Toon posts:

Raar probleem startknop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sparkle geforce 2 mx 400, en krijg dit met het startmenu:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/p.bos/probleem.jpg

Iemand enig idee waardoor dit komt? ik gebruik driver 12.60, maar 12.41 doet het ook. Met een intel 740 is er niks aan de hand. Verder niks raars zoals crashes, in 3 weken nog geen crash gehad eigenlijk. Verder heb ik een MSI k7t raid moederbord, en een tb850.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Vreemd, die 12.41 zijn whql, zou goed moeten zijn. Wat gebeurt er als je de standaard VGA-driver installeert (behalve dat 't geen porem is)?

Systeem

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 22:22

Zucht388

Dreadhead

Overgeclockt?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Verwijderd

Topicstarter
nee, de videokaart draait op standaardsnelheid. Ook de cpu doet dat, ook al heb ik die wel overgeklokt gehad tot 995 mhz :). nog steeds helemaal stabiel.

Standaard vga drivers heb ik nog niet geprobeerd. maar ik zal eens de 7.x drivers proberen, misschien helpt dat?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Klok je kaart eens down, misschien wordt ie wel te warm op deze snelheid.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, zou kunnen.. onder linux draait ie overigens wel, en alle andere programma's doen het ook goed, behalve putty.. in putty verkleurt de muiscursor niet mee, dwz een zwarte cursor op een zwarte achtergrond, dus onzichtbaar.

hij doet dit probleem met de startknop meestal ook pas na een tijdje, en er komt altijd een kleur op te staan die ergens anders op het scherm voorkomt, meestal ongeveer het midden.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik vrees dat je kaart een beetje brak is.
Ik heb hele slechte ervaringen met Sparkle-kaarten; alle systemen met een Sparkle-kaart die ik op mijn werkbank heb gehad hadden zoiets vergelijkbaars.
Soms hielp het om in de BIOS wat met de videocaching te spelen, maar over het algemeen zat je beter als er een iets minder low-cost kaartje in komt.
Je zegt dat ie het in Linux wel doet; misschien is er dan toch wat fout met je driver?

Verwijderd

Topicstarter
heb nu driver 7.78 geinstalleerd, zelfde probleem nog steeds. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn videokaart kan onderklokken? heb verder geen ervaring met geforce kaartjes behalve deze.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25
heb je toevallig een guillemot soundkaart??

Verwijderd

Hallo PieterBos
Kijk ff op microsoft.com in de knowledge base bij Q262788 : Garbled Start Button, misschien dat je daar wat mee kan.
Ook kan je bestand ShellIconCache (verborgen in c:windows) wissen, hielp bij mij ook wel.
enne...suc6 :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hee, dat probleem heb ik ook af en toe >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb een guillemot maxi sound fortissimo. ligt het daar aan?

Verwijderd

Ik heb een Guillemot maxisound fortissimo geluidskaart en heb soms hetzelfde. 't zal wel aan de geluidskaart liggen. Zeker ruzie met Geforce 2. Asus V7100

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik zal eens bij guillemot kijken...

misschien dat die een fix hebben

Verwijderd

Typisch een geheugenprobleem. Dat krijg je ook als het geheugen te snel is voor je moederbord of deze de SPD niet begrijpt 133mhz in een 66mhz TX-bord). Meestal "verdwijnen" (zelfde soort scrabble als dit) dan de drie knopjes rechtboven voor minimaliseren, maximaliseren en het kruisje voor sluiten. Na verloop van tijd kijk je dan dwars door alle knoppen (OK, Annuleren, etc.) heen.

In dit geval zal het wel zijn omdat je je geheugen te hoog geklokt hebt of staan je poorten te hoog. Brakke kaart kan natuurlijk altijd, maar ik zou eerst eens proberen de doorvoersnelheid van je poorten en je geheugen standaard te zetten en kijken of je het probleem dan nog hebt.

Verwijderd

Topicstarter
het bord is een msi k7t raid.. geheugen staatop spd, gewoon pc133 geheugen. Ik zal dit eens langzamer zetten en het effect hiervan bekijken. Nee, er gaat niks weg als het effect er eenmaal is, en ook geen doorshijnende knoppen, alleen dit! En het systeem is verder compleet stabiel

Verwijderd

Topicstarter
ok, geheugen op 100MHz cas3, da's overdreven langzaam zelfs.

nog steeds zelfde probleem. Tot nu toe de start knop zelf niet, alleen het menu, maar ik ben er zeker van dat dit weer terugkomt.

