Desktop upgraden

Pagina: 1
Acties:

• Michiel91
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2020
Beste tweakers,

Ik heb plannen om mijn desktop een upgrade te geven, maar zoek vooral bevestiging dat dit inderdaad slim is in te doen, zodat ik niet mijn geld weg gooi zonder performance behoorlijk omhoog te krijgen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doel van de upgrade is om nieuwere games (The division) weer met een steady fps (medium settings is echt prima zolang fps goed is) te kunnen gaan spelen. Momenteel merk ik al dat mijn pc een game als H1Z1 amper aankan, dus het is echt weer tijd voor wat nieuws.

Ik probeer de levensduur van dit systeem nog met 1-2jaar te rekken, hierna ben ik ook een keer aan het werk en hoop ik een compleet nieuwe kast neer te zetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het doel is om binnen de 250-300euro te blijven aangezien ik een gierige, arme student ben.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:

GigaByte GA-PH67-UD3
Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz (2x2gb)
Intel Core I5 2500 3.33 GHz quadcore
Cooler Master Hyper 212 Plus
XFX Core Edition Pro 650 Watt, 20+24 Pins
Asus GeForce GTX 560 Direct CU 1024 MB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk/hoop dat ik kan wegkomen met het upgraden van mijn videokaart naar een midrange kaart zoals een gtx 960 en het upgraden van mijn ram naar 8gb (volgens mij zou 4*2gb sticks moeten werken met did moederbord?)

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven of dit inderdaad zal werken, aangezien de processor natuurlijk ook niet meer de nieuwste is. Hiernaast zijn suggesties voor een videokaart natuurlijk ook zeer welkom!

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Michiel91 op 12-03-2016 17:28 ]

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Zou eens beginnen met een extra reepje 4GB ram, 4GB is echt minimaal om te gamen! Vervolgens zou ik eens in de V&A kijken voor een AMD R290 (X) of een van het groene kamp ( GTX 970/ GTX 780) die processor red het nog wel, en over 2 jaartjes je RAM samen met processor en moederbord wegdoen en een nieuw setje halen! Hoop dat je er wat aan hebt!

Verwijderd

Verder even alles verwerken in een wenslijstje, om een beter totaalbeeld te krijgen