Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop heeft een wifi-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een nieuwe laptop waarbij ik maar geen fatsoenlijke wifi signaal ingesteld krijg. Het gaat om een Asus TP-200S laptop. Met een Qualcomm Atheros QCA9377 netwerkkaart. Nu lees ik wel meer negatieve signalen over deze netwerkkaart maar ik moet het toch wel werkend zien te krijgen?

Op WPA2 is het internet helemaal niet vooruit te branden en valt constant weg.

Op WEP haal ik maximaal 26kbit internet snelheid.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

Firmware upgrade netwerkkaart;
Firmware downgrade netwerkkaart; (Er zijn maar 2 drivers uit gekomen totaal)

Wifi kanalen veranderd: Geeft geen positieve verandering.

Ik weet het zo even niet meer. Wie o wie kan mij uit de brand helpen? :)

Ik heb een KPN Xperiabox V9

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

Speedmaster

Make my day...

Kijk even hier: https://www.atheros-drivers.com/ of je daar de juiste drivers kan vinden.
Let wel even goed op waar je op klikt, staat nog al wat reclame zooi tussen de links

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uit mijn hoofd draai je Windows 10 op de betreffende machine en ook Asus lijkt alleen maar drivers voor Windows 10 aan te bieden. Het is een nieuwe laptop maar dat wil niet zeggen dat alles op orde hoeft te zijn; dit kan verschillende redenen hebben.

Maar aangezien je amper/geen internet hebt, vraag ik me af of het niet ook kan liggen aan (toevallig) een missende update van Windows of misschien zelfs de eigen infrastructuur. Heb je al kunnen proberen misschien of je wel een goede/betere WiFi hebt als je op het netwerk van de buren of misschien familie om de hoek zit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb internet werkend gekregen maar het is niet een oplossing eigenlijk. Ik heb de firmware van de netwerkkaart hersteld naar een vorige versie, vervolgens mijn modem op 64bit WEP gezet. Nu lijkt hij het goed te doen. Maar even wachten op een update vanuit asus. Tot die tijd is dit wel een redelijk lapmiddel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even laagje dieper: bij WPA kun je kiezen uit TKIP en CCMP (AES) encryptie.

Zonder al te diep in de techniek te duiken, TKIP is oud en levert veel te vaak gedonder op. Toen je de boel op WPA(2) beveiliging ingesteld had, wat was de bijbehorende encryptie - TKIP of CCMP (AES)? Indien TKIP of TKIP/AES, probeer nog een keer met AES-only. Zou zomaar wel goed kunnen werken.
En ik weet dat volgens standaard TKIP niet toegestaan is bij WPA2, maar er zijn helaas zat AP's waar je WPA2/TKIP kunt instellen :X

WEP moet je trouwens echt niet willen. Het is binnen een minuut te kraken met tig tooltjes. Schijnveiligheid dus, je bent beter af met een eerlijk onbeveiligde netwerk...

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 13-03-2016 11:07 ]

Oslik blyat! Oslik!