Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesuz
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-04-2016
Ik heb een GTX 970 videokaart van EVGA, 8GB DDR3 RAM en een i5 4460 CPU.
Telkens als ik the division speel krijg ik een melding dat mijn geheugen vol is of dat die vol begint te lopen en een minuut daarna crasht het spel.
Ik heb de settings op low gezet en de resolutie op 720p gezet en het spel blijft crashen na een melding dat er te weinig geheugen is.
Weet iemand toevallig of dit meer voorkomt of dat dit aan een bepaald iets kan liggen?
Het is voor de rest namelijk een leuk spel en het is jammer dat ik de hele tijd mijn vrienden opnieuw moest joinen tijdens 1 missie.

Beste antwoord (via keesuz op 14-03-2016 16:55)

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
keesuz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:55:
Ik ben hem nu opnieuw aan het downloaden en dus installeren om te kijken of dat helpt, bedankt voor de antwoorden, ik zal rekening houden met drivers en andere programmas die aanstaan!
Toevallig lees ik nu net(via een foto) dat de nieuwste nvidia drivers onstabiel zijn voor the division, dat word downgraden!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
Zet ook even de rest van je systeem erbij :)
En heb je andere dingen open zoals chrome?
Zelf tikt de game namelijk ook mijn ram geheugen aan(8gb) zit vaak op 7,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het kan ook eventueel zijn dat jouw pagefile van Windows te klein is of niet goed werkt. Lees even http://windows.microsoft....memory-size#1TC=windows-7 (in dit geval voor Windows 7 maar dat maakt amper uit).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesuz
robogeeka schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:25:
Zet ook even de rest van je systeem erbij :)
En heb je andere dingen open zoals chrome?
Zelf tikt de game namelijk ook mijn ram geheugen aan(8gb) zit vaak op 7,3.
Mijn moederbord is de G1 sniper B6 van gigabyte en mijn PSU is een van coolermaster van 700 watt.
Ik heb de windows 10 education edition.
Ik heb alleen steam, uplay en the division aanstaan als ik het speel, dus chrome of skype kunnen het niet zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door keesuz op 13-03-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
keesuz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:32:
[...]

Mijn moederbord is de G1 sniper B6 van gigabyte en mijn PSU is een van coolermaster van 700 watt.
Ik heb de windows 10 education edition.
Ik heb alleen steam, uplay en the division aanstaan als ik het speel, dus chrome of skype kunnen het niet zijn...
Hoeveel RAM gebruik je? Dan kan je bijvoorbeeld wel zien met Taakbeheer, je kan daar ook een paar minuten terug kijken en zo zien of de melding klopt. Als dat niet zo is, is het dan misschien het geheugen van de videokaart? Dat lijkt mij niet, dan zou het een bug zijn. Als dat zo is, kun je bijvoorbeeld ook een andere driver versie proberen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Het kan ook gewoon een memory leak in de game zelf zijn (niet de 1e keer dat ik dit lees). Je zult even moeten wachten op een update. Daarnaast ga ik er vanuit dat je de laatste nvidia drivers heb geinstalleerd etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:27
Het spel gebruikt aardig wat geheugen ja, heb zelf ongeveer de zelfde specs.
Ik heb vaak een browser open staan en speel in window mode.
Het viel me op dat na een tijd het spel haperig werd en ik frame drops kreeg.
Toen ik het geheugen gebruik controleerde zag ik dat microsoft edge al het geheugen op vrat.
Dus of zorgen dat er niets op de achtergrond aan staat of misschien extra geheugen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesuz
Ik ben hem nu opnieuw aan het downloaden en dus installeren om te kijken of dat helpt, bedankt voor de antwoorden, ik zal rekening houden met drivers en andere programmas die aanstaan!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
keesuz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:55:
Toevallig lees ik nu net(via een foto) dat de nieuwste nvidia drivers onstabiel zijn voor the division, dat word downgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb je een SSD? Toevallig een Samsung?
En heb je die geplaatst door de originele harddisk te klonen met Samsung Magician software (de bijgeleverde software)?

Controleer dan eens of je Wisselbestand (virtueel geheugen, swap file, page file, hoe je het beestje wil noemen) nog wel ingeschakeld is.
http://windows.microsoft....memory-size#1TC=windows-7

Uberhaupt wel even goed om te checken trouwens, want een gebrek aan een wisselbestand kan sowieso oorzaak zijn van de betreffende melding.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 13-03-2016 17:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn game chrashed ook telkens weer en weer. :( erg vervelend. Ik krijg geen error en de game sluit gewoon af en keert terug naar de bureaublad. En u play verteld dat de game gechrashed is.
FX8120, R9 390 sapphire, SSD van samsung. 16 GB gehuegen. en met de laatste drivers van AMD 16.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar moet een PC nu precies aan voldoen wil men dit spel probleemloos spelen.
Pagina: 1