laptop hdd naar pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 18:51
Goedendag allemaal,

mocht dit in een foutief gedeelte staan, alsvast mijn excuses.

Ik heb de volgende vraag:

ik wil graag mijn latop hdd (met windows 7 home premium) in mijn pc plaatsen. Deze draait nog op Vista.
Nu weet in dat het kan, maar meestal adviseert men er niet mee op te starten.
Heb dit wel gedaan, en het lukte, echter en waarschijnlijk omdat er geen drivers geinstaleerd zijn voor muis en keybord, kon in niet verder gaan.
Kan ik nu rustig de drivers installeren op mijn laptop, de hdd overzetten? zou het dan moeten werken?

En zou ik daarna de hele windowspartitie kunnen overzetten naar een SSD?

Mocht ik geluk hebben en dit kan allemaal, welke valkuilen kom in dan misschien tegen?

Alvast dank voor het lezen van mijn vraag.

Met vriendelijke groeten,
Thorimo
aka Bart de Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je muis en toetsenbord al niet werken bij het omzetten zal er wel wat meer aan de hand zijn dan wat missende drivers. Die zijn over het algemeen plug en play en zouden dus standaard moeten werken.

Technisch gezien zou je plan kunnen werken, maar ik raad het je af om het op deze manier te doen.
Je gaat nu ook van hd naar ssd, dus in dat geval is het zeer raadzaam om een nieuwe installatie uit te voeren.
Maar ik haal uit je post dat je geen beschikking hebt over een windows 7 dvd?

Wellicht is het ook handig om te posten om wat voor laptop het gaat en wat voor pc. Mochten ze qua hardware redelijk overeenkomen (wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn), dan zou het misschien nog gaan werken.

[ Voor 18% gewijzigd door fm77 op 13-03-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19

D4NG3R

kiwi

:)

Thorimo schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:43:
Kan ik nu rustig de drivers installeren op mijn laptop, de hdd overzetten?
Nee. En aangezien je ook geen diepgaande kennis van zaken lijkt te hebben raad ik je sterk aan de boel gewoon schoon te installeren op je PC.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23
Je harddisk kan je zonder meer overzetten naar je PC, geen enkel probleem.
Enige voorwaarde: de Windows er af halen, dat gaat problemen geven (om te beginnen met opstarten).
Maar ik meen op te merken dat je de Windows van je laptop wil gaan gebruiken op de PC en dat gaat niet.
Ten eerste is de hardware van de PC volledig anders dan die van je laptop dus de HCL (Hardware Compatibility Layer) zal crashen en dat is géén kwestie van "verkeerde drivers", dat ga je niet aan de gang krijgen.
Ten tweede ben je illegaal bezig: de Windows is geactiveerd op de laptop en is ook geldig voor de laptop.
Omdat de hardware van de PC volledig anders is, krijg je de Windows áls je die aan het lopen zou krijgen, nooit of te nimmer online geactiveerd.
Een ander risico is dat bij het uitproberen je PC kritieke schrijfacties doet in de Windows op de laptop-harddisk, waardoor die Windows zodanig beschadigd raakt dat ook je laptop er niet meer op loopt.

Motto:
- het is een illegale actie die buiten de legale vereisten van je Windows licentie gaat
- het gaat niet lukken om je Windows te hergebruiken
- daarnaast zijn de 2,5" harddisks die in laptops worden gebruikt per definitie langzamer dan 3,5" hardddisks uit dezelfde periode die voor PC's zijn bedoeld. En voordat ik de mede forumgenoten over me heen krijg: de plateaudiameter van 2,5 inch harddisks is kleiner dan die van 3,5 inch harddisks en de harddisks die in PC's worden gebruikt zijn primair gericht op snelheid (accesstime en throughput) en die in laptops primair op laag energiegebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Renault op 13-03-2016 21:58 ]