Gamelaptop voor lage prijs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Sinds een korte tijd is mijn huidige laptop nogal kapot aan het gaan bij het scherm en ik ben daarom ook op zoek naar een goede vervanging waarbij ik niet al te veel geld hoef uit te geven.

Op mijn huidige laptop kan ik praktisch niet gamen (AMD A6 APU, AMD 4455M onboard), maar ik heb de lage framerate en settings maar voor lief genomen, aangezien ik geen geld had voor een nieuwe laptop.

Nu mijn scherm kapot gaat wil ik echter toch zoeken naar iets met wat meer kracht voor een toch zo laag mogelijke prijs. Het liefst geef ik niet meer dan 600 euro uit, terwijl ik dan toch games in ieder geval op low quality wel een stuk vloeiender kan spelen.

Nou dacht ik een goeie laptop te hebben gevonden: http://www.amazon.com/gp/product/B012IBOCRU
*knip referral eraf

maar uiteraard is dit model niet leverbaar in Nederland -__-

Dat is best jammer, want dit is echt alles wat ik zoek. Het hoeft niet enorm fancy te zijn, als het maar doet wat het moet doen (en naar mijn mening doet deze precies dat).

Aangezien dit model niet in Nederland leverbaar was, dacht ik misschien wel een goed alternatief te vinden, maar die zijn nergens te bekennen!

Nou is mijn vraag: weet iemand misschien een laptop voor 500-600 euro die in staat is om de meeste games in ieder geval op lage kwaliteit fatsoenlijk te draaien?

Alvast bedankt!

Florian

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 18-03-2016 23:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04
Rond de 500/600 krijg je toch vaak instap modellen qua laptops. Met geluk vind je er dan eentje met een instap videokaartje.

https://www.afuture.nl/productview.php?productID=4752458

misschien is tweedehands een optie? Dan heb je sowieso al meer bang for buck voor dat geld en kun je misschien zelfs richting de medium/high settings gaan.

V&A aangeboden: Dell Latitude E6440 garantie Ati 8690M 8gb i5-4300m 1600x900

V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH) (wel iets meer geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links. Die bovenste is toch echt veel te zwak voor die prijs. Merkte al dat laptops in nederland net als vuurwerk hier is... Veel te duur voor veel te weinig.

Die tweedehands dingen zijn misschien wel een optie, maar ik ga toch liever eerst voor een nieuwe.
Iemand nog meer ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik heb even voor je gezocht en kwam uit bij deze:

http://www.mediamarkt.nl/...e5-573g-59wk-1421302.html

Een i5 processor met een GTX920 videokaart die beter is dan de onboard GPU's. Ik denk dat dit het maximale is wat je kunt krijgen voor 600 euro als max budget.

Nadeel is dat je 4GB RAM krijgt:

1- Je krijgt 4GB RAM, maar wel een goede processor + redelijke videokaart.
2- Je krijgt 6-8GB RAM, maar een onboard GPU chip.

1- Je krijgt 4GB RAM, i3 en redelijke videokaart
2- Je krijgt een onboard GPU met i5 en 4-6GB RAM

Etc.

Je ideale situatie met een laptop is 8GB RAM, i5 en een redelijke videokaart.

Optioneel.. een 2e handse zoals hierboven vermeld of toch maar door sparen. Een desktop is ook lastig aangezien je dan een monitor erbij nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door CMSTRR op 13-03-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 13:30
Misschien is dit een optie? Hij zit wel wat boven je budget.. Je krijgt dit weekend nog €25 korting bij Bobshop geloof ik, wellicht dat het iets helpt ;)

1Asus F556UB-DM139T€ 699,-€ 699,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Dit tweedehandsje is misschien iets voor je V&A aangeboden: Dell Alienware M14x Een laptop met 8Gb, i5 en een redelijke videokaart is natuurlijk een utopie voor maar EUR 600 tenzij je voor een tweedehands laptop gaat.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 20:48
Ik heb afgelopen zomer een nieuwe laptop aangeschaft bij paradigit, voor 600 euro kreeg ik toen het volgende. i5 4210u, 8gb ram, geforce 840m, 1tb ssd+8gb cache en een mat full hd scherm. De sshd is inmiddels vervangen door een ssd (en dat vind ik een aanrader)

Hij was in de uitverkoop en ik raad je aan om te wachten op de 'back to school' periode. (rond het midden- einde van de zomervakantie).

