Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop ~800 euro

Pagina: 1
Acties:

• mnovabox
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 13:44
Hallo Tweakers,

ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, en heb jullie advies nodig.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden voor de studie. Ik ga binnenkort een computer science studie doen, dus een krachtige computer is wel gewenst. Ook wordt het gebruikt voor film kijken en af en toe LOL spelen. Ik gebruik het ook voor web development, dit is vooral backend.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows. R voor machine learning, webstorm.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het budget gaat tot de 800 euro, maar ik ben student dus minder mag ook.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja naar school en werk.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Eisen:
-i5 of hoger
-tussen de 15 en 15.6 inch
- full hd scherm
- geheugen uitbreidbaar tot 16 gb mag ook 12 zijn
- 5 ghz ondersteuning
- het liefst een ssd al ingebouwd.
- videokaart voor lol

Zelf had ik al deze gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus K501UB-DM107T€ 794,80€ 794,80
1Lenovo IdeaPad 500 15 80NT00LMMH€ 699,-€ 699,-
1Lenovo IdeaPad Z51-70 80K601A4NX€ 749,-€ 749,-
1Toshiba Satellite L50-C-20W€ 797,39€ 797,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.040,19

Zelf neig ik het meest naar de lenovo van 750 euro, omdat hier al een ssd in gebouwd is. Ik vraag me af of dit een goede keuze zou zijn. Wat is jullie mening hierover en hebben jullie nog alternatieven?

• mnovabox
Ik vraag me af of op den duur 8 gb ram niet te weinig zal zijn. Verder is die apsire wel een mooie computer. Zou een ssd hier later makkelijk in te bouwen zijn?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Ligt eraan wat je allemaal wilt gaan doen ( tegelijk ). En ik denk..dat er ook wel 2x 8GB in kan maar dit weet ik niet geheel zeker. Een SSD inbouwen kan bijna altijd ipv de reeds aanwezige ( nog roterende ) harddisk.

• mnovabox
Volgens mij heeft hij maar 1 geheugenslot maar ik kan het niet vinden verder of dit uitbreidbaar is of niet. In ieder geval bedankt voor de suggesties.