Oren doen pijn in nieuwe headset, ruilen of wennen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een kingston hyperx cloud 2 gekocht en die beviel het 1e uur goed. Echter na 4 uur begon ik last te krijgen van mijn oren. Het lijkt wel alsof mijn oren niet geheel in de ear-covers passen en mijn onderste gedeelte van mijn oor gekneld wordt.

Ik heb op geen enkele review van deze headset deze klacht gelezen. Ligt het aan mij? Moet ik wennen ofzo? Of moet ik de oren op een bepaalde manier erin stoppen?

Hopelijk hoef ik hem niet te ruilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-07-2024
Tja. Ik heb hem niet, maar al mijn koptelefoons/headsets heb ik in winkels geprobeerd om te kijken of ze wel lekker zaten. En de hyperx cloud lijkt heel lekker te zitten, ken namelijk een aantal mensen met deze headset :) maar zelf vond ik hem vrij rot zitten. Dus ik durf hier te zeggen dat je een miskoop hebt gemaakt :s

Heb je hem toevallig besteld? Dan kan dit namelijk best het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Ik heb de cloud II nu ruim een week. Eerste paar uur had ik wat last dat ie nog niet lekker zat daar heb ik nu geen last meer van. Maarja dat kan voor jou anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Het is niet ongebruikelijk dat je even moet wennen, vooral wat stuggere headsets moeten soms even 'los' komen. Soms heb je headsets met een soort van stug memory foam, dan kan het zijn dat ze in eerste instantie zelfs totaal niet zitten, en na een paar uur helemaal top.

De HyperX Cloud komt ook nog wel iets losser bij gebruik, maar ik vond hem direct goed zitten en ook niet irriteren bij wat langer gebruik. De druk zal echter wel iets gaan afnemen, ook onderop je oor, maar in hoeverre je daar gevoelig voor bent/blijft is erg persoonlijk. Het probleem is dat je met langer testen het lastiger voor jezelf maakt om hem te kunnen retourneren. Zichttermijn e.d. is allemaal leuk, maar een headset die duidelijk gebruikt is terugsturen is niet altijd een eenvoudige taak.

Ik zou denken dat als hij echt niet lekker zit, dat je hem gewoon zsm retour stuurt en iets anders zoekt. 9/10 headsets die ik op zet kan ik persoonlijk direct over oordelen of hij bevalt of niet, waarbij wennen wel een laatste stukje gemak geeft, maar zelden de omslag betekent van onprettig -> prettig.

In het verlengde van je vraagstuk: welke headset had je ervoor, en hoe zit/zat die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tnx voor de input. Ik heb het idee dat mijn oor gewoon te groot is ofzo. Ik heb een oude wireless sennheiser en die is een stuk groter en zit goed.

Ik kijk het dit weekend aan en stuur hem maandag terug als hij nog steeds k*t zit.

Edit: ik snap niet waarom geen enkele review op internet hierover bericht? Ik heb aardig wat research gepleegd, zijn mijn oren soms abnormaal groot oid?

[ Voor 25% gewijzigd door Tennisbal op 12-03-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik heb de headset ook en de schelpen zijn inderdaad niet heel groot en zitten redelijk strak op je hoofd.

Als je deze niet goed hebt zitten kunnen ze wel wat knellen aan je oorschelp als je een paar uur achterelkaar deze op hebt.

Als je de oorschelpen weer even van voor naar achter verschuift, dan zit je oor weer goed. Bij mij komt het er door dat ik af en toe 1 kant niet op mij oor heb zitten (anders hoor ik de deurbel o.a. niet) of als het te warm is. Hierdoor zet ik niet altijd de schelp goed over mijn oor terug en dat knelt idd wel na een paar uur.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 10:32
Dit kan ook minder worden als de 'clamping force' wat afneemt naar verloop van tijd, maar als de earcups echt te klein zijn voor je oren dan zal de irritatie nooit echt helemaal verdwijnen. Ik heb onlangs Sennheiser Momentum 2.0's gekocht voor onderweg, geweldige hoofdtelefoon maar helaas voor mijn oren zijn de schelpen ook net wat te klein. Voor mij zat er dan ook niks anders op om ze maar te koop te zetten, te duur om te laten liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Rck010 op 12-03-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185331

Ik zou hem zo snel mogelijk verkopen nu hij nog nieuw is, anders zul je nog spijt krijgen. Erover zitten piekeren en na maanden te koop zetten is de headset niets meer dan de helft waard.

