Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edotje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 11:00
Mijn vraag
Ik heb een MSI GTX 970 Gaming 4G aangeschaft. sinds ik de videokaart in mijn systeem heb meedraaien kan ik niet meer fatsoenlijk gamen.

Met mijn GTX 770 kan ik The Division gewoon openen, verbinden en gamen. Nu ik de GTX 970 in mijn systeem heb zitten en geïnstalleerd kan ik de game moeilijk openen, verbinden lukt niet, heel af en toe gaat de game laden.. van 1 tot 100% duurt bijna een half uur. of de game crasht voordat hij bij 100% is.

Ik heb het ook met Metal Gear Solid 5 geprobeerd, de game laadt wel maar onspeelbaar.

Ik heb de GTX 970 als volgt geïnstalleerd; stroom eraf, ouwe kaart eruit.. computer aan en via mijn onboard dvi heb ik de drivers er afgegooid, via windows en via Display Driver Uninstaller.
Daarna heb ik de bios geüpdatet naar de nieuwste versie.

GTX 970 in het systeem gezet, nieuwste drivers via nvidia.com geïnstalleerd,

Ik heb de GTX 970 getest met furmark temperatuur niet boven de 66 en FPS rond de 67 lijkt mij dat de kaart gewoon werkt.

Enigste wat ik nog kan doen... is een schonen Windows installatie, Games zijn allemaal opnieuw geïnstalleerd

Ik heb mijn GTX 770 terug gezet in het systeem en de game opgestart werk als een zonnetje, GTX 970 er in gezet game niet werkend te krijgen.

Wat kan het zijn? Trekt mijn moederderbord het niet? CPU?
Ik weet het niet meer :), Hoop dat jullie me kunnen helpen

Mijn Systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MSI Z77A-G43€ 0,-€ 0,-
1MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Green WD20EARS, 2TB€ 99,83€ 99,83
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 0,-€ 0,-
1Seagate FreeAgent GoFlex 750GB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 50,48€ 50,48
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,95€ 42,95
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Corsair Force 3 SSD 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,26

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik zou om te beginnen die kaart eerst is in een andere PC testen om te kijken of hij daar wel normaal werkt. Zo niet dan is de kaart niet goed.

edit: in futuremark werkt het dan weer wel. Erg vaag. Maar ik zou alsnog in een andere pc even proberen ergens.

[ Voor 28% gewijzigd door Tr!gger op 13-03-2016 09:22 ]

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:36
Je moederbord hoeft niks extra's 'te trekken' ten opzichte van die GTX770 (of 570GTX?) dus daar zou het niet moeten liggen, processor idem. Bios update is geslaagd zo te lezen en je voeding moet genoeg stroom kunnen leveren mits de twee extra aansluitingen zijn aangesloten waar ik wel van uit ga.

Mijn beste gok is dat je nu nog gamed met de onboard chip (2D wel goed, 3D slecht of niet)? Wel vaag dat Futuremark het wel vloeiend doet dan, maar misschien pakt die standaard (via de nVidia driver oid?) de beste setup?
Zou nogmaals de nVidia drivers verwijderen en opnieuw installeren, mogelijk zitten daar wat instellingen fout.
Anders inderdaad die nieuwe installatie van Windows.

@ Puddi Puddin: neem aan dat de TS met de nieuwste driver de 364.51 dan ook bedoelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Freaky Maus op 13-03-2016 10:03 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
De laatste drivers van nvidia hadden wat issues met de 970 en de Division. Installeer de aller nieuwste eens? Dit is puur driver issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edotje
Tr!gger schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:21:
Ik zou om te beginnen die kaart eerst is in een andere PC testen om te kijken of hij daar wel normaal werkt. Zo niet dan is de kaart niet goed.

edit: in futuremark werkt het dan weer wel. Erg vaag. Maar ik zou alsnog in een andere pc even proberen ergens.
Ik heb niet de mogelijkheid om de kaart in een andere pc te testen,
De laatste drivers van nvidia hadden wat issues met de 970 en de Division. Installeer de aller nieuwste eens? Dit is puur driver issue
Gedaan geen resultaat ik heb reeds geïnstalleerd 364.51
Je moederbord hoeft niks extra's 'te trekken' ten opzichte van die GTX770 (of 570GTX?) dus daar zou het niet moeten liggen, processor idem. Bios update is geslaagd zo te lezen en je voeding moet genoeg stroom kunnen leveren mits de twee extra aansluitingen zijn aangesloten waar ik wel van uit ga..
De 2 x 8 Pins vanuit de voeding.
Mijn beste gok is dat je nu nog gamed met de onboard chip (2D wel goed, 3D slecht of niet)? Wel vaag dat Futuremark het wel vloeiend doet dan, maar misschien pakt die standaard (via de nVidia driver oid?) de beste setup?
Zou nogmaals de nVidia drivers verwijderen en opnieuw installeren, mogelijk zitten daar wat instellingen fout.
Anders inderdaad die nieuwe installatie van Windows.
onboard chip bedoel jij daarmee de onboard Videokaart?

Ik denk dat ik dat ga doen.. een schone Windows installatie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Edotje schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:38:
[...]

onboard chip bedoel jij daarmee de onboard Videokaart?
Onboard videokaart :? 8)7

Hoe zie je dat voor je? Een kaart is per definitie nooit onboard :o

De onboard chip is de iGPU, de kleine videocore in de CPU.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edotje
dion_b schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:44:
[...]

Onboard videokaart :? 8)7

Hoe zie je dat voor je? Een kaart is per definitie nooit onboard :o

De onboard chip is de iGPU, de kleine videocore in de CPU.
Die bedoel ik... De dvi poort die op het moederbord zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edotje
Kaart is teruggestuurd naar de shop.

Bedankt voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Mooi....fijn ook dat je even laat weten op basis waarvan je hem terugstuurt.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45

nelizmastr

Goed wies kapot

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door nelizmastr op 15-03-2016 18:45 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Edotje schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:38:
[...]

De 2 x 8 Pins vanuit de voeding.
In de videokaart? Raar, ik heb precies dezelfde videokaart, en heb toch echt maar een 6 pin en één 8 pin. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 23:23
nelizmastr schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:21:
En nog steeds voldoet je systeem niet aan de eisen voor the division. Pak dat ook even aan. Alleen omdat het bijna te doen was met je 250 betekent dat niet dat de 970 beter wordt. Druk er een phenom of een FX in, want die Athlon IIxNiks is niet meer voor gamen maar voor office.
Hoe kom je er bij dat OP een Athlon heeft? Hij geeft aan een i5 3570K te hebben en die zou The Division prima moeten kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Rhin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:36:
[...]

Hoe kom je er bij dat OP een Athlon heeft? Hij geeft aan een i5 3570K te hebben en die zou The Division prima moeten kunnen trekken.
Sorry, ander topic met zelfde probleem.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1