beste tweakers, ik ben van plan om aankomende week een nieuwe laptop te kopen. Dit is zowel voor me studie als persoonlijk. Ik speel onder andere aardig wat games en wil graag deze normaal kunnen spelen op medium settings. Voor me studie zal het programma's zijn zoals autoCAD ect, bij games moet je denken aan fallout 4/GTA 5/ ect.
Ik ben van plan om ongeveer 900 á 1000 euro uit te geven, Iets wat voor mij persoonlijk belangrijk is dat de laptop enigszins fatsoenlijk open te maken is en dat ik over x aantal jaar bv. de harde schijf kan vervangen voor iets wat beter/sneller is.
Iets wat ook belangrijk is dat de afmeting 17 inch is en verder een relatief normaal en 'zakelijk' uit ziet.
Nu na de pricewatch gebruikt te hebben kwam ik op deze laptop uit:
pricewatch: Acer Aspire VN7-792G-51RX
Windows 10 Home
Intel® Core™ i5-6300HQ processor 2,30 GHz
43,9 cm (17,3") Full HD (1920 x 1080) 16:9
NVIDIA GeForce GTX 950M met 4 GB Dedicated geheugen
8 GB, DDR4 SDRAM
1000 GB HDD + 8 GB SSD(cache)
Nu hoop ik dat er mensen zijn die ervaring hebben met deze (of soortgelijke vn7-792g) laptop en me kan vertellen of dit een goede aankoop is.Indien er betere alternatieven zijn hoor ik dat graag. Verder geen merken zoals medion of andere 'budget' merken omdat ik wel graag wil dat deze laptop goed genoeg gebouwd is om minimaal 4 jaar + mee te gaan.
Verder ben ik nog iets vreemds tegen gekomen. als ik via de officiële site van acer klik op kopen blijkt dat dit model bij Mediamarkt/Coolblue en 4laucher beschikbaar is. Vreemde is alleen dat de mediamarkt deze specs aanhoudt:
Resolutie: 1920 x 1080
Led-backlight: ja
Touchscreen: nee
Beeldresolutie: Full HD
Beeldschermdiagonaal (cm: 43.9 cm
Beeldschermdiagonaal (inch): 17.3 inch
Beeldverhouding: 16:9
Schermtype: TFT-LCD
vs Coolbleu:
http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/model/NX.G6REH.005
scherm: 17.3 inch
Full HD(1080P)
Resolutie 1920 x 1080
Anti Glare
IPS paneel
Is dit een typefout van coolbleu/mediamarkt of zit er wel degelijk verschil en moet ik dus bij coolblue bestellen? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik iets stoms over het hoofd zie.
Iedergeval bedankt voor de reacties/antwoorden en als er vragen zijn hoor ik graag.
mvg
Thomas
Ik ben van plan om ongeveer 900 á 1000 euro uit te geven, Iets wat voor mij persoonlijk belangrijk is dat de laptop enigszins fatsoenlijk open te maken is en dat ik over x aantal jaar bv. de harde schijf kan vervangen voor iets wat beter/sneller is.
Iets wat ook belangrijk is dat de afmeting 17 inch is en verder een relatief normaal en 'zakelijk' uit ziet.
Nu na de pricewatch gebruikt te hebben kwam ik op deze laptop uit:
pricewatch: Acer Aspire VN7-792G-51RX
Windows 10 Home
Intel® Core™ i5-6300HQ processor 2,30 GHz
43,9 cm (17,3") Full HD (1920 x 1080) 16:9
NVIDIA GeForce GTX 950M met 4 GB Dedicated geheugen
8 GB, DDR4 SDRAM
1000 GB HDD + 8 GB SSD(cache)
Nu hoop ik dat er mensen zijn die ervaring hebben met deze (of soortgelijke vn7-792g) laptop en me kan vertellen of dit een goede aankoop is.Indien er betere alternatieven zijn hoor ik dat graag. Verder geen merken zoals medion of andere 'budget' merken omdat ik wel graag wil dat deze laptop goed genoeg gebouwd is om minimaal 4 jaar + mee te gaan.
Verder ben ik nog iets vreemds tegen gekomen. als ik via de officiële site van acer klik op kopen blijkt dat dit model bij Mediamarkt/Coolblue en 4laucher beschikbaar is. Vreemde is alleen dat de mediamarkt deze specs aanhoudt:
Resolutie: 1920 x 1080
Led-backlight: ja
Touchscreen: nee
Beeldresolutie: Full HD
Beeldschermdiagonaal (cm: 43.9 cm
Beeldschermdiagonaal (inch): 17.3 inch
Beeldverhouding: 16:9
Schermtype: TFT-LCD
vs Coolbleu:
http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/model/NX.G6REH.005
scherm: 17.3 inch
Full HD(1080P)
Resolutie 1920 x 1080
Anti Glare
IPS paneel
Is dit een typefout van coolbleu/mediamarkt of zit er wel degelijk verschil en moet ik dus bij coolblue bestellen? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik iets stoms over het hoofd zie.
Iedergeval bedankt voor de reacties/antwoorden en als er vragen zijn hoor ik graag.
mvg
Thomas
[ Voor 30% gewijzigd door 93thomas op 13-03-2016 00:28 ]