Wit knipperend streepje linkerbovenhoek (Windows 10)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Hoi, elke keer als ik mijn PC opstart zie ik eerst het bios laadscherm van Dell (zoals altijd) en vervolgens wordt het scherm zwart en verschijnt er een knipperend wit streepje in de linkerbovenhoek van mijn scherm. Ik kan niets doen verder.
Ik kan wel in de bios komen, daar heb ik de boot-order aangepast maar dit mocht niet helpen.
Mijn PC lijkt mijn hard drive nog wel te herkennen dus daar ligt het denk ik niet aan.

Gisteren heb ik mijn PC geüpdatet. Daarna werkte hij nog gewoon. Dit probleem is sinds vandaag voorgekomen.
Kan iemand me helpen dit op te lossen?

Specs: GeForce GTX 750TI gpu, i7 2,67GHz CPU, 12gb ddr3 ram, Windows 10 besturingssysteem.
Monitor: LG M2352
PC naam: Dell Studio XPS 435MT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat had je zelf al gevonden? Je bent namelijk niet de enige: [google=Wit knipperend streepje linkerbovenhoek (Windows 10)]

Ik kom verschillende zaken tegen (want ik heb wél even gezocht ;)):
Check of je harddisk het nog wel doet, check of je BIOS up-to-date is.
"Gisteren heb ik mijn PC geüpdatet." -> Wat heb je geüpdatet van waar naar waar (versies)?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Room42 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:17:
Wat had je zelf al gevonden? Je bent namelijk niet de enige: [google=Wit knipperend streepje linkerbovenhoek (Windows 10)]

Ik kom verschillende zaken tegen (want ik heb wél even gezocht ;)):
Check of je harddisk het nog wel doet, check of je BIOS up-to-date is.
"Gisteren heb ik mijn PC geüpdatet." -> Wat heb je geüpdatet van waar naar waar (versies)?
Hey bedankt voor de reactie.
Ik heb zelf ook al gezocht naar dit probleem, ik kwam vaak uit op een HDD die dood is. Dit is bij mij niet het geval, ben ik zeker van. Andere oplossingen hadden me ook niet verder geholpen. Ik heb inmiddels geprobeerd Windows 10 opnieuw te installeren, dit is gelukt en hij werkt. Nu is het probleem dat ik 2 Windows 10's op mijn PC heb staan. Hij vraagt elke keer bij het opstarten welke ik wil. De een werkt wel (de nieuwe Windows 10), en de oude niet, dan krijg ik weer een zwart scherm.

Ik heb eerlijkgezegd geen idee wat hij gister geüpdatet heeft, het was een update die zichzelf installeerde toen ik de PC wilde afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bcdedit zoek je :)
edit:
Hoewel, dat is alleen voor je boot menu entry. Blijkbaar heb je de nieuwe Windows 10 echt naast de oude gezet, in plaats van eroverheen. Kon je niet beter gewoon de vorige Windows 10 repareren?

[ Voor 87% gewijzigd door Room42 op 13-03-2016 17:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Room42 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:54:
bcdedit zoek je :)
edit:
Hoewel, dat is alleen voor je boot menu entry. Blijkbaar heb je de nieuwe Windows 10 echt naast de oude gezet, in plaats van eroverheen. Kon je niet beter gewoon de vorige Windows 10 repareren?
Als ik nou eens wist hoe ik dat moest doen haha
Ik heb een Bootable USB voor Windows 10, maar bijna niets werkte daar op. Het enige waar ik bij kon komen was de command prompt

EDIT: Oke... Mijn probleem is opgelost. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen :?
Na het avondeten besloot ik nog eens te proberen of Windows alweer werkte, en guess what? Hij deed het weer hoor...

[ Voor 17% gewijzigd door Mees789 op 13-03-2016 19:38 ]