Verwijderd

Geen geheugen probleem. Gewoon MSI K7T Pro 2a met PC133. Het euvel verschijnt sneller als ik mijn V7100 overklok naar 220/200. 't zou mischien een geheugen probleem van de Asus V7100 kunnen zijn. Als de PC uit standby (ACPI en APM in BIOS uit) komt (monitor uit verder niets) is het beeld soms ook verziekt. Zodra er iets op het scherm verandert is het beeld weer OK.

Voor MSI gebruikers... Fuzzy Logic III blijft wel verziekt. De buttons blijven beschadigd. Zou Fuzzy de boel mischien verknoeien?

Verwijderd

Topicstarter
bij mij werkt fuzzy logic III zonder problemen staat overigens bijna altijd uit.

Dus dat lijkt me sterk. Waarmee kan ik de kloksnelheid van mijn videokaart instellen? kan ik eens kijken of het daar aan ligt.

Verwijderd

'keb even mijn V7100 op 220/200 gezet en even 3Dmark 2001 gedraaid terwijl Fuzzy uitstond. Mijn start button was nog heel... Om het zeker te weten of mijn geluidskaart de boel verziekt sloop ik hem wel even uit windoos en uit mijn moederbord als ik tijd heb dit weekend. 'k wil het nou toch zeker weten. Bij Guillemot vindt je touwens niets over dit probleem. Het artikel uit MS QB ging over W98 en niet over ME wat ik draai...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik heb het geheugen weer teruggezet op SPD, en ik heb nog nergens last meer van gehad. Heb guillemot al gemaild.

Eens kijken wat die zeggen.

Verwijderd

De ander PC hiero met een MSI K7T pro 2 heeft dit probleem niet. Er zit een SB1024 in met Gainward Geforce 2. Fuzzy is er ook niet op geinstalleerd.
Verders 't zelfde als de probleem PC

Verwijderd

Gezien t feit dat t met n intel GPU wel goed gaat zit t m gewoon in de kaart. Vast wel n vriendje die ook zo'n GeForce heeft, even omprikken en proberen.

Ik heb zelf overigens ook eens zoiets gehad: verminking van alle gecompreste info (bijvoorbeeld JPG, MP3, MPG, etc). na alles geprobeerd te hebben (werkelijk ALLES) bleek mijn T-bird een heel klein beetje stuk te zijn :? . Een of andere IO poot (LSB) was op de CPU stuk waardoor dit soort effecten optraden, verder liep de kist superstabiel...

• KeeP IT ReaL
het ligt toch echt aan de guillemot sound kaart. Ik heb het zelf ook bij een 2de pc. Maar ik erger me er nu niet meer echt aan. er was wel een versie van nvidia datonator waar het probleem niet bij was. Welke versie dat was weet ik ook niet meer. moet je effe zoeken bij search

• KeeP IT ReaL
Op vrijdag 22 juni 2001 21:13 schreef okidokie het volgende:
Typisch een geheugenprobleem. Dat krijg je ook als het geheugen te snel is voor je moederbord of deze de SPD niet begrijpt 133mhz in een 66mhz TX-bord). Meestal "verdwijnen" (zelfde soort scrabble als dit) dan de drie knopjes rechtboven voor minimaliseren, maximaliseren en het kruisje voor sluiten. Na verloop van tijd kijk je dan dwars door alle knoppen (OK, Annuleren, etc.) heen.

In dit geval zal het wel zijn omdat je je geheugen te hoog geklokt hebt of staan je poorten te hoog. Brakke kaart kan natuurlijk altijd, maar ik zou eerst eens proberen de doorvoersnelheid van je poorten en je geheugen standaard te zetten en kijken of je het probleem dan nog hebt.
hiero ligt het echt niet aan

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 23:35 schreef tinus1983 het volgende:

[..]

hiero ligt het echt niet aan
Dan niet, laat alleen maar weten wat mijn ervaring is. Heb je nog argumenten ook waarom niet? Het komt zo nogal Van Gaal'erig over.
Ik heb trouwens nooit willen beweren dat je je geheugen langzamer moest zetten maar zei dat het het gevolg was van te snel geklokt geheugen. Da's net even de vergelijking andersom en aangezien die niet omgekeerd evenredig is, gaat dat niet op.

