Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Verwijderd
Ik heb DM threads van 50 pagina's of meer, daar iets in terug vinden is met de huidige mogelijkheden echt een crime.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Daar wordt al 10 jaar naar gevraagd

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 13-03-2016 22:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd in 'plan: Verbeterde vraagtopics en notificaties - Development-iterat...
De kosten zijn groter dan de opbrengsten bij jouw aanbod.We krijgen die vraag zo weinig dat dit verzoek op 'denied' staat.
We maken graag fixes voor jullie en daar hoeft niets tegenover te staan.Het is wel zo dat we keuzes moeten maken bij onze investeringen van devtijd/resources. Zoeken in DM's scoort daarbij -helaas voor jou- niet hoog.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Maar dat is toch raar? Volgens zeef is er weinig vraag naar, maar het komt wel consequent regelmatig terug in de geschiedenis van GoT._David_ schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:02:
Zie zeef z'n reactie er op:
Verwijderd in 'plan: Verbeterde vraagtopics en notificaties - Development-iterat...
[...]
[...]
En hoeveel werk is het nou echt? De al bestaande zoekfunctie van GoT kan toch verlengd worden naar DM's en klaar is de devver?
Daarnaast heb ik persoonlijk dit soort functies een stuk liever dan dat er tijd word besteed aan een kopie van Yahoo answers of Facebook hier op GoT maar dat is een hele andere discussie die hier niet van toepassing is en hebben we daar gelukkig custom css voor.
Ja.
Er zijn behoorlijk wat DM's, dus het is niet 'even een extra zoekmachientje', het is dan gelijk de op eennagrootste (forumreacties is de grootste) die we hebben qua data en de grootste met het aantal unieke basisdocumenten (in het forum is dat een topic). Dat kunnen we niet zomaar even met dezelfde code ernaast zetten en hopen dat het wel goed komt.
Maar wat het nog lastiger maakt is dat dit dan de enige zoekmachine is die we hebben, waar je bijna niets van de beschikbare data mag bekijken. De zoekmachine moet dus geoptimaliseerd worden voor het scenario waarbij slechts een fractie van de enorme database daadwerkelijk doorzoekbaar is per gebruiker (waarbij die fractie voor iedereen anders is). Terwijl die van het forum - en alle anderen die we hebben - natuurlijk juist geoptimaliseerd is voor het scenario waarbij normaal gesproken het overgrote deel doorzocht mag worden.
Verder werken onze zoekmachines allemaal volgens een specifiek paradigma. DM's voldoen daar tot op zekere hoogte wel aan, maar niet zo mooi dat dat deel een eenvoudige uitbreiding is.
We hebben ook wel gekeken naar alternatieven, zoals elastic search ervoor opzetten... maar dan introduceren we weer een extra service in ons netwerk alleen daarvoor, dat maakt het beheer weer niet eenvoudiger

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 14-03-2016 07:49 ]
Verwijderd
Hmmm klinkt opzich logisch.ACM schreef op maandag 14 maart 2016 @ 07:48:
[...]
Ja.
Er zijn behoorlijk wat DM's, dus het is niet 'even een extra zoekmachientje', het is dan gelijk de op eennagrootste (forumreacties is de grootste) die we hebben qua data en de grootste met het aantal unieke basisdocumenten (in het forum is dat een topic). Dat kunnen we niet zomaar even met dezelfde code ernaast zetten en hopen dat het wel goed komt.
Maar wat het nog lastiger maakt is dat dit dan de enige zoekmachine is die we hebben, waar je bijna niets van de beschikbare data mag bekijken. De zoekmachine moet dus geoptimaliseerd worden voor het scenario waarbij slechts een fractie van de enorme database daadwerkelijk doorzoekbaar is per gebruiker (waarbij die fractie voor iedereen anders is). Terwijl die van het forum - en alle anderen die we hebben - natuurlijk juist geoptimaliseerd is voor het scenario waarbij normaal gesproken het overgrote deel doorzocht mag worden.
Verder werken onze zoekmachines allemaal volgens een specifiek paradigma. DM's voldoen daar tot op zekere hoogte wel aan, maar niet zo mooi dat dat deel een eenvoudige uitbreiding is.
We hebben ook wel gekeken naar alternatieven, zoals elastic search ervoor opzetten... maar dan introduceren we weer een extra service in ons netwerk alleen daarvoor, dat maakt het beheer weer niet eenvoudiger

