Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop met mijn eisen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...lijkt niet te bestaan.

Die eisen zijn.

Geen besturingssysteem (ik gebruik linux)
Wil dus niet voor een vooraf geinstalleerde windows of osx betalen.
Lekker snel. Zowieso een 6th gen i5 of zelfs i7.
Voldoende ram van 8gb of zelfs meer.
Groot scherm van 17 inch.
1 a 2 tb hdd.
Voor de rest wil ik geen sterke gpu. Ik game niet dus een integrated gpu is voldoende.
Het budget maakt niet uit. Maar dat schat ik op basis van de eisen niet veel hoger dan 1.000 euro.

Het probleem is dat laptops blijkbaar bijna altijd met besturingssysteem worden geleverd. Zelfs de zogenaamde custom build laptops die je online kunt vinden worden door een of ander bekend merk aangeboden die schijnbaar d.m.v. zakelijke dwang of gebrek aan mogelijkheden/visie er een window of osx op moeten zetten.

Alleen de custom laptops zijn blijkbaar "custom" voor de enige grote doelgroep die ze aanschaft. En gezien de configuratie keuzes voornamelijk gericht op gamer. Hierdoor zit er standaard een luxe videokaart in die ik niet hoef. Weet iemand toch een plek waar ik nieuw een laptop met mijn specificatie wensen kan kopen.

Zo niet kun je dan een laptop compleet zelf thuis assembleren met laptop onderdelen. Zoha waar schaf ik die dan aan. Ik ben nooit zo gericht geweest op laptops. Maar ik zou het toch fijn vinden als je laptops kan aanschaffen op basis van exacte gebruikswensen.

Als dit een webshop in het buitenland betreft dan vind ik dat geen probleem.

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 12:26
De MSI CX-72 zal waarschijnlijk precies zijn wat je zoekt.

QuadCore i7, 17"
Enige minpunt is het OS, dat staat er dan wel op.

Maar wat is er nou zo moeilijk om de HDD ff te wipen 😜

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 01:42

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Speakerfreak95 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:41:
Enige minpunt is het OS, dat staat er dan wel op. Maar wat is er nou zo moeilijk om de HDD ff te wipen 😜
Het punt is dat TS niet wil betalen voor een OS dat niet word gebruikt, want er word Linux gebruikt.

De keuze zonder OS is zeker beperkt, naast custom laptops ook nog niet tegengekomen.

Ik kwam bij het snel googelen deze site tegen, misschien heb je er wat aan.
http://www.ubuntushop.be/...ce-computers-webshop.html
Echter zou ikzelf in deze prijsklasse, toch maar iets met een GPU of OS van een bekend merk.

[ Voor 24% gewijzigd door zekerpixels op 13-03-2016 00:07 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het klinkt vooral alsof de TS moeilijk doet om het moeilijk doen. Je kan er donder op zeggen dat laptop x zónder Windows duurder is dan diezelfde laptop mét windows, puur en alleen omdat het niet volgens de standaard procedure is. Ja, het niet installeren van een OS is een processtap minder, maar die laptop uit de productielijn trekken levert er minstens 10 extra op.
Kappen met janken dus, en even 5 minuten besteden aan de HD wipen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Daarnaast levert geen Windows er standaard op ook nauwelijks voordeel. De OEM versies die geinstalleerd worden eraf laten is hooguit tientjes werk. Dell heeft wel Ubuntu pre-installed laptops maar volgens mij geen 17" modellen.

Dus neem je verlies en die Windows 10 licentie voor lief en zet er daarna lekker zelf je favoriete Linux distro op.

