Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 16:41
Op de zorginstelling waar ik werk is er door de cliënten een Sonos systeem aangeschaft. Het gaat om een Play 1 en Play 3, geen bridge omdat deze tegenwoordig niet meer nodig is.
Het probleem is alleen dat de wifi verbinding op de locatie beveiligd is op WPA2 enterprise niveau, hier kunnen de Sonos spelers niet mee verbinden.

Is het mogelijk om een router met dit netwerk te laten verbinden, en dat deze de internetverbinding deelt en de speakers verbindt op een eigen netwerk met WPA2 personal beveiliging?

Ik was zelf de pricewatch: D-Link DIR-505 tegen gekomen, maar weet niet zeker of dit is wat ik zoek. Of kan ik een goedkope router, zoals de pricewatch: TP-Link TL-WR841N, voorzien van DD-WRT firmware en hiervoor gebruiken?

Of denk ik ik veel te moeilijk en kan ik gewoon een Sonos Bridge of Boost hiervoor gebruiken?

Wat zou jullie advies of idee hier in zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door niels132 op 13-03-2016 12:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

De bridge maakt gewoon een 'eigen' wifi netwerk (in de app kun je aangeven eigen wifi of 'normale wifi' om te verbinden) Een extra bedrade losse router moet ook kunnen maar een bridge lijkt me gewoon makkelijker als je daar een draadje in kan steken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Netwerkaansluiting zit wel een stukje verderop, maar dit moet denk ik geen probleem zijn. Heb niet heel veel kennis van netwerken, maar werkt dit direct als je inprikt? Of kan het zijn dat het (bedrijfs)netwerk nog een vorm van beveiliging ofzo heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat zou ik heel goed bespreken met de netwerkbeheerder; die beveiliging zit er vermoedelijk niet voor niets op, en wat jij wil doen is een minder beveiligde toegangsmogelijkheid toevoegen.

[ Voor 19% gewijzigd door kunnen op 13-03-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Dat ga ik sowieso doen, maar die is er op zondag niet ;)
Ik wil wat opties kunnen voorleggen om samen met de netwerkbeheerder te kijken wat de mogelijkheden zijn.