Het niet voor iedereen doorzoekbaar principe is nu echter deels ook van toepassing op GoT toch? Met de HK, TL, het abbo forum, /61, en misschien nog wat andere fora waar ik geen weet van heb. Dus het principe is al gedevved toch?
Als laatste heb je het nog over elastic search, maar geef je aan dat dit meer werk is om te onderhouden, naast natuurlijk het werk om het überhaupt te implementeren. Dat begrijp ik, en als er weinig vraag naar is begrijp ik ook dat jullie daar niet aan gaan beginnen, maar zoals eerder ook al gezegd komt dit verzoek relatief regelmatig terug in de geschiedenis van GoT, dat toont toch aan dat er behoefte naar is vanuit de gebruikers. Zouden jullie om die reden willen overwegen om de beslissing om het niet te implementeren te heroverwegen?
disclaimer: de kans is groot dat ik als non-devver veel te simpel denk.

Is het niet mogelijk dan om een soort filters toe te passen? Het is niet specifiek zoeken op een bepaald stukje tekst maar bijvoorbeeld de mogelijkheid om 100 berichten op het scherm weer te geven ipv de huidige 25 per pagina? (in mijn geval, misschien is het in het profiel in te stellen)
Of andere filters als;
- Laat berichten zien van de laatste 3 maanden
- Laat berichten zien van 3 tot 12 maanden oud
- Laat berichten zien van 12 maanden of ouder (of een bepaalde range).
Zo kom je tegemoet aan mensen die wat makkelijker door hun berichten willen zoeken. In mijn persoonlijke geval weet ik meestal wel wat er in de titel van het bericht staat, dus als er 100 resultaten in het scherm staan is het met control+f een stukje makkelijker zoeken dan dat ik dat kunstje elke pagina moet herhalen met 25 resultaten per keer.
Lijkt me niet veel lastiger dan een volgend soort code toe te voegen.
1
2
3
4
5
6
| <select> <option value="Standaard">25 laatste berichten eerst</option> <option value="100">Geef laatste 100 berichten weer</option> <option value="300">Geef laatste 300 berichten weer</option> <option value="3tot12">Laat berichten van 3 tot 12 maanden oud zien</option> </select> |
Dat lijkt me geen zware belasting... Als ik zie hoe snel die 25 berichten op het scherm getoverd zijn zal dat ook niet lastiger zijn met 100 of 1000 berichten op het scherm.
Fixing things to the breaking point...
Hoezo?RGAT schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:06:
Ja dat is de front-end met een dropdown boxje, de back-end moet echter het daadwerkelijk uitvoeren en dat is wat meer dan 6 regeltjes
1
2
3
| Laatste 25: select * from tbl_name DM by id desc limit 25; Laatste 100: select * from tbl_name DM by id desc limit 100; Laatste 300: select * from tbl_name DM by id desc limit 300; |
Ongetwijfeld zal het iets meer dan dat zijn maar ik als simpele ziel die wel eens wat met MySQL heeft gedaan, ziet dus ook maar 1 regeltje per pulldown-optie
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Je zou tot er een oplossing komt ?limit=999 achter de link kunnen plaatsen. Als je niet meer dan 1k DM-draadjes hebt, staat alles op 1 pagina.
http://gathering.tweakers...ist_discussions?limit=999
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
En het is nou juist dat 'wat meer' wat het probleem isMAX3400 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:02:
[...]
Hoezo?
code:
1 2 3 Laatste 25: select * from tbl_name DM by id desc limit 25; Laatste 100: select * from tbl_name DM by id desc limit 100; Laatste 300: select * from tbl_name DM by id desc limit 300;
Ongetwijfeld zal het iets meer dan dat zijn maar ik als simpele ziel die wel eens wat met MySQL heeft gedaan, ziet dus ook maar 1 regeltje per pulldown-optie
Fixing things to the breaking point...
Nou, als ik zie hoe makkelijk dit al werkt (hoef er niet op te wachten) dan lijken varianten op de eerder gemelde opties ook geen probleem lijkt me.Raven schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:13:
[...]
Je zou tot er een oplossing komt ?limit=999 achter de link kunnen plaatsen. Als je niet meer dan 1k DM-draadjes hebt, staat alles op 1 pagina.
http://gathering.tweakers...ist_discussions?limit=999
Met een beetje knippen en plakken van de in dit topic weergegeven code, wat variabelen er bij en een post/get scriptje en het draait. Een beetje coder heeft dat in een half uurtje in elkaar zitten (als het niet minder is, ze kunnen vast wel wat copy/pasten uit bestaande code op tweakers).RGAT schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:27:
[...]
En het is nou juist dat 'wat meer' wat het probleem is
[ Voor 33% gewijzigd door BLACKfm op 29-05-2016 19:20 ]