Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Rays
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-03 10:57
Aangezien ik nergens een antwoord kan vinden vraag ik het maar op tweakers ;).
Zal als de nieuwe GPU van Nvidia uitkomt (Pascal dus), de andere videokaarten goedkoper worden?
Ik wil namelijk de GTX 960 maar die vind ik nog wat te duur en ik vroeg me af of de prijs van de GTX 960 lager zal worden wanneer de nieuwe kaart van Nvidia wordt gereleased.
Daar komt bij wanneer dat dan zou zijn.

Alvast bedankt! c:

Matthijs

Beste antwoord (via Blue Rays op 14-03-2016 19:27)

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 18:20
Als nVidia kaarten uit brengt rond de €200 zal de 960 gelijk end of life gaan en zullen prijzen wel iets dalen maar niet veel. Wat belangrijker is is de 2e hands markt, mensen upgraden, aanbod wordt groot en kaarten dalen in waarde. Zeker als een nieuwe kaart van gelijke prijs beter presteert. Zelf denk ik dat nVidia zal beginnen met de high end kaarten only.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom kijk je niet bij Vraag&Aanbod, daar staan er al genoeg een paar te koop.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 13-03-2016 19:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

kiwi

:)

Blue Rays schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:40:
Zal als de nieuwe GPU van Nvidia uitkomt (Pascal dus), de andere videokaarten goedkoper worden?
Zoals bij elke nieuwe generatie; Nee.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-08 13:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, want als je ook naar andere produkten kijkt; zodra er een nieuwere/snellere versie van is, gaat de oude vaak uit de winkels. De prijs zal misschien ietsjes dalen van 200 naar 180 maar dan heb je het ook wel gehad. Zoals je in Pricewatch kan zien zijn veel produkten niet meer leverbaar en de laatste bekende prijs is soms zelf hoger dan toen het artikel nog bij 10 bedrijven leverbaar was.

En no offense maar als je nu een onbekend aantal maanden wil gaan wachten tot de 1080-serie goed leverbaar is om een paar tientjes te besparen op een 960-serie; dan kan je beter een weekend auto's wassen en die paar tientjes maar vast in je zak hebben en volgende week een 960 kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Rays
MAX3400 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:45:
Nee, want als je ook naar andere produkten kijkt; zodra er een nieuwere/snellere versie van is, gaat de oude vaak uit de winkels. De prijs zal misschien ietsjes dalen van 200 naar 180 maar dan heb je het ook wel gehad. Zoals je in Pricewatch kan zien zijn veel produkten niet meer leverbaar en de laatste bekende prijs is soms zelf hoger dan toen het artikel nog bij 10 bedrijven leverbaar was.

En no offense maar als je nu een onbekend aantal maanden wil gaan wachten tot de 1080-serie goed leverbaar is om een paar tientjes te besparen op een 960-serie; dan kan je beter een weekend auto's wassen en die paar tientjes maar vast in je zak hebben en volgende week een 960 kopen.
Ik vroeg het eigenlijk omdat ik pas met het begin van de zomervakantie een pc ga bouwen en als dus de prijzen wat zullen dalen is dat mooi meegenomen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 18:20
Als nVidia kaarten uit brengt rond de €200 zal de 960 gelijk end of life gaan en zullen prijzen wel iets dalen maar niet veel. Wat belangrijker is is de 2e hands markt, mensen upgraden, aanbod wordt groot en kaarten dalen in waarde. Zeker als een nieuwe kaart van gelijke prijs beter presteert. Zelf denk ik dat nVidia zal beginnen met de high end kaarten only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is ook nog maar de vraag of de prijs/performance serieus omhoog gaat, het is een compleet nieuw proces wat terug verdiend moet worden, maar ook kijkend naar de laatste jaren zie je dat je niet eens echt veel meer performance voor je euro krijg. Zowel bij AMD als Nvidia is dat het geval. Eerder was AMD nog wel serieus goedkoper, zie R9 290 vs GTX780/970, maar de R9 390 en Fury X zijn niet goedkoper dan hun groene tegenhangers.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Rays
Santee schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:30:
Daar zat ik dus ook meer op te wachten. Alleen weet u misschien wanneer die nieuwe GPU echt wordt gereleased? Ik kan nergens de precieze datum/maand vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nee niemand weet dit precies omdat er nog geen exacte release is. Ja Er komt een 1080 GTX met gddr5x geheugen uit ergens rond juni. De eerste Nvidia pascal kaarten met hbm1 en hbm2 vram zullen ongetwijfeld pas in de herfst komen, maar dat is nog onbekend.

En nee kaarten van nu worden niet veel goedkoper. De 970 GTX bijvoorbeeld blijft gewoon ijzersterk op 1920x1080, ongeacht een nieuwe generatie.

Verder blijft het koffie dik kijken, helemaal als je pas je systeem in de zomer wil bouwen/upgraden.. Houd vooral het tech nieuws in de gaten.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 14-03-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Blue Rays schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:28:
Ik kan nergens de precieze datum/maand vinden.
Dat komt omdat nVidia (en AMD) nog geen enkele datum genoemd hebben. AMD heeft werkend silicium getoond, waarmee min of meer aangegeven is dat men productieklaar zou moeten zijn. nVidia heeft vooralsnog helemaal niets getoond en alleen maar april genoemd als moment dat ze met nieuws zullen komen. Verwacht in ieder geval niets voor juli dit jaar. Op zijn best wordt je dan positief verrast door 1 van de 2 bedrijven.
Pagina: 1