Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

School Laptop rond 750eu

Pagina: 1
Acties:

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:09
Beste mede tweakers, ik ben voor mijn zusje opzoek naar een nieuwe laptop en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk schoolwerk aan de grafische kant met programma's zoals photoshop en indesign maar ook soms een spelletje zoals league of legends. Een scherm met goede kleurweergave is dus een belangrijke factor (ips?)

Wat is je budget?
Rond de 750 eu.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet elke dag mee naar school dus qua gewicht is minder beter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet perse een merk, maar mooi design heeft wel voorkeur. De lenovo is bijvoorbeeld eigenlijk al niet acceptabel.

waar ben ik zelf op gekomen
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus K501UB-DM107T€ 794,-€ 794,-
1Lenovo IdeaPad Z51-70 80K601A4NX€ 749,-€ 749,-
1Toshiba Satellite L50-C-20W€ 797,39€ 797,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.340,39

Of bijvoorbeeld de dell 15 5000 (i5 6200u 8b r5 m335 fullHD)

De specs die ik gevonden heb zijn dus:
Minimaal een i5, 8gb ram een dedicated videokaart (ronde de geforce gt940m) en een fullhd scherm met goede kleurweergave.
De laatste eis blijkt het grootste probleem, omdat er weinig tot geen reviews te vinden zijn. Ik kan dus suggesties gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door sjaakwortel op 14-03-2016 15:02 ]

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-11 23:09
op notebookcheck.net of notebookcheck.de kun je wel de videokaarten vergelijken. Ik dacht dat de R7 m360 geen bijzonder sterke videokaart is. google anders de videokaart anders gewoon op. Bij laptopreviews op notebookcheck wordt wel naar de schermen gekeken. Misschien kun de daar reviews van asus en lenovo laptops (met vergelijkbare specs) vergelijken om te zien of asus/lenovoschermen 'kenmerkende'eigenschappen hebben.
.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de asus (op basis van de videokaart), ook al is die wat duurder. maar de lenovo komt standaard met ssd. Deze kun je echter ook wel achteraf inbouwen.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Die Lenovo staat overigens hier thuis dienst te doen voor mijn ouders. Prima apparaat! Ook handig dat er voor die prijs al een SSD in zit van 256GB ;-) Ook de webwinkel die hem aanbied, Coolblue, is super. ;-)

• Youster
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-02-2023
http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux305ca-fc004t.html

superdun, licht, zeer lange accuduur, supersnel...wat wil je nog meer

hier nog een filmpje over de grafische prestaties (dit is recorded, dus echte prestatie is wat beter). League of Legends moet meer dan lukken op deze laptop.

YouTube: HD 515 + m3 6Y30 Gaming \ GTA: V, Bioshock Infinite and More

[ Voor 47% gewijzigd door Youster op 13-03-2016 22:59 ]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:09
robcoenen schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:47:
Die Lenovo staat overigens hier thuis dienst te doen voor mijn ouders. Prima apparaat! Ook handig dat er voor die prijs al een SSD in zit van 256GB ;-) Ook de webwinkel die hem aanbied, Coolblue, is super. ;-)
De specs zijn op papier inderdaad prima, alleen vraag ik me af hoe goed t scherm is. In verschillende reviews word dit als minpunt opgeven, is dat in dagelijks gebruik echt zo?
Youster schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:56:
http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux305ca-fc004t.html

superdun, licht, zeer lange accuduur, supersnel...wat wil je nog meer

hier nog een filmpje over de grafische prestaties (dit is recorded, dus echte prestatie is wat beter). League of Legends moet meer dan lukken op deze laptop.

YouTube: HD 515 + m3 6Y30 Gaming \ GTA: V, Bioshock Infinite and More
Mooie laptop inderdaad had m zelf ook overwogen, maar 13,3 inch(vergeten in de specs) is echt te klein, net als 128gb harde schijf.

Update,
op het moment lijkt de beste laptop de toshiba l50-c20w, IPS scherm en verder goed matchende specs, iemand ervaring mee ??

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakwortel op 14-03-2016 15:03 ]