Voor jou raad ik ON Ear headsets aan! Zul je gelijk veel meer plezier hebben.

Ik heb zelf logitech g430, maar ik voel geen pijn. Voorgaand altijd wel een on ear headset gehad en dat had ik wel liever. Kan jou nu niet zeggen welke on ear headset een goede is, maar misschien wel 1 van het merk Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik heb veel verschillende headsets gehad in 2 jaar tijd (madcatz tritton, 720, pro en nu de sennheiser 360d) en geen van allen zaten ze fijn na een langetijd gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 10:32
Anoniem: 185331 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:49:
Ik zou hem zo snel mogelijk verkopen nu hij nog nieuw is, anders zul je nog spijt krijgen. Erover zitten piekeren en na maanden te koop zetten is de headset niets meer dan de helft waard.

Ik heb zelf logitech g430, maar ik voel geen pijn. Voorgaand altijd wel een on ear headset gehad en dat had ik wel liever. Kan jou nu niet zeggen welke on ear headset een goede is, maar misschien wel 1 van het merk Sennheiser.
Als ie gevoelig is voor hoofdtelefoons die z'n oren raken zou ik juist niet voor een on-ear gaan. Ik zou kiezen voor een over-ear die ook echt OVER de oren gaat.

Ik heb zelf een Sennheiser HD-600 waarmee ik muziek luister en een Sennheiser HD-558 waarmee ik game, de oorschelpen van die dingen zijn zo groot dat m'n oor rondom bijna een centimeter ruimte heeft. Ik gebruik deze hoofdtelefoons voor uren achter elkaar, soms vergeet ik gewoon dat ik ze op heb. Overigens is het een goed idee om sowieso naar een hoofdtelefoon te kijken met velour pads, in plaats van leer of pleather.

Ik weet even niet wat die Kingston headset kost, maar mijn advies zou zijn om naar een fatsoenlijke hoofdtelefoon te kijken en er gewoon een goedkoop 'clip-on' microfoontje bij te pakken. Deze 'gaming headsets' kunnen niet tippen aan een fatsoenlijke hoofdtelefoon van een bewezen merk als: Sennheiser, Beyerdynamic, Audio Technica etc.. Maar goed, dat is afhankelijk van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Anoniem: 185331 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:49:

Ik ben bang dat je gelijk hebt, ga hem ruilen. Ik heb zelf een Sennheiser RS-130s liggen (wireless) maar die kan ik niet gebruiken dacht ik omdat hij vertraging heeft. Of klopt dat niet?

Heb met die geen last van mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185331

Tennisbal schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:51:
[...]

Ik ben bang dat je gelijk hebt, ga hem ruilen. Ik heb zelf een Sennheiser RS-130s liggen (wireless) maar die kan ik niet gebruiken dacht ik omdat hij vertraging heeft. Of klopt dat niet?

Heb met die geen last van mijn oren.
Vertraging? Heb er geen ervaring mee, maar een wireless of bedraad is ieder zijn eigen persoonlijke keuze. Zover ik weet zou een pro gamer toch geen wireless nemen.

Als je nog op zoek bent naar een on ear met zelfde prijs als jou cloud II, moet je voor deze gaan:
http://en-de.sennheiser.c...rophone-voip-skype-pc-151
Geluidskwaliteit is veel minder (niet overdreven) goed dan jouw cloud, maar met deze headset kun je wel uren lang op je hoofd houden. Helaas geen surround sound, maar een pro CS gamer vind deze headset de beste voor on ear. Wel 1 nadeel is de volume control op de draad, wanneer je hem helemaal tot het eind draait voor volledige volume dan gaat die ruisen. Heb je gewoon bij de meeste headsets zo, zelfs de logitech g430 heeft daar last van.

