Zoek verzamelaars (van o.a. Microfax)

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 65c02
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-03 08:00
Edit - Sorry, MicroVax niet MicroFax.

Een goede vriend van mij is een heuze verzamelaar en heeft diverse hardware uit de jaren '70, '80 en '90 maar wil dit zo langzamerhand van de hand doen.

Wat er precies allemaal staat weet ik niet, ik hoop hem te kunnen helpen door geïnteresseerden (verzamelaars, geen handelaars; dat is uit den boze) te vinden die hardware over willen nemen.

Ik heb niet het idee dat hij er geld voor wil hebben maar dan moet hij er wel van overtuigd zijn dat jij ook daadwerkelijk interesse in de techniek hebt. De hardware gaat weg 'as-is' en alhoewel deze verzamelaar dolgraag alles zou willen repareren en bespreken laat zijn gezondheid hem dat helaas niet toe.

Nu heb ik eigenlijk niet zo heel veel kaas gegeten van hardware uit alles van voor de jaren '90 maar dit zijn bijvoorbeeld de onderdelen die erg in de weg staan:

3x Microvax (2x model op wieltjes 1x 19"-rack model) (waaronder één Microvax II)

Mijn aantekeningen zijn belabberd maar ik heb begrepen dat bij één Microvax SCSI-schijven ondergebracht kunnen worden. Ook heeft hij enkele 180 en 90mb harde schijven die bij dit type apparaat horen. Eén daarvan kwam met een Windows 3.11-emulator.

Tevens een hele kast vol met originele handleidingen en programmatuur.

Ook enkele terminals van het merk Televideo.

Verder zijn er nog veel meer onderdelen maar het is een onmogelijke opgave om die allemaal te gaan noteren (althans, ik heb er de tijd niet voor) Mocht je naar iets specifieks op zoek zijn (of graag een hele zooi onderdelen over willen nemen) dan hoor ik graag van je en kan ik het vragen of op zoek gaan.

(Alle IBM Model M-toetsenborden zijn al wel opgeknapt en verkocht ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals je dit topic plaatst is het vooral spam. Wel erg sympathieke spam, maar komt nog steeds neer op proberen jouw zut kwijt te raken op het forum. Is niet de bedoeling, dus ik sluit dit topic.

Je kunt hardware als dit veel beter verkopen via www.tweakers.net/aanbod

Dat gezegd, zonder een heldere omschrijving van wat je hebt ga je denk ik niemand enthousiast maken. 15 jaar terug was ik nogal van het verzamelen en uitproberen van allerlei oude meuk en pre-PC architecturen, maar zelfs toen zou ik niet op pad gegaan zijn voor iets zonder pics en zonder ook maar modelnrs.

Dat je niet een volledige hardware inventory wilt doen is daarentegen ook helder, maar je zou zeker van elk van de cabinets het typenummer van de voorkant (bijv "VAX 4000-100") en op de achterkant het model number, (iets als:"47DBM-B9", meestal achterop bovenin links) kunnen noteren. Dat is in vijf minuten gedaan en geeft geinteresseerden iets om op af te gaan. Foto kan natuurlijk ook geen kwaad.

Idem met de onderdelen. Leg ze op bureau/vloer, fotografeer op hoge resolutie en gooi dat online.

Bedenk sowieso dat het aantal mensen wat nog VAXen zoekt uitermate beperkt is. Allicht doe je er ook goed aan op zoek te gaan naar fora waar die lui uithangen.

Voor de hand ligt:
http://www.vcfed.org/forum/forumdisplay.php?23-DEC

Een van de actieve leden daar, Roland Huisman, is zoals naam zegt NL'er die ook in NL woont. Kans dat hij zelf interesse heeft is minimaal (hij lijkt meer met oudere PDP's bezig te zijn), maar als je hem vertelt dat er een lading VAX-spul een liefhebber zoekt weet hij vast beter dan wie dan ook op GoT waar dat het best aan te kondigen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.