Zit net te bedenken (wist het al langer maar legde de link niet) dat een videokaart natuurlijk ook geheugen heeft. Verdwijnen van bepaalde gedeeltes van beeld op vastgelegde plaatsen (dus niet een streep over het hele beeld bijvoorbeeld maar wazig of kapot op 1 BEPAALDE plaats waar anders op precies DEZELFDE plaats een afbeelding of teken of wat dan ook zou staan) het gevolg is van een geheugenprobleem.

Verwijderd

Topicstarter
Als het geheugen brak was, zou ik ook texture fouten krijgen, echter 64 MB textures in mijn kaart laden geeft beeld zonder enige fouten. En dit gebeurt alleen onder windows, ik zit nu met opera onder linux te posten, en dat werkt gewoon. Dus het geheugen kan het haast niet zijn. Verder is mijn geheugen van mijn pc ECHT niet overgeklokt, gewoon pc133 op SPD ingesteld. En aangezien hij het niet met dat intel ding deed, kan het niet het geheugen zijn. Verder heeft iedereen hier met een guillemot geluidskaart dit probleem, dus het lijkt met logisch dat het daar aan light. ik zal die geluidskaart er eens uithalen en dan nog eens kijken

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 23 juni 2001 11:35 schreef Pieter_Bos het volgende:
Als het geheugen brak was, zou ik ook texture fouten krijgen, echter 64 MB textures in mijn kaart laden geeft beeld zonder enige fouten. En dit gebeurt alleen onder windows, ik zit nu met opera onder linux te posten, en dat werkt gewoon. (...)Verder heeft iedereen hier met een guillemot geluidskaart dit probleem, dus het lijkt met logisch dat het daar aan light. ik zal die geluidskaart er eens uithalen en dan nog eens kijken
Hmm, ik heb ook een guillemot en een gf2mx, maar dit probleem heb ik nooit gehad. Aangezien het onder Linux wel werkt, zou je toch echt zeggen dat het een driver-probleem moet zijn. (Probeer 's die standaard vga en als dat ok is de allernieuwste detonators.)

Systeem

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb precies het zelfde gehad, maar naar een her installatie is het weg.
En je kan het ook met TweakUI met de optie repair weg halen. Maar bij mij kwam het weer terug nadat ik gegamed had...
Oplossing:
windows her installeren......

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 11:51 schreef CrashOne het volgende:

Heb precies het zelfde gehad, maar naar een her installatie is het weg.

En je kan het ook met TweakUI met de optie repair weg halen. Maar bij mij kwam het weer terug nadat ik gegamed had...

Oplossing:

windows her installeren......
hmm, windows staat er net 3 weken op :P nou ja, ik zal eens kijken wat ik allemaal kan instellen. Lijkt inderdaad een driverprobleem ja, maar het maakt niet uit welke driver ik installeer, ze doen het allemaal. Ook de muis cursor bij Putty blijft zwart op een zwarte achtergrond, dit is ook behoorlijk irritant.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Probeer het maar, je zult zien dat je er dan vanaf bent...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal dit topic weer eens naar boven halen. Op www.geforcefaq.com vond ik hier een vraag en antwoord op. En geluidskaart met een yamaha-chip erop geeft problemen met een geforce. Onder windows ME en 2000 is dit op te lossen door de standaard windows drivers voor de geluidskaart te installeren. Onder windows 9x is dit niet mogelijk. Het is dus geen geheugen, configuratie of videokaart probleem, alles is verder in orde :)

Verwijderd

Mooi, maar jammer dat je dat heilig verklaart...

Verwijderd

Topicstarter
ik verklaar het niet heilig, zeg alleen dat het bij mij zo is, en bij anderen mogelijk ook. Ik heb ongeveer 5 driverversies gebruikt. Ik heb verder alles getest(memtestx86 aangezet :)), burn in tests gedaan, geheugen van videokaart vol textures gestopt, alles deed het, plus die informatie in de faq en antwoorden van anderen, dus ik kan stellen dat er bij mij toch echt zeer waarschijnlijk niks fout is behalve die combinatie videokaart/geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, en ik heb ook nog alles wat een irq-sharede met de videokaart(usb controller deed dat) gedisabled.. lag het dus ook niet aan.

Verwijderd

Niets fout. Dat yamaha verhaal had ik al eens eerder gelezen. Een oplossing was ik niet tegen gekomen. Alhoewel: Yamaha of Guillemot foutje..
Pagina: 1