Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
We gaan de komende twee/drie maanden een eerder leegstaand appartement verhuren, en de huurder wil graag internet (begrijpelijk).
Ik heb de adsl-aansluiting opgezegd vanwege de maandelijkse lasten. Na enige oriëntatie lijkt het er op dat het niet meer mogelijk is om adsl aan te vragen met een maandelijkse opzegtermijn. Ziggo is om technische redenen geen optie.

Daarom zit ik nu aan 4g te denken.
Tele2 biedt de grootste internetbundel:24GB per maand voor 36 euro en ook maandelijks opzegbaar. Dit klinkt goed, volgens het dekkingskaartje is er ook binnenshuis dekking op het betreffende adres. Alternatief is t mobile (vermoedelijk goede dekking want mast staat vlak bij), maar is 12 GB genoeg?

vraag 1: iemand opmerkingen / betere ideeën?

Ik zoek een?
4g router met interne simkaart

Wat is je budget?
weinig, < 80 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Had al eerder naar de pricewatch bekeken en het viel me toen erg mee. De twee goedkope opties die ik gevonden heb lijken er echter maar een: de asus RT-N14U: volgens mij onjuist gespecificeerd in de pricewatch want deze heeft geen interne simkaart. Zo te klopt het zelfs niet bij de meeste Asus routers.
De MR3020 is al van 2012 en ik ben wat bang voor de dekking. De review (en de specs) hier op tweakers suggereren dat er een interne sim in kan maar volgens TP Link lijkt dat toch niet het geval.
daarna kom je direct boven de 100 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus RT-N14U€ 37,80€ 37,80
1TP-Link 300Mbps Wireless N 4G LTE Router€ 114,50€ 114,50
1TP-Link TL-MR3020€ 27,95€ 27,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 180,25

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
in een appartement, 3e verdieping, redelijk wat beton

graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lastig verhaal; als ik jouw huurder was, zou ik persoonlijk aangeven dat 24GB/maand niet voldoende is. Dat komt neer op 800MB/dag gemiddeld en dat kijk ik in ieder geval snel weg als ik 4 720p-filmpjes van YouTube download. Verder werk ik nogal veel thuis met RDP-verbindingen en daarmee scoor ik dan per dag ook al rond de 400MB.

De vraag is meer of je je appartement met/zonder internet hebt aangeboden in de verhuur. Zo ja, dan heb je wel een uitdaging. Zo nee, dan kan je samen met de huurder op zoek naar een passende oplossing zoals een 4G-uitdaging. Is een provider als Robin Mobile niet handig; die hebben een unlimited dataverbruik op verschillende snelheden voor verschillende prijzen. Heb alleen nog niet zelf de FAQ gelezen over sharing/tethering.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou een en ander eens daadwerkelijk doorrekenen als ik jou was. Want volgens mij kom je met zo'n duur 4G abo + hardware kosten op een vergelijkbaar bedrag uit als wanneer je gewoon een jaar abo neemt op een simpele ADSL verbinding.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-06 21:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De nieuwe huurder heeft vast zelf al een mobiele telefoon met 4G mogelijkheid (en tethering). Als jij nou gewoon aan je huurder elke maand een paar tientjes betaalt, dan kan hij/zij tijdelijk in zijn/haar eigen abonnement een grotere internetbundel nemen. Dat lijkt me altijd goedkoper dan dat je nieuwe apparatuur en een los 4G abonnement moet gaan aanschaffen.

Het was je al opgevallen: bij veel zogenaamde 4G routers blijkt dat je er nog een USB dongle op moet aansluiten om dit werkend te krijgen. En dan zou je ook een tweedehands FRITZ!Box kunnen gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door aawe mwan op 13-03-2016 12:20 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
Dank voor de reacties.

Robin Mobile sluit expliciet het gebruik in een router/mifi uit. Bovendien is het maximaal 15GB tegen hoge snelheid en kost dat 50 euro per maand. Niet interessant helaas.

Kwa dataverbruik kan ik wel wat bespreken met de huurders, het is ook geen commerciële verhuur dus heb wel gevraagd of ze netflix gebruik even willen opschorten.

Maar ik begin nu inderdaad wel sterk te denken aan het (opnieuw) aansluiten van ADSL. 12Mbit/s kost rond de 225 euro voor een jaar (tele2) en dan heb ik het minste kans op gedoe. Alleen jammer dat je 9 maanden voor niets betaalt.