Getuigen gezocht aanrijding A2 thv. Maarheeze

Pagina: 1
Acties:
  • 1.199 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:17
Aangezien wij Tweakers ook nog wel eens een beroep hebben waarvoor we veel moeten rijzen zet ik hieronder het verhaal van mijn vriendin Suzanne neer. Zij is afgelopen donderdag 10 maart aangereden op de A2 ter hoogte van de afrit Maarheeze in zuidelijke richting (net na het Total tankstation) en aangezien de dader van het type doorrijden en ontkennen is, is ze nu op zoek naar getuigen die hebben gezien wat er is gebeurt.
Op donderdag 10 maart om half elf in de ochtend ben ik op de A2 bij de afrit Maarheeze van de weg gereden door iemand, die op het laatste moment nog even met hoge snelheid vanaf de linkerbaan, tussen twee auto’s door, uit wilde voegen. Door hard remmen en bijsturen heb ik hem kunnen ontwijken en de grootste klap kunnen voorkomen, maar ben wel in de berm beland en heb de vangrail geraakt. Gelukkig ben ik niet terug de weg op geschoten of over de kop geslagen.

Gelukkig, maar ook weer niet. Omdat ik hem niet heb geraakt, ontkent meneer schuld en weigert te betalen voor de veroorzaakte schade. Hij is in eerste instantie doorgereden na het ongeluk, maar omdat ik zijn kenteken heb gezien en het om een opvallende witte BMW X5 gaat is hij door de politie wel gevonden. Wanneer je op weg bent naar je privevliegtuig ben je blijkbaar niet bezig met autorijden.

Zijn naam en telefoonnummer zijn bekend, maar zonder getuigen vindt hij het niet de moeite waard om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Sterker nog, eigenlijk is het mijn schuld, vindt hij, want ik had niet zo uit moeten wijken. Hij had de afrit gehaald, dat was het belangrijkste en mijn auto is toch tien jaar oud dus niet de moeite waard om daar nog voor te betalen.

Het resultaat is dat ik achterblijf met € 2.000 schade. Wanneer iemand heeft gezien wat er is gebeurd op donderdagochtend 10 maart in zuidelijke richting net voorbij het Total tankstation tussen een witte BMW X5 en mijn blauwe Renault, neem dan alsjeblieft contact met mij op. Als je iemand kent die wel eens op de A2 rijdt, deel dan mijn bericht. Help mij om die belangrijke getuige te vinden.

Je kunt ook contact opnemen met de politie in Maarheeze Tel: 0900-8844
Link naar het bericht

Aangezien het in Nederland zo blijkt te zijn dat je als slachtoffer van verkeersongelukken zelf moet bewijzen dat de ander je heeft aangereden, blijft ze met de gebakken peren achter tenzij ze een getuige kan vinden.

De veroorzaker heeft al een advocaat gesproken blijkbaar, schijnbaar is dat belangrijker dan je eigen ellende oplossen. Overigens is het kenteken, naam, telefoonnummer en adres van degene bekend dus tips hoe hem te vinden zijn niet meer nodig ;)

Wanneer je hier misschien reed afgelopen donderdag laat het dan alsjeblieft weten via DM of Facebook, mocht je iemand kennen die hier wel rijdt stuur dan graag de link door. Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik vind het erg dat mensen hier in Nederland mee weg zouden kunnen komen door maar stug te ontkennen. Dank je!

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er staan op die locatie volgens mij ook camera's van Rijkswaterstaat in verband met het naderende / latende knooppunt (Leenderheide). Misschien dat je daar nú nog wat aan hebt!!

De dagelijkse files op de A2 beginnen vaak al vóór het tankstation aan de andere kant en veel mensen proberen daar nog een binnendoor weg te vinden naar.... o.a. Eindhoven Airport óf Budel (voor privé Jets).

De camera's van RWS op dat stuk worden overigens vanuit Geldrop gemonitord dus daar zou ik als eerste naar toe bellen, als ik jou was.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 13-03-2016 20:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:17
Goede tip, het tankstation heeft geen beeld op dat stuk maar misschien dat rws wel beeld heeft. Zat die monitoring eerder niet in Helmond trouwens?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ze zitten nú in Helmond, schijnbaar. Het is voor mij wat (te) lang geleden.... Dus :o

http://www.ed.nl/regio/he...op-naar-helmond-1.4119160

Ik heb destijds op de oude centrale in Geldrop nogal eens wat mogen klussen aan de omgeving :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:21
wimmel_1 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:55:
Er staan op die locatie volgens mij ook camera's van Rijkswaterstaat in verband met het naderende / latende knooppunt (Leenderheide). Misschien dat je daar nú nog wat aan hebt!!

De dagelijkse files op de A2 beginnen vaak al vóór het tankstation aan de andere kant en veel mensen proberen daar nog een binnendoor weg te vinden naar.... o.a. Eindhoven Airport óf Budel (voor privé Jets).

De camera's van RWS op dat stuk worden overigens vanuit Geldrop gemonitord dus daar zou ik als eerste naar toe bellen, als ik jou was.
Goede tip alleen in de praktijk doen ze er toch geen zak mee en tegen de tijd dat ze wat willen zijn de beelden er niet meer, als men hier überhaupt al voor in actie gaat komen. Want hoe raar het ook klinkt voor de politie is dit niet bepaald een halszaak.

De politie moet die beelden officieel gaan vorderen. Voordat iemand daar een keer iets mee gaat doen zijn ze allang overschreven (max 10 werkdagen bewaren geloof ik?). Lang leven het supersnelle Nederlandse rechtssysteem. Als je een keer iets nodig hebt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Ik denk dat je het beter richting GeenStijl kan gooien met het verzoek om beelden vanuit een dashboard camera. En meteen een goede reden er eentje te plaatsen. Geen vrachtwagens die je zijn opgevallen? Die willen ze ook nog wel eens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit is echt meer iets voor Facebook oid. Ik sluit hem, maar zal orginele bericht wel laten staan
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.