Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Sinds kort heb ik met mijn HTPC van Linux naar Windows geswitcht, hierop draait Kodi in fullscreen, de HTPC hangt aan een receiver en de receiver aan de TV.

Soms als ik de receiver en TV uit zet en vervolgens weer aan is Kodi nog wel "fullscreen" maar neemt slechts 1/4 van het scherm in (rechterbovenhoek).

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de resolutie die verspringt als de receiver en TV uitstaan. Is er een manier om een resolutie te forceren in Windows? In Linux weet ik dat je een resolutie kan forceren met EDID informatie maar voor Windows kan ik niet echt iets vinden over het forceren van een resolutie.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien dat je beter kan zoeken op monitor disconnect control kan zoeken. De reden dat het wijzigt, is omdat je receiver een disconnect doorgeeft en daarna een connect op 640x480 of 800x600 ofzo. Pas later, als je TV daadwerkelijk is gedetecteerd met z'n resolutie geeft de receiver die door aan je computer.

Check even of je iets in de control panel kan vinden van je driver.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Tim.k
  • Niet online
Dat lijkt inderdaad te gebeuren. Ik heb het grafisch controle paneel van Intel doorgezocht maar helaas staat er niets in.

Ook als ik Google op monitor disconnect control of varianten daarop kan ik eigenlijk niets vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door Tim.k op 14-03-2016 21:55 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je het niet beter zo maken, dat als de receiver en de TV uit zijn, je HTPC ook uit is?
Ik ga er daarbij wel van uit, dat de HTPC alleen gebruikt in combinatie met die twee. :)

• Tim.k
  • Niet online
Dat is helaas geen optie omdat er aan deze HTPC een Leap Motion hangt die ik gebruik om mijn smart home appliances te besturen d.m.v. gebaren.

• Tim.k
  • Niet online
Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ben tot een oplossing gekomen. Ik heb een logitech harmony die nu bij het aan / uit zetten controleert of Kodi aan staat ja of nee. Staat Kodi aan dan sluit hij af staat Kodi niet aan dan start hij Kodi op.

Mocht iemand nog een oplossing hebben die de resolutie forceert dan hoor ik het graag.
Pagina: 1