Aarde in 7 dagen / Evolutie Theorie?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
ff een heel ander soort topic, ik stuitte er vandaag op en vond het wel interressant. Ik ben zelf niet gelovig en mijn mening is duidelijk dacht ik zo...

Wat denken jullie? Heeft "God" de aarde in 7 dagen gemaakt? Of is de aarde in miljoenen (lees: miljarden) jaren ontstaan? Er zijn natuurlijk heel veel dingen die hierin een rol spelen. Als ik bijvoorbeeld als argument tegen "Aarde in 7 dagen" zeg: 'De dinosaurussen leefden miljoenen jaren voor de mens. De mens heeft dat bewuste tijdperk niet meegemaakt. Terwijl in de Bijbel staat dat "God" de aarde gemaakt heeft en er toen "Adam & E.v.a." op heeft gezet. Dan klopt er iets niet toch? Dan krijg ik dus weer een flauw tegenargument: 'Ja, maar God kent geen tijd'. Hoe weet je dan waar je aan toe bent? 7 dagen is toch 7 dagen?

Brandt los!

Verwijderd

*zucht*

denderende topic *juich* *juich*

W&S |:(

Verwijderd

& sukke :P

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 17:32 schreef Prankster het volgende:
& sukke :P
:)

Verwijderd

daar zijn al heel wat topics over geweest in W&L ( dus niet W&S ;) ) gebruik de search zou ik zeggen

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Er zijn nog enkele zwakbegaafden die hierin geloven, helaas lopen deze ook hier op tweakers rond. Al de topics die over dit onderwerp gaan in w&l worden ook structureel verziekt door deze groep.

Wie in deze tijd nog geloofd dat de aarde in zeven dagen gecreeerd moet wel erg dom zijn.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:12
Use the Force, Luke :Y)

Engineering

Verwijderd

Ik denk zelf eigenlijk dat de aarde in heel wat meer daagjes is gemaakt ;)

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik geloof dat ik achtergesteld wordt op dit forum >:) Het fancy.nl forum maar ff proberen dan ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Wie in deze tijd nog geloofd dat de aarde in zeven dagen gecreeerd moet wel erg dom zijn.
serieus, heb jij dan een theorie hoe het wel gegaan kan zijn?
en vooral, hoe de mens er gekomen is?!

edit: quoten is ook een kunst

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 juni 2001 22:16 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

serieus, heb jij dan een theorie hoe het wel gegaan kan zijn?
en vooral, hoe de mens er gekomen is?!

edit: quoten is ook een kunst
Ik wel en die heet evolutie...

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb meer geloof in discovery channel:

Er was eens een extra planeet tussen mars en aarde(Mark1), die 2 planeten botsten tegen elkaar, materie werd samen gesmolten, en door zwaarte kracht kwam er een stuk van die materie vrij, de maan. Maan koelde af tot een dood stuk steen, en aarde(Mark2) is geboren.
De rest weten jullie wel, met die 1 cellige dingen die evolueerden enzo.
Botsing duurde 2dagen, en de maan ontsond in 7dagen, en afkoelen duurde paar honderduizend jaar :)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 17:20 schreef EvilFox het volgende:
ff een heel ander soort topic, ik stuitte er vandaag op en vond het wel interressant. Ik ben zelf niet gelovig en mijn mening is duidelijk dacht ik zo...

Wat denken jullie? Heeft "God" de aarde in 7 dagen gemaakt? Of is de aarde in miljoenen (lees: miljarden) jaren ontstaan? Er zijn natuurlijk heel veel dingen die hierin een rol spelen. Als ik bijvoorbeeld als argument tegen "Aarde in 7 dagen" zeg: 'De dinosaurussen leefden miljoenen jaren voor de mens. De mens heeft dat bewuste tijdperk niet meegemaakt. Terwijl in de Bijbel staat dat "God" de aarde gemaakt heeft en er toen "Adam & E.v.a." op heeft gezet. Dan klopt er iets niet toch? Dan krijg ik dus weer een flauw tegenargument: 'Ja, maar God kent geen tijd'. Hoe weet je dan waar je aan toe bent? 7 dagen is toch 7 dagen?

Brandt los!
Aarde is niet in 7 dagen gemaakt (hoe konden we in Godsnaam vaststellen hoeveel uur in een dag gaan. Ik denk zelf dat het in 7 periodes is gedaan.

Verwijderd

Ga ff fijn naar discovery channel kijken.

Grote kans dat je binnen een uur een programma tegenkomt over dit onderwerp: "en 4,5 miljard geleden was er de oerknal en ................"

• The - DDD
  • Laatst online: 17-01 00:50
Wanneer leren mensen nou is dat je inweze een machine bent en dat je gedachten en bewustzijn niets meer is dan electrische pulsjes.

Mocht er toch iets zijn nadat je doodgaat. Dan merk ik dat dan wel. Ik geloof nou eenmaal niet in dingen die ik niet als bewezen acht. De interpretatie die ik heb van geloof is dat je elkaar lief moet hebben en dat je elkaars fouten moet vergeven. Waarom worden er dan in naam van geloof en god zoveel mensen de pan in gehakt? Stelletje hypocryten als je het mij vraagt.

