Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire VN7-792G-51RX , goede aankoop/advies

Pagina: 1
Acties:

• 93thomas
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-06 12:52
beste tweakers, ik ben van plan om aankomende week een nieuwe laptop te kopen. Dit is zowel voor me studie als persoonlijk. Ik speel onder andere aardig wat games en wil graag deze normaal kunnen spelen op medium settings. Voor me studie zal het programma's zijn zoals autoCAD ect, bij games moet je denken aan fallout 4/GTA 5/ ect.

Ik ben van plan om ongeveer 900 á 1000 euro uit te geven, Iets wat voor mij persoonlijk belangrijk is dat de laptop enigszins fatsoenlijk open te maken is en dat ik over x aantal jaar bv. de harde schijf kan vervangen voor iets wat beter/sneller is.

Iets wat ook belangrijk is dat de afmeting 17 inch is en verder een relatief normaal en 'zakelijk' uit ziet.

Nu na de pricewatch gebruikt te hebben kwam ik op deze laptop uit:

pricewatch: Acer Aspire VN7-792G-51RX

Windows 10 Home
Intel® Core™ i5-6300HQ processor 2,30 GHz
43,9 cm (17,3") Full HD (1920 x 1080) 16:9
NVIDIA GeForce GTX 950M met 4 GB Dedicated geheugen
8 GB, DDR4 SDRAM
1000 GB HDD + 8 GB SSD(cache)

Nu hoop ik dat er mensen zijn die ervaring hebben met deze (of soortgelijke vn7-792g) laptop en me kan vertellen of dit een goede aankoop is.Indien er betere alternatieven zijn hoor ik dat graag. Verder geen merken zoals medion of andere 'budget' merken omdat ik wel graag wil dat deze laptop goed genoeg gebouwd is om minimaal 4 jaar + mee te gaan.

Verder ben ik nog iets vreemds tegen gekomen. als ik via de officiële site van acer klik op kopen blijkt dat dit model bij Mediamarkt/Coolblue en 4laucher beschikbaar is. Vreemde is alleen dat de mediamarkt deze specs aanhoudt:

Resolutie: 1920 x 1080
Led-backlight: ja
Touchscreen: nee
Beeldresolutie: Full HD
Beeldschermdiagonaal (cm: 43.9 cm
Beeldschermdiagonaal (inch): 17.3 inch
Beeldverhouding: 16:9
Schermtype: TFT-LCD

vs Coolbleu:

http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/model/NX.G6REH.005

scherm: 17.3 inch
Full HD(1080P)
Resolutie 1920 x 1080
Anti Glare
IPS paneel

Is dit een typefout van coolbleu/mediamarkt of zit er wel degelijk verschil en moet ik dus bij coolblue bestellen? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik iets stoms over het hoofd zie. :)

Iedergeval bedankt voor de reacties/antwoorden en als er vragen zijn hoor ik graag.

mvg

Thomas

[ Voor 30% gewijzigd door 93thomas op 13-03-2016 00:28 ]

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
Punt 1: de GTX950M is een leuke allround videokaart, waarmee je wel enkele recente games kunt spelen.
GTA V is nu, direct na aankoop, al redelijk hoog gegrepen, Als dat het soort games is wat je graag speelt, dan gaat het over 1 of 2 jaar helemaal tegenvallen. Er zijn ook enkele laptops op de markt rond de €1000 waar al een GTX960M is zit. Nog steeds geen lekkere basis voor GTA V, maar kan al een stuk beter meekomen.
<
Punt 2: Over een paar jaar wil je de harde schijf vervangen voor iets snellers. Naar mijn idee is de SSD dé manier van de afgelopen -tig- jaren, waarop je je pc merkbaar sneller maakt. Iets waar je dagelijks profijt van hebt - en naar mijn mening geen jaren mee moet wachten. De 'Hybrid' schijf die je er nu bij krijgt (met wel 8GB SSD cache), is leuk voor opslag van foto's - ik heb er zelf ook 1.

Hoe vast zit je aan die 17"? Want in de 15" markt zijn wel enkele laptops met 6700HQ en GTX960M verkrijgbaar in je prijsrange.

Kiwi !

• 93thomas
jammere is dat ik wel echt wil vasthouden aan die 17 inch als maat. ik heb geen pc als vaste basis en reis relatief veel waardoor ik al me werk op een laptop moet doen. Had in het verleden een 17inch en ik mis het ontzettend.