Als je voor geluidskwaliteit wil gaan, moet je maar Sennheiser HD 25-1 II nemen. De headset staat neit onder categorie games, maar heeft wel beter geluid. Jammer genoeg heb je dan geen microfoon en is dubbel zo duur.

-edit-
Koop de pc-151 NIET als je bril draagt en/of oorbellen! Want dan heb je gegarandeerd pijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 185331 op 14-03-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 20:39
Al meer dan 30 jaar een Sennheiser op m'n kop en mij krijgen ze aan geen ander meer. Zeer goede pasvorm en de druk op de oren is goed en niet te strak. (Ik heb grote flaporen.)

Ik koop mijn Sennheiser bij een zaak die meerdere / (bijna) alle modellen heeft en test er een aantal uit op advies van de verkoper na het gestelde eisenpakket dat ik heb. Zelf luisteren en bepalen wat jij goed vindt is nog altijd de methode om een goede aan te schaffen. (Het kost je een paar uurtjes,maar dan heb je wel wat je wilt.) Bij een internet bestelling moet je altijd maar afwachten of het jouw keuze zal zijn qua geluid en pasvorm. Als laatste tip; laat je niets aansmeren en volg jouw eigen eisen, ervaring en beleving van geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
jovadca schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:52:
Al meer dan 30 jaar een Sennheiser op m'n kop en mij krijgen ze aan geen ander meer. Zeer goede pasvorm en de druk op de oren is goed en niet te strak. (Ik heb grote flaporen.)

Ik koop mijn Sennheiser bij een zaak die meerdere / (bijna) alle modellen heeft en test er een aantal uit op advies van de verkoper na het gestelde eisenpakket dat ik heb. Zelf luisteren en bepalen wat jij goed vindt is nog altijd de methode om een goede aan te schaffen. (Het kost je een paar uurtjes,maar dan heb je wel wat je wilt.) Bij een internet bestelling moet je altijd maar afwachten of het jouw keuze zal zijn qua geluid en pasvorm. Als laatste tip; laat je niets aansmeren en volg jouw eigen eisen, ervaring en beleving van geluid.
Denk je dat ik mss toch kan gamen met de sennheiser Sennheiser RS-130s ? Ik dacht dat dit niet kon door een mogelijke vertraging? Die zit namelijk wel goed en ik zou dan een losse microfoon kunnen kopen en ben dan klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:10
Tennisbal schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 00:04:
[...]

Denk je dat ik mss toch kan gamen met de sennheiser Sennheiser RS-130s ? Ik dacht dat dit niet kon door een mogelijke vertraging? Die zit namelijk wel goed en ik zou dan een losse microfoon kunnen kopen en ben dan klaar?
Ik merkte vooral bij de stoffen schelpen dat ik pijn aan mijn oren kreeg. Die leken wat dikker te zijn en daardoor wat meer druk op mn hoofd uitoefende. Naar mate ik de kunstleren er weer terug op deed nooit t probleem gehad.

Heb jij dat ook?

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 20:39
Met gamen ben ik de laatste jaren iets minder goed op de hoogte i.c.m. een headset. Ik weet niet of je een laptop hebt en daar 1 of meerdere spellen op, dan kan je het in de winkel uittesten. Een goede zaak zal daar aan meewerken om jou een perfecte headset te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 14:35
Tennisbal schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 00:04:
[...]

Aangezien je die draadloze hoofdtelefoon al hebt, kun je toch zelf testen of er voor jou teveel vertraging op zit? Over het algemeen wordt voor gamen een bedrade hoofdtelefoon aangeraden, zeker in multiplayer games waarin vertraging echt niet wenselijk is. Maar het feit dat er ook draadloze headsets (radiogestuurd zoals jouw Sennheiser, maar ook Bluetooth of WiFi) specifiek voor gaming bestaan, zegt toch dat er een markt voor is. Zolang je geen vertraging waarneemt tussen wat je ziet en wat je hoort, is er toch geen probleem.
Pagina: 1