Persoonlijk denk ik dat wanneer je dood gaat, dat het dan echt afgelopen is. Je bent gewoon niet meer. Klaar simpel. Mocht het zo zijn dat er dan nog wel wat is, dan merk ik het dan wel en dan geloof ik er tegen die tijd ook wel in.

Voor mij telt dat ik mijn leven op een goede manier ga leven en geleeft heb. En dat moet volgens mij wel voldoende zijn.

Oh ja, en of ik het niet eng vind om dood te gaan? Waarom moet je er bang voor zijn? Alles slijt en alles heeft een einde. Zodra je dood bent voel je de pijn toch niet meer. Lijkt me eigenlijk wel mooi om uiteindelijk dood te gaan, het hoort er gewoon bij. (Ja, ik wil natuurlijk wel een beetje oud worden en minimaal kleinkindertjes van mij zien rond hupsen.)

• Slashdotter
  • Niet online
Move > W&L

Verwijderd

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/2.gif

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-01 14:56
6 dagen toch ? Bill Hicks heeft er ook nog het een en ander over te vertellen :D

download 'Bill Hicks - God made a Mistake.mp3'
Bill hicks god immitatie
hmmmz what's this, i left fucking pot everywhere. That's gonna give humans the impression that there's supposed to use it. Now i have to create republicans...And god wept.
>:)>:)>:)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 22 juni 2001 23:46 schreef Ransweijck het volgende:

Grote kans dat je binnen een uur een programma tegenkomt over dit onderwerp: "en 4,5 miljard geleden was er de oerknal en ................"
correctie, 15 miljard.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11-2025
Move > W&L

En een vriendelijk verzoek flames en kinderachtige opmerkingen achterwege te laten

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 23:46 schreef Ransweijck het volgende:

Tijdens het zappen had ik laatst hetzelfde in een tekenfilmpje gezien; hoe de aarde ontstond. het tekenfilmpje is bedoeld voor kinderen waarin ze allerlei zaken laten zien hoe dingen werken, of zo zijn: varierend van biologie, het lichaam, astronomie, scheikunde en natuurkunde. Het heet de "why why family" LOL!

Verwijderd

Het is volgens mij ook gewoon evolutie.
Maar er was laatst iemand die ongeveer het volgende zei:
Pas bij de derde dag ofzo werd de zon geschapen om de dag van de nacht te scheiden.
die eerste dagen konden dus wel eens een paar miljard jaar geduurd hebben.
Hier zit wel wat in. Maar wat jammer nou dat ik niet geloof. :'(

Verwijderd

Ik vind het wel knap dat iemand het in 7 dagen, of periodes, whatever, heeft kunnen maken. Moet hij wel vuurvaste vingers hebben gehad. :D

En om iemand anders maar te quoten "en tegelijkertijd de fossieltjes onder de grond hebben gestopt" :D

Verder zijn er hier al genoeg discussies over geweest, en ik moet zeggen dat ik de agnostische-atheïstische kant van het verhaal aanneemlijker vind, maar 't toch verleidelijk is om de theïstische kant van het verhaal te geloven omdat je er niet op achteruit gaat. Ga je dood, en is er niks, so what, dan heb je lekker vroom geleefd enzo.

Ga je dood, en er is iets zoals een hemel, nouw, dan is dat wel ff wreed natuurlijk :)

Dus, de theïstische kant is altijd een win-win-situatie. Dit stuit me tegen de borst, net zo als veel dingen uit het geloof.

Sjeez, nu ben ik wel heel erg off-topic gegaan :P

• Lordy79
  • Laatst online: 05:23

Lordy79

Vastberaden

:Z :Z :Z :Z

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Wat maakt t uit, we zijn er nu eenmaal...

Het meest waarschijnlijk scenario is dat van de evolutietheorie (als t gaat om t leven iig), dat verhaal over god, 7 dagen etc leest misschie wel leuk maar is gewoon statistische te onwaarschijnlijk om waar te zijn...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Op vrijdag 22 juni 2001 18:10 schreef outlaw het volgende:
Er zijn nog enkele zwakbegaafden die hierin geloven, helaas lopen deze ook hier op tweakers rond. Al de topics die over dit onderwerp gaan in w&l worden ook structureel verziekt door deze groep.

... dank je ...

Maar, even serieus: http://members.nbci.com/_XMCM/torahscience/bigbang1.htm

Moraal van het verhaal: de 6 dagen (7e is een rustdag) zijn fout vertaald uit de hebreeuwse tekst (Wel: 'De eerste, een tweede, een derde'. Niet: 'De eerste, De tweede, ...')
Door deze dagen in een relativistisch verband te gaan zien (en er rekening mee te houden dat de nomaden die dit op papier zetten ook niet getikt waren: op dag 1 wordt 'dag' en 'nacht' gemaakt (mind the quotes), maar pas op dag 4 de zon&maan, klinkt een beetje als een kip-ei probleem).

Hopelijk zijn bovenstaande quotes uit het artikel een aanleiding om het te lezen, het is echt best aardig. Als je het afdoet als 'zal wel weer zo'n stuk christelijk gezwam zijn' moet je dat ook zelf weten, maar echt openminded klinkt dat niet (maarja, bovenstaande quote van je duidt dat ook al een beetje aan ...)

[edit: typo's]

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
[knip, dubbele post]

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Jongens, met de Search kan je een paar dozijn topics hierover vinden.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.