VPS provider België (ISO gecertificeerd)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr94
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-09 18:55
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Belgische VPS providers welke ISO 9001 / 27001 gecertificeerd zijn. Via Google kom ik enkel bij Combell uit.

- Organisatie dient gevestigd te zijn in België;
- Servers dienen in een Belgisch datacenter gehost worden;
- Servers moeten unmanaged te krijgen zijn.

Iemand nog andere ideeën voor providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Maar waarom moet het dan per se een Belgische provider zijn? Qua bijvoorbeeld zoiets als ping maakt een server in FR, NL of DE geen groot verschil en juridisch gezien ook niet lijkt me mocht het daarom gaan.

Maar dan heb je wel meer keuze natuurlijk als het ook een provider in een ander EU land mag zijn.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien niet in België maar in Nederland: KPN hanteert beide standaarden in ál d'r datacentra

https://www.kpn.com/zakel...erdiensten/colocation.htm

Het "TIER IV" DataCenter wat op de HTC (High Tech Campus) te Eindhoven staat, staat op een páár kilometer ná in België (én op de foto in de URL hierboven) :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bvk schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:08:
Maar waarom moet het dan per se een Belgische provider zijn?

Maar dan heb je wel meer keuze natuurlijk als het ook een provider in een ander EU land mag zijn.
Onze externe servers mogen ook niet in het buitenland staan ( ondanks dat de moedermaatschappij een ander land van vestiging heeft )
Wij moesten op zoek naar een Nederlandse provider ( met geluk dat we voordelig -ahum- bij KPN terecht konden )
Er is zelfs contractueel bedongen dat er ook geen backups naar andere ( niet NL ) centers gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

FreshMaker schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:22:
[...]

Onze externe servers mogen ook niet in het buitenland staan ( ondanks dat de moedermaatschappij een ander land van vestiging heeft )
Wij moesten op zoek naar een Nederlandse provider ( met geluk dat we voordelig -ahum- bij KPN terecht konden )
Er is zelfs contractueel bedongen dat er ook geen backups naar andere ( niet NL ) centers gaan
Dat geloof ik best, maar geeft nog niet aan waaróm dat zo moet zijn... ;)

Ik huur zelf bij i3D en maakt het me echt niet uit of die betreffende server op hun NL, DE of UK locatie staat.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bvk schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:34:
[...]

Ik huur zelf bij i3D en maakt het me echt niet uit of die betreffende server op hun NL, DE of UK locatie staat.
Heeft vaak met (gewenst / ongewenst) inzicht van "overheden" te maken. Wat hier in NL staat valt onder de NL wetgeving en is niet zomaar opvraagbaar door.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Misschien gaan we nu wat off topic maar valt de hele boel tegenwoordig niet onder Europees recht waar we in Nederland een afgeleide van aanhouden?

https://autoriteitpersoon.../internationale-wetgeving

Waarom zou een onderneming van een overheid geen servers mogen huren in een ander EU land als dat bepaalde voordelen geeft?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bvk schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:34:
[...]

Tja, het waarom ....
Het (moeder)bedrijf vereist dat.
En dan is het niet de plek van onze ICT'er ( 55+ en hoogstens zijn certificaten on the job ) en zijn leidinggevende, om het hogere management daar over uit te horen.
Er zijn soms nu eenmaal regeltjes die dat vereisen, en zolang die regeltjes niet al te drastisch zijn, worden die gewoon opgevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wimmel_1 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:39:
[...]

Heeft vaak met (gewenst / ongewenst) inzicht van "overheden" te maken. Wat hier in NL staat valt onder de NL wetgeving en is niet zomaar opvraagbaar door.....
En wat er in DE staat is ook niet zomaar opvraagbaar door een overheid uit NL. Dus dat argument is redelijk void; tenzij er een verdachtmaking bestaat en de politie op officiele wijze een ander datacenter om inzage vraagt van gegevens.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:35:
[...]

En wat er in DE staat is ook niet zomaar opvraagbaar door een overheid uit NL. Dus dat argument is redelijk void; tenzij er een verdachtmaking bestaat en de politie op officiele wijze een ander datacenter om inzage vraagt van gegevens.
Óf de hoster een US bedrijf is. Dan kan "alles" onder het mom van de "patriot-act" gewoon zomaar op gevragen worden door.... Ook al staat je data hier in NL in een NL Datacenter.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-03-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wimmel_1 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:41:
[...]

Óf de hoster een US bedrijf is. Dan kan "alles" onder het mom van de "patriot-act" gewoon zomaar op gevragen worden door....
Zo ken ik er nog wel 20... Zodra een Belgische hoster een erkende "directe" lijn heeft naar de Amerikaanse oostkust, geldt dezelfde wetgeving. Als die hoster een partnership heeft, al is het maar op 1 specifieke techniek, met een Amerikaans bedrijf, dan geldt ook die Amerikaanse wetgeving.

Denk dat je heel goed weet wat ik bedoelde met mijn vorige reply.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:43:
[...]

Zo ken ik er nog wel 20... Zodra een Belgische hoster een erkende "directe" lijn heeft naar de Amerikaanse oostkust, geldt dezelfde wetgeving. Als die hoster een partnership heeft, al is het maar op 1 specifieke techniek, met een Amerikaans bedrijf, dan geldt ook die Amerikaanse wetgeving.

Denk dat je heel goed weet wat ik bedoelde met mijn vorige reply.
Klopt, vandaar dat dat ook één van de redenen is om géén zaken te doen met dat soort bedrijven, ook niet als ze geld bij zouden gaan leggen als je daar iets zou gaan hosten.

Pagina: 1