Toon posts:

Windows 10: Kan niet meer inloggen na update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb vanochtend een cumulatieve update van windows 10 geïnstalleerd, echter krijg ik het bericht: "de service user profile service verhindert het aanmelden."

Gekgenoeg noemen alle oplossingen (op windows forum, youtube en andere sites) de optie om in safemode in te loggen en een nieuw account aan te maken...
Echter kan dit dus niet want daar heb ik juist problemen mee: ik kan juist niet inloggen!
Ook zegt men dat er bij safemodus een Admin account moet zijn, deze is er echter bij mij niet (hij laat deze in iedergeval niet zien, of ik ben zelf het admin account (kan dat?)).

Ik heb deze windows gedownload via de universiteit en de USB heb ik niet meer. Ik heb geen systeemherstelpunten. (ik dacht dat ik er een paar aangemaakt had, maar windows kan ze niet vinden :/)

Kan iemand mij hier mee helpen?
Alvast duizend maal dank!

PS. de pc/het account is gekoppeld met mijn laptop en een andere pc. Kan dit helpen het op te lossen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:44:
Ik heb deze windows gedownload via de universiteit en de USB heb ik niet meer. Ik heb geen systeemherstelpunten. (ik dacht dat ik er een paar aangemaakt had, maar windows kan ze niet vinden :/)
Je kan de installatiemedia downloaden bij Microsoft.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Je kan met deze tool een USB stick maken of een DVD met daarop Windows 10. Let tijdens het maken wel op dat je de goede versie kiest waar je een licentie voor hebt, dus Home of Pro. Je kan ook je architectuur kiezen (32 of 64 bits) en de taal. Je Windows licentie is of gebonden aan je Microsoft account (indien je daarmee inlogt). Eventueel bij je aanschafbewijs heb je ook de licentie code. Deze heb je bij resetten naar fabrieksinstellingen niet nodig.

Met een USB stick met installatie media erop kan je ook recovery doen. Je kan kijken of je dan wel naar een eerder herstelpunt terug kan gaan. Alternatief kan je Windows 10 resetten naar een schone image. Je bent dan wel je applicaties kwijt, maar je persoonlijk bestanden (Mijn Documenten) blijven behouden.

Overigens heeft Windows 10 een ingebakken administrator account. Deze is normaliter disabled. Je kan deze wel beschikbaar maken, maar die methode is erg lelijk. Geen idee of dat ook goed gaat met Windows 10.
PS. de pc/het account is gekoppeld met mijn laptop en een andere pc. Kan dit helpen het op te lossen?
Je logt in met een Microsoft account bedoel je? Of is het een domein account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klinkt als een Windows 10 "Enterprise" versie welke in een domein thuis hoort en welke nu in een "Home" omgeving geïnstalleerd is....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor uw reactie!

Ik heb een poging gedaan om het administrator account te activeren via command prompt (in het opstart troubleshooting scherm). Echter moet ik hiervoor wederom inloggen om deze te gebruiken. Wat is die 'erg lelijke' methode om het administrator account tevoorschijn te krijgen?

Ik log in op mijn windows met mijn Live account.

Edit: De laatste keer dat ik keek stond er professional (bij systeem in configuratiescherm). Echter ben ik hier niet 100% zeker van (maar wel 95% :))

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Je hebt vanaf de commandline dit geprobeerd?
net user Administrator /active:yes 

Dat zou voldoende moeten zijn.

Heb je ook al de regedit methode geprobeerd om je account werkend te krijgen: http://www.pcadvisor.co.u...ile-in-windows-7-3495216/

Alternatief kan je ook proberen je default user map in C:\Users te overschrijven met eentje van een computer die wel werkt. Gebruik voor het kopieren een USB stick die met FAT32 is geformatteerd zodat de rechten op de folder niet meekomen.
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:34:
Wat is die 'erg lelijke' methode om het administrator account tevoorschijn te krijgen?
De lelijke methode heet Hirens Boot CD.

Let wel dat gebruik geheel op eigen risico is. Je kan met de unlock tool ook je hele Windows installatie kapot maken. Ik heb ook geen idee of de tool werkt met Windows 10.

Echter als je in safe mode opstart zou je al ingelogd moeten zijn met dat account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaar al m'n opmerking. Bij een Pro en Home editie kun je simpel inloggen middels een "Live" account. Bij een Enterprise versie gaat dat wat lastiger... Daar zal er eerst een domainadmin aan te pas moeten komen om dit mogelijk te maken.... Maar waarschijnlijk kent die laptop nú geen enkel AD domein.

@CMD-Snake: Middels MDOP / DaRT gaat 't serieus wat netter.... Hirens Boot CD is een Linux distro en heeft (voor Windows 10) niet de juiste "LockSmith" tools!!

https://technet.microsoft.com/en-us/library/ee532075.aspx

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 13-03-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@CMD-Snake
Om bij het command prompt te komen lukt niet, want daarvoor moet ik inloggen en om in veilige modus te komen ook. Dus regedit gaat m ook niet worden :(

@wimmel_1
Dank u voor uw reactie!
Dat MDOP/DaRT... Daarvan heb ik dan het Locksmith onderdeel nodig denk ik dan? Werkt dit programma buiten windows om? Waar is dit legaal en veilig te verkrijgen?
Ook lees ik bij locksmith dat het de wachtwoorden van lokale accounts kan veranderen. Maar mijn account is het Live account. Of kan ik met deze tools ook het Admin account tevoorschijn toveren?