Ik weet ook niet wat voor games je wilt spelen. zelf kan ik nu gta5 op medium-high instellingen op 720x1280 spelen met zo'n 35-40 fps. GTA5 is echter zeer goed geoptimaliseerd en eigenlijk al uit 2013.
met een instap videokaart als de 920m/940m moet je ook niet verwachten dat je games op 1080x1920 fatsoenlijk draaien. De 940m is trouwens dezelfde chip als de 840m maar met hogere clocks. Als de koeling van je laptop het toestaat wordt door gpuboost automatisch overklokt.

Als je echt recente games wilt spelen zou ik voor een 850-950m videokaart kijken.
Ik zag in de pricewatch echter dat vergelijkbare specs als mijn laptop nu wel heel erg duur aan het worden zijn, laat staan laptops met hogere specs.

Je kunt ook kijken naar een niet al te dure desktop-pc om te gamen en een goedkope laptop voor je studie/werk. Waarvoor wil je de nieuwe laptop verder aanschaffen? ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat je recente games op een laptop wilt spelen. al is het maar om het prijsstandpunt.

Of het moet echt van belang zijn dat je hem wilt meenemen en kies je voor een tweedehands laptop. De laptop in bovenstaande post heeft nette specs en de prijs is wss wel onderhandelbaar.

Is het niet mogelijk je scherm tegen schappelijke prijs te laten repareren en een instapgamingdesktop aan te schaffen?.

[ Voor 4% gewijzigd door M van Lent op 13-03-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe mensen!
Merkte zelf ook al dat de verhoudingen met RAM e.d. niet altijd optimaal zijn.
Back To School is inderdaad wel een idee, maar mijn laptop gaat het ben ik bang niet zo lang meer uithouden :(

Repareren zou ik wel kunnen doen, maar aangezien ik dat ding echt constant gestresst heb is het toch langzamerhand wel een krot aan het worden. Dit zou dus alleen uitstel van executie zijn.

De reden dat ik geen desktop pc aanschaf is omdat ik ten eerste geen geld voor een desktop én laptop heb en daarnaast dat ik zeer veel waarde hecht aan het feit dat ik mijn pc overal naartoe mee kan nemen.

En wat het games draaien betreft: lage kwaliteit en resolutie vind ik prima. Ik ben niet alleen deze twee dingen gewend, maar ook nog eens een onacceptabele framerate (denk aan 10-15 fps). Alles is dus een enorme upgrade voor mij en dan zal een laptop onder de 600 euro toch echt voldoen mits deze zo'n beetje de specs heeft van de eerste link die ik gedeeld heb.

Als iemand nog wat langs ziet komen hoor ik het graag! In ieder geval al ontzettend bedankt voor de reacties tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Waarom ga je niet voor een goedkope, eventueel tweedehandse, laptop van rond de €200.

Je kunt dan sparen voor een desktop die voldoet aan je gaming-eisen. Als je dan ook nog eens selectief tweedehandse onderdelen koopt: grafische kaart, scherm, case, peripherals (allemaal betrouwbare onderdelen waarvan falen niet critisch is voor je systeem).

Zo kun je al voor €500/€700 een gaming PC met iets van een GTX 770 en FX 6300/i5 4650 bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lees dit artikel van de frontpage ook eens door:

reviews: Basislaptop round-up: wat te kiezen onder de 600 euro

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 20:48
http://tweakers.net/categ...kcIdrrUTOuFLPba6YsFFxI6Qc

genoeg laptops onder de 640 euro met een i5 processor en een 920m videokaart. ramgeheugen kun je zelf meestal bijplaatsen als het niet genoeg is. Hetzelfde geldt voor een ssd. de i5's voor laptops zijn dualcore's met hypertreading en bepaalde games hebben 4 threads nodig waarin een i5 kan voorzien.
waarschijnlijk is de 920m al een upgrade over de videokaart in je huidige laptop.
Pagina: 1