[ Voor 20% gewijzigd door redfoxert op 13-03-2016 00:09 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
zekerpixels schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:48:
Het punt is dat TS niet wil betalen voor een OS dat niet word gebruikt, want er word Linux gebruikt.
Het gaat om tientjes werk, maar je bent echt heel veel tijd kwijt om die te krijgen als het al lukt. De winkelier schijnt je het geld te moeten geven, maar vaak verwijzen die naar Microsoft. Microsoft verwijst je weer terug. Tenzij je er een principe zaak van wil maken zou ik die paar tientjes verlies accepteren en je de tijd besparen. Feitelijk kan je de Windows licentie niet teruggeven omdat deze toch in de BIOS ingebakken zit tegenwoordig.

Overigens, sommige zaken aan een laptop kan je zo aanpassen. Een harde schijf of wat RAM vervangen is niet zo heel lastig of duur. Je hoeft je alleen te richten op het scherm en je CPU.

Als je jezelf deze houding bespaart dan zal het vinden van een laptop een stuk eenvoudiger worden.

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 20:11
Blijft lastig dat zelf goed zoeken:

http://www.notebooktotaal.nl/17-3-optimus-vii.html

i5-6300HQ

Besturingssysteem

Standaard niet meegeleverd

Prijs: € 974,00

Of:

https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl73.html

Prijs in de huidige samenstelling: 942,00 Incl. BTW

[ Voor 22% gewijzigd door Basement op 13-03-2016 22:46 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:26:
[...]
Lekker snel.
[...]
1 a 2 tb hdd.
Que :? :? :?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
TommyboyNL schreef op zondag 13 maart 2016 @ 00:01:
Het klinkt vooral alsof de TS moeilijk doet om het moeilijk doen. Je kan er donder op zeggen dat laptop x zónder Windows duurder is dan diezelfde laptop mét windows, puur en alleen omdat het niet volgens de standaard procedure is. Ja, het niet installeren van een OS is een processtap minder, maar die laptop uit de productielijn trekken levert er minstens 10 extra op.
Kappen met janken dus, en even 5 minuten besteden aan de HD wipen.
Idd:

http://tweakers.net/categ...As0_duoHlcD5yXbvULXgRDCBw

39 laptops met 17" scherm, 1 Tb of meer opslag, Skylake i5 of i7.

Succes met uitzoeken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59

br00ky

Moderator Harde Waren

• rickkie1998
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-11 09:27

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 20:11
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:26:
...lijkt niet te bestaan.

Die eisen zijn.

Geen besturingssysteem (ik gebruik linux)
Wil dus niet voor een vooraf geinstalleerde windows of osx betalen.
Lekker snel. Zowieso een 6th gen i5 of zelfs i7.
Voldoende ram van 8gb of zelfs meer.
Groot scherm van 17 inch.
1 a 2 tb hdd.
Voor de rest wil ik geen sterke gpu. Ik game niet dus een integrated gpu is voldoende.
Het budget maakt niet uit. Maar dat schat ik op basis van de eisen niet veel hoger dan 1.000 euro.

Het probleem is dat laptops blijkbaar bijna altijd met besturingssysteem worden geleverd. Zelfs de zogenaamde custom build laptops die je online kunt vinden worden door een of ander bekend merk aangeboden die schijnbaar d.m.v. zakelijke dwang of gebrek aan mogelijkheden/visie er een window of osx op moeten zetten.

Alleen de custom laptops zijn blijkbaar "custom" voor de enige grote doelgroep die ze aanschaft. En gezien de configuratie keuzes voornamelijk gericht op gamer. Hierdoor zit er standaard een luxe videokaart in die ik niet hoef. Weet iemand toch een plek waar ik nieuw een laptop met mijn specificatie wensen kan kopen.

Zo niet kun je dan een laptop compleet zelf thuis assembleren met laptop onderdelen. Zoha waar schaf ik die dan aan. Ik ben nooit zo gericht geweest op laptops. Maar ik zou het toch fijn vinden als je laptops kan aanschaffen op basis van exacte gebruikswensen.

Als dit een webshop in het buitenland betreft dan vind ik dat geen probleem.
Fijn dat de TS nog even moeite heeft genomen te reageren...
Pagina: 1