Edit: met de ERD registry editor van MDOP/DaRT kan ik misschien wel mijn eigen account aan de praat krijgen of niet?
Ik lees ook net dat je het aan moet maken via windows zelf. Maar kan ik dit doen op een andere up-to date windows 10 computer?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In plaats van die rare tools gebruiken: neem ntpasswd.

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Gebruik een van deze:

cd140201.zip
usb140201.zip

En de bijbehorende handleiding voor de CD of USB stick maken.

Daarna kan je er van opstarten, en de admin account aan zetten.

Mocht het zo zijn dat je Windows in standby staat of niet goed afgesloten is, dan moet je eerst checkdisk draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door johnkeates op 13-03-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:32:
@CMD-Snake
Om bij het command prompt te komen lukt niet, want daarvoor moet ik inloggen en om in veilige modus te komen ook. Dus regedit gaat m ook niet worden :(

@wimmel_1
Dank u voor uw reactie!
Dat MDOP/DaRT... Daarvan heb ik dan het Locksmith onderdeel nodig denk ik dan? Werkt dit programma buiten windows om? Waar is dit legaal en veilig te verkrijgen?
Ook lees ik bij locksmith dat het de wachtwoorden van lokale accounts kan veranderen. Maar mijn account is het Live account. Of kan ik met deze tools ook het Admin account tevoorschijn toveren?

Edit: met de ERD registry editor van MDOP/DaRT kan ik misschien wel mijn eigen account aan de praat krijgen of niet?
Ik lees ook net dat je het aan moet maken via windows zelf. Maar kan ik dit doen op een andere up-to date windows 10 computer?
Als je een Technet/MSDN abonnement hebt (óf iemand kent met zo'n abonnement) dan kun je die tools zó downloaden bij Microsoft. Dat soort tools staan ook wel in nieuwsgroepen gepost maar...... Eigenlijk weet je dan nooit wát er met die installaties is uitgespookt en wat je er "extra gratis" mee naar binnen haalt.

Die spullenboel is normaliter niet voor niets alleen maar te verkrijgen middels een (duur) Software Assurance abonnement voor bedrijven én voor Technet/MSDN leden.

Als je een DaRT disk maakt met een andere , eigen, Windows 10 installatie dan kun je die uiteraard ook gewoon op jouw PC gebruiken, voordeel is dat JIJ dan ook weet wat er extra in geklust is (of juist niet is ingeklust door derden).

Beetje ráár om dit "rare" tools te noemen, JohnKeates.... Ik zou dat eerder vinden van die tools welke jij aanhaalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:32:
Maak eerst een USB stick met daarop Windows 10. Dan kan je die gebruiken om mee op te starten. Je kan vanaf de USB stick ook cmd.exe gebruiken. Daarmee is heel veel mogelijk.

Deze USB stick kan je ook gebruiken om je Windows installatie te repareren.

Ik raad gebruik van tools af als je niet zeker van je zaak bent. Je kan dan alleen nog meer slopen. Sluit desnoods je schijf aan op een andere computer om een kopie te maken van je belangrijke data alvorens je tools los laat op je niet werkende Windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb herstel geprobeerd: hij zegt dat er geen installatiekopie aanwezig is... Ik dacht dat dat de installatie USB zelf zou zijn, maar zo ziet ie het niet.
Ik het het administrator account geactiveerd met commandprompt en geverifieerd via regedit. Echter kan ik nog steeds niet in dit account komen als ik in veilige modus opstart.

Ik heb sfc /scannow geprobeerd, echter na de verificatiescan zegt deze dat de windows recource protection niet uitgevoed kan worden.

Weet iemand nog iets :/
Want het komt er op neer dat no matter what i do ik altijd maar één account krijg te zien en dat is het account waar ik niet in kan. Het geprobeerd een nieuw account aan te maken met cmd van installatie USB... maar deze is ook niet te vinden

Ik denk dat er iets mis is met de 'localgroup'. Als ik deze aangeef in het cmd van de installatie zegt deze dat ie niet bestaat

Regedit manier van aanpassen lukt niet omdat er maar 3 mapjes staan in profilelist, waarvan geen enkele lange cijfers erachter heeft staan en geen .bak map is.

bij gebruik van ntpassword is een lijst te zien met alle gebruikers. Hier is ook de S-1-5-21 code te zien van de accounts die bij de regedit tutorials te zien waren. Echter als ik zelf in regedit kijk zijn deze niet te vinden.

Op het laatst, bij het opslaan, zegt ntpasswd dat het bestand of de map niet bestaat en dat het niet vervangen kan worden... net zoals in regedit te zien was. Het rare is alleen dat het wel gelezen wordt :/

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 20:41 ]

Pagina: 1