectmanager ben je immers niet inhoudelijk bezig (moet je als PM vooral ook niet doen; ingredient for disaster) en moet je alle organisatorische, planmatige en budgettaire aspecten rondom een project aansturen waarbij je de inhoud alleen high level begrijpt. Gasten die dat kunnen zijn goud waard.
Pagina: 1