Toon posts:

moederbord of geheugen problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe dimm module gekocht van 256 mb (pc133) sdram thuis gekomen geinstaleerd. Ik had twee weken terug ook al
256 mb ram (ander merk) ingestalleerd. Dit werkte voor dat ik de nieuwe dimm module installeerde perfect! Nu krijg ik wanneer ik spellen speel (of andere zware applicatie) na vijf seconden een fatale fout op ares 0D ..... Volgens mij ligt het niet aan het geheugen zelf doordat ik het volgende algeprobeerd heb. Mijn twee weken oude 256 mb module eruit en de nieuwe erin hierdoor liep het systeem weer goed (in de korte tijd dat ik het getest heb).
Nu komt de vraag aan de experts wat kan ik doen omdit optelossen (is dit windows?) of kan mijn nieuw gekocht geheugen toch defect zijn!

Of kan het zijn dat mijn moederbord nu begint te pruttelen omdat ik twee banken bezet heb met pc133 en een met (64mb) pc100 geheugen.

Of ligt het aan een kapot dimm slot?

(systeem athlon 500, matrox g400max, moederbord msi-6167 (geen bios update meer van verkrijgbaar!))
WIe het juiste antwoord heeft voormij de baas van de dag (net zoals bij 3fm, het gaat puur om de eer):y

Verwijderd

gooi eerst die 64 eruit. Draai jij win 9x? Zo ja, er kunnen problemen ontstaan met meer dan 512Mb onder win 9x/ME (bekend bij Micro$oft)
En hoe staan je geheugen timings? Ik denk dat pc100 het niet lekker vind op 133MHz

Verwijderd

Topicstarter
ohh, nou wordt ie leuk want mijn moederbord ondersteunt officieel geen pc133 dus als ik mijn 64 er uit haal(uit mijn eerste bank!) dan loop ik het risico dat ie helemaal niets meer doet wel soms? toch maar effe proberen.

Raar windows 98 (ja dat heb je goed gezien)
ondersteund geen geheugen meerdan 512, How typical Bill!

Verwijderd

Dat je mobo geen 133 ondersteund boeit niet, het geheugen loopt dan gewoon op 100. Daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 17:47 schreef rafgoofypilot het volgende:

Raar windows 98 (ja dat heb je goed gezien)
ondersteund geen geheugen meerdan 512, How typical Bill!
640 kb is genoeg >:)

Verwijderd

Topicstarter
oke, hij werkt!

Bedankt rob en Suntstorm. Jullie zijn voormij de Bazen van de dag:p

Verwijderd

ben ook al een keer "de master" genoemd hier, goed voor de hormonen :)
Pagina: 1