Simcity 4 error tijdens stad laden

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
(geen idee of ik hier goed zit)

Hey folks,

Ik heb mijn copy van Simcity 4 (M Rush Hour) eens uit de kast gehaald en geïnstalleerd en op de HDD van mijn oude PC de steden geïmporteerd die ik 4/5 jaren geleden heb gemaakt naar mijn nieuwe copy.

Nu zit ik met het probleem dat ik vaak (dus niet altijd) mijn grotere steden niet meer kan laden, als ik dit doe sluit het spel zomaar af en krijg ik deze error in mijn mini-dump file

Call stack:
(Debug information (.pdb files) appears to be absent).
0x0001:0x002e307a D:\Program Files (x86)\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe.
0x0000:0x00000000 .

Helaas werkt kopieer beveiliging niet meer in Win10 dus moet ik gebruik maken van een fixed .EXE

De vraag is nu hoe ik deze error weg krijg. Ik krijg hem niet altijd en soms werkt het als ik alle grapichs op ''low'' zet maar dit is ook niet altijd zo. Ik speel ook met mods maar ook zonder mods krijg ik dezelfde error. Opnieuw installeren heeft ook geen zin.

Dus wat kan ik doen om deze error weg te krijgen? Voor wie de hele minidump wil bekijken zou me ff een DMetje moeten sturen.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik meen me te herinneren dat Simcity een spel is :+ Dus ik verplaats je topic even van Client Software Algemeen naar SPV.

Sja, als een probleem in de crack zit dan kunnen we daar natuurlijk niet mee helpen.. En is je oplossing dus kijken of je het met compatibility settings etc. kan fixen, of booten met een ouder OS..

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 13-03-2016 12:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je exact dezelfde mods als toen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

Probeer 'm anders eens op te starten met -CPUPriority:high -CPUCount:1
SC4 is nogal instabiel met meerdere cores. Daarnaast zou een 4GB patch kunnen helpen (http://www.ntcore.com/4gb_patch.php)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
[b]F_J_K schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:00:
Sja, als een probleem in de crack zit dan kunnen we daar natuurlijk niet mee helpen.. En is je oplossing dus kijken of je het met compatibility settings etc. kan fixen, of booten met een ouder OS..
Ik denk niet dat het in de crack zit.
anandus schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:12:
Heb je exact dezelfde mods als toen?
Jep hoewel ik 4 jaar geleden wel wat mods heb verwijderd door het spelen heen maar toen ging alles nog goed.
Had ik al een keer geprobeerd maar dat wil ook niet baten.
Probeer 'm anders eens op te starten met -CPUPriority:high -CPUCount:1
SC4 is nogal instabiel met meerdere cores. Daarnaast zou een 4GB patch kunnen helpen (http://www.ntcore.com/4gb_patch.php)
Door de .exe te patchen doet de hele .exe het niet meer :( Maar ik denk wel dat het ergens in de virtual memory hoek moet liggen aangezien ik hem soms wel opgestart krijg en soms niet, maar ik zal eens googlen of daar inderdaat het antwoord ligt.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ook de updates geïnstalleerd?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:52

BM

Moderator Spielerij
rickboy333 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:46:
[...]

Ik denk niet dat het in de crack zit.
Dat wil ik graag geloven, maar helaas bieden we hier geen hulp aan bij illegale of gekraakte software. Dit topic gaat dan ook dicht.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.