Ik realiseer me inderdaad wel dat dit me keuzes beperkt. Dat gezegd te hebben, ik dacht/hoopte dat de 4gb versie nog redelijk goed deed op gta 5. YouTube: GTA V on GTX 950m 4GB

haha, ik wilde dat ik ssd kon zien als de standaard van de afgelopen jaren. Ik type dit nu op een hp 650 en hiervoor heb ik ook niet echt heel veel betere laptops gehad. Ik ben het verder wel met je eens dat ssd + hdd redelijk de standaard is. Ik heb er alleen jammer genoeg nog niet van kunnen genieten. :/

• X-Kiwi
De 4GB ipv standaard 2GB is meestal overbodig...behalve bij enkele games waarbij het een bewezen nut heeft. GTA is zo'n game, dus dat komt goed uit :).

17 of 15"...ieder zo zijn eigen ding natuurlijk. Ik zit dagelijks achter mijn twee 15" werklaptops en mijn 15" game laptop (heb ook geen vaste basis meer)..en ik zou juist niet groter willen. Maar als je goede ervaringen hebt met de 17", dan zou ik dat zeker aanhouden.

Ook een HP 650 kun je voorzien van een SSD - mijn HP 850 heeft er ook één. Ik plaats ze zelfs bij laptops van 3 tot 5 jaar oud en mensen herkennen de laptop bijna niet terug. Helaas nog niet helemaal de standaard inderdaad, die hybride schijven komen bij mij meer over als een lokkertje.

Met de genoemde VN7 heb ik geen rechtstreekse ervaring - behalve dan dat ik het kleine 15" Nitro broertje bijna had gekocht (want ze zijn zo mooi en degelijk uitgevoerd!). Daarnaast heb ik ook regelmatig de V5 varianten hier over de vloer voor onderhoud, en dat zijn stuk voor stuk erg strak ogende laptops en met weinig problemen.

Kiwi !

• 93thomas
dan heb ik meteen praktische vraag voor je. Kan ik de dvd lezer verwijderen en deze ruimte gebruiken voor een ssd?

YouTube: Acer Aspire V Nitro VN7-792G aufrüsten Deutsch / German ►► notebooksbilliger.de

vanaf minuut 5 is de bovenkant eraf en is het mogelijk om hierin een ssd te plaatsen?

die v5 nitro is inderdaad een prachtige laptop. sowieso (hoop ik) is de kwaliteit van deze serie laptops goed en ze zien er mooi uit.

ieder geval bedankt voor de reactie(s).

toevoeging:

https://hddcaddy.eu/acer-aspire-vn7-792g-hdd-caddy/

ik ben er al achter gekomen, ga waarschijnlijk op den duur die dvd lezer er uit halen en vervangen voor 2.5 inch ssd. heb nog een oude crucial m4 liggen van 128 gb. dus mogelijk dat ik die dan inbouw.

[ Voor 34% gewijzigd door 93thomas op 13-03-2016 17:15 ]

• X-Kiwi
Die HDD caddy kwam ik ook op uit, dat is dan een mooie manier van uitbreiden.

Een SSD zou je potentieel op 3 manieren kunnen plaatsen.
-DVD vervangen voor een caddy+SATA SSD. Nadeel: verlies van DVD drive + aanschafkosten Caddy.
-originele HDD vervangen voor een SSD. Nadeel: grote SSD nodig, minimaal 500GB, om gebrek aan HDD op te vangen.
-een m.2 SSD toevoegen.

Mijn voorkeur ligt bij de derde optie. Hiermee houd je de originele harde schijf beschikbaar, wat een mooie plek is voor massa opslag. De m.2 SSD is ook slechts marginaal duurder dan een traditionele SATA SSD, voor zo'n €90 heb je bijvoorbeeld de Samsung 950 Evo van 250GB. In het filmpje van Youtube dat je linkte, is op 8:52 rechtsbovenin de hoek van het moederbord een m.2 SSD te zien. Zo op het eerste oog zou ik denken de 80mm variant (ze zijn er in o.a. 42/60/80mm). Dit wordt ook op enkele sites bevestigd.

[ Voor 7% gewijzigd door X-Kiwi op 13-03-2016 23:51 ]

Kiwi !

Pagina: 1