Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-12-2017
Goedemiddag Tweakers,

Mijn vrouw en ik willen nieuwe headsets. De mijne kraakt als ik beweeg, die van haar... juist. De headsets zijn inmiddels +5 jaar oud. Het is tijd voor nieuwe.

We willen graag draadloze headsets gaan gebruiken: geen kabeltjes meer. Voor mijn vrouw is dat nogal een probleem :D Ik houd gewoon van gadgets.

Lang, lang geleden gebruikten we draadloze toetsenborden en muizen. Helaas, die stoorden nog weleens met elkaar. Het is heel raar als je in een shooter opeens naar voren begint te bewegen terwijl je naar achteren wil. Ik wil dus voorkomen dat ik haar teamspeak hoor en zij de mijne.

Kan iemand mij vertellen of de headsets op elkaar storen als we betrekkelijk dicht (minder dan 1.5 meter) naast elkaar zitten?

Relevante software zijn denk ik: Windows 10, Android, iOS, Teamspeak (e.d.), Skype en diverse games: Entropia Universe, World of Tanks, Star Wars: The Old Republic, diverse shooters.

Momenteel kijken we naar http://tweakers.net/price...sound-blaster-evo-zx.html

Ik heb dezelfde vraag ook aan de support afdeling van Logitech gesteld, grote kans natuurlijk dat die minder objectief zijn.

Elke vorm van input wordt gewaardeerd.

Groet,
Cronester (Peter)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Misschien is dit relevant,

Zelf had ik ook last van dit probleem, vriendin had een draadloze muis en k ook. Uiteindelijk heb ik ze op een andere frequentie overgezet na een hoop gekloot, maar dat heeft het opgelost. Overigens heb ik op een lan dit niet. Wat raar is agz we meerdere draadloze gadgets hebben :(

Moet het persé draadloos zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Kennelijk moet het op één of andere manier toch mogelijk zijn, om elkaar niet te storen. Voor de context: op het werk zitten we met 15 van deze: pricewatch: Plantronics SAVI W420-M op 100m². Nooit last gehad van storingen. (Enige nadeel aan dit model: voor alles anders dan spraak totaal ongeschikt)

Inderdaad als hierboven: bonuspuntje voor devices die op aparte kanalen in te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De gelinkte is gewoon een standaard 2.4GHz bluetooth model. Hoewel ik uiteraard geen garanties kan geven, die zijn ervoor gemaakt om met meerdere tegelijk te kunnen werken op de toch wel drukke 2.4GHz band zonder dat ze ermee stoppen. Handmatig kanaal wisselen is meer iets van het verleden denk k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat je je moet gaan afvragen bij een headset is hoe hij precies werkt.
Draadloos kan met headsets op twee manieren. Analoog en digitaal.

Analoog kan altijd storen. Als je twee dezelfde hebt, vang je mogelijk elkaars signaal op.
Of je stoort elkaar en hoort ruis. Of er zijn andere apparaten in de buurt die storing veroorzaken.

Als je een digitaal draadloos transport hebt, zoals b.v. Bluetooth, dan heb je dat probleem niet.
Met elkaar zullen ze niet zo gauw storen. Ja het kan wel, maar omdat digitaal vrij strict is in wat een 1 en wat een 0 is, zal een beetje storing dus geen signaalprobleem opleveren. Hooguit dat je minder grote afstand kan hebben. Is de storing te erg, dan stopt je audio gewoon.
De enige ruis die je dan nog kan hebben is ruis van de elektronica zelf. Ondermaatse digitaal-naar-analoog omzetting (c.q. slechte versterker) of het digitale transport format wat te sterke compressie op het signaal zet (geeft ook ruis, rare artefacten e.d. Zoek maar eens een MP3 van 64kbps ofzo, dan hoor je t wel)

Kortom, als het digitaal is, gaat het niet aan de radiogolven liggen als het geluid ondermaats is.
Heb je dat probleem iig afgevangen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
McKaamos schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:12:

Als je een digitaal draadloos transport hebt, zoals b.v. Bluetooth, dan heb je dat probleem niet.
Was dat lang, lang geleden dan anders met een muis en toetsenbord, was dat niet ook bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
robogeeka schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:11:

Moet het persé draadloos zijn?
Dit is nou een pro actieve wedervraag, top!

Nee, dat hoeft niet perse. Ja, dat willen we wel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
Sissors schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:05:
De gelinkte is gewoon een standaard 2.4GHz bluetooth model. Hoewel ik uiteraard geen garanties kan geven, die zijn ervoor gemaakt om met meerdere tegelijk te kunnen werken op de toch wel drukke 2.4GHz band zonder dat ze ermee stoppen. Handmatig kanaal wisselen is meer iets van het verleden denk k.
Dank voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Cronester schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:43:
[...]

Was dat lang, lang geleden dan anders met een muis en toetsenbord, was dat niet ook bluetooth?
Ligt er aan, maar vroeger was het voor draadloos vooral RF.
Bluetooth is pas later populair geworden.

Nadeel is vaak dat RF geen echte goeie error correctie heeft. Een paar omgevallen bits resulteert dan al heel snel in brakke verbinding, toetsaanslagen die gemist worden e.d.
Bluetooth is wat dat betreft stukken geavanceerder en betrouwbaarder.

[ Voor 28% gewijzigd door McKaamos op 13-03-2016 20:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
Als ik het goed begrijp zou het moeten werken.
Pagina: 1