Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 747791

Topicstarter
Mijn vraag
heb net de pci-e 950 gekocht maar volgens mij past ie niet in m,n sabertooth x 79 :(

Relevante software en hardware die ik gebruik
sabertooth x79 / 850watt sup. / 3930 k processor / 32 corsair 1600 / titan x

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Anoniem: 747791 op 14-03-2016 20:05)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:54:
[...]

Zeer goed gevonden en zeker een mooi artikel voor topicstarter of anderen die het probleem mogelijk ervaren. Maar als ik, zelfs met mijn technische kennis, het artikel lees en bij stap 1 begin, moet ik mijn BIOS dus modden (want wie leest er nou verder dan stap 1??).

Doet niets af aan het feit dat het zou kunnen gaan werken; weet alleen niet of het geschikt is voor sommige vraagstellers en de mogelijke implicaties op garantie/werking van hun systeem.
was idd meer algemeen bedoelt, lijkt me ook niet geschikt voor de PEDORI :)

specs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
toevallig zie je hem nu boven in beeld bij de media markt reclame .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sabertooth X79: geen M.2 slot
Samsung 950 Pro: M.2 slot aansluiting

Even optellen: nee, past niet. Maar ik neem toch aan dat in de handleiding van het moederbord toch al stond dat er geen M.2 slot aanwezig was?

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 12-03-2016 16:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Je was me net voor MAX3400 ;( ;(

[ Voor 78% gewijzigd door Hertog6 op 12-03-2016 16:32 . Reden: MAX3400 was mij voor :( ]

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
whoops 330 down the drain ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Doe eens niet zo "slim". Dan bel je gewoon de winkel waar je de Samsung gekocht hebt, legt uit dat je verkeerd gelezen hebt en dat je het produkt komt terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zag een soort hulpstuk slot ervoor op utube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:31:
Hulpstuk? Je bedoelt een "gewone" M2 PCIe adapter. Dat kan. Ik geef 0 garantie want je specifieert niet wat je met de SSD wil/wilde gaan doen. Voor zover ik weet ondersteunt X79 geen NVMe maar misschien dat je maandag Asus even kan bellen hierover +31-(0)-591-570290 ?

[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 12-03-2016 16:37 . Reden: M = P x edit2 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:31:
Waarom op YouTube ?! Waarom niet gewoon op Google ?

Maar adapters van M.2 naar PCI-Express bestaan wel, zoals https://azerty.nl/8-5743-...-m2-pcie-ssd-adapter.html maar hoe dat zit met compatibiliteit en eventuele snelheids verliezen durf ik niet te zeggen. Maar volgens mij kan je gewoon zonder problemen ruilen bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pci-e 3.0x4 host adapter for m.2 ngff pci-e ssd installed in main board dat vond ik op internet zal dat de oplossing zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vond dat op het internet (utube)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:38:
pci-e 3.0x4 host adapter for m.2 ngff pci-e ssd installed in main board dat vond ik op internet zal dat de oplossing zijn ?
+
Even serieus: we hebben hier al enkele opties gegeven wat je met de SSD moet gaan doen. utube ken ik niet; mogelijk is dat moderne straattaal maar de site heet YouTube en je had allicht even een linkje kunnen posten naar wat je had gevonden hierover.

Er zijn ook adapters om een M.2 drive naar USB3.0 te koppelen. Of naar SATA-express. Of, met voldoende koppelstukjes, naar HDMI. Het nut is ver te zoeken want er is bijna 100% kans dat jouw moederbord de SSD niet kan/wil gebruiken waar 'ie voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
love gaming voor de rest ben ik een neandertaler met computers de ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 11:55
http://www.amazon.com/Lyc...ter-Support/dp/B00MYCQP38 zoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 12-03-2016 16:44 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weet niet eens hoe je een link verstuurd beste man. ben aannemer van beroep kan een huis bouwen voor je maar computer ho maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja brad die zag ik idd . de doos was groter dan de binnenkant ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar zal dat de oplossing zijn ...heb gekeken maar elke computer winkel gaat niet verder dan de 850 pro ik d8t slim te zijn om er zo 1 te halen .lekker snel ben ik er voorlopig vanaf maar volgens mij liet ik een hersenscheet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Breng de M.2 SSD terug. Je gaat alleen maar problemen krijgen. Koop een gewone SSD en ga verder met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is m,n systeem er te oud voor dan ? of krijg ik dan andere bottlenecks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:52:
Wat doe je er mee dan? Help je CERN mee met deeltjesonderzoek? Waarom is een 850 Pro te traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
say whatt ?? cern ?? geen idee man zag de snelheden dus d8t dit overstijgt de 850 pro ..ik dacht kan het maar 1x uitgeven denk doe het goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:44:
weet niet eens hoe je een link verstuurd beste man. ben aannemer van beroep kan een huis bouwen voor je maar computer ho maar
Maar, even een vergelijking trekken; als aannemer rij je toch ook niet blind naar de bouwmarkt, doet een willekeurige graai in de schappen en gaat dan tegen je collega's/uitvoerders staan kafferen dat je met je hamer die nieuwe schroeven er niet in krijgt? Voorbereiding is het beste werk en ook een PC is technisch meten = weten.
Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:49:
Maar zal dat de oplossing zijn ...heb gekeken maar elke computer winkel gaat niet verder dan de 850 pro ik d8t slim te zijn om er zo 1 te halen .lekker snel ben ik er voorlopig vanaf maar volgens mij liet ik een hersenscheet
Hogere getallen in een produkt, wil niet altijd zeggen dat het sneller is. Een ander merk zou best een SSD met typenummer 4000 kunnen uitbrengen maar dat zegt niets over de snelheid/betrouwbaarheid van het ding.
Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:52:
Ik denk/dacht dat de overige opmerkingen van mensen hier toch wel aangeven dat je machine waarschijnlijk niet modern genoeg is EN/OF de hele SSD nooit gaat gebruiken op de manier waarop je de maximale snelheid verwacht; zelfs niet met de aanvullende M2 PCIe adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn werk doe ik 25 jaar dus is zowat op auto pilot ! ik dacht ..maar dat is het probleem van al dat high end dat er altijd wel problemen zijn of het 1 werkt niet in combi met andere .dus wat ik voor keuzes neem zullen de kenners zoals jullie boys heel anders bekijken en benaderen als een stevy wonder zoals mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus jullie stellen dus voor .. geen adaptor halen van een paar tienen wat word waarschijnlijk toch alleen maar ellende met m,n oude systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:03:
dus jullie stellen dus voor .. geen adaptor halen van een paar tienen wat word waarschijnlijk toch alleen maar ellende met m,n oude systeem
Ik denk niet dat je systeem merkbaar sneller zal worden door al deze kunstgrepen in vergelijking met de 950 terugbrengen en er een 850 Pro/andere leuke "normale" SSD in te prikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:01:
...jullie boys heel anders bekijken en benaderen als een stevy wonder zoals mij
Kijk, dat is de humor die ik ken van nuchtere bouwers/aannemers d:)b _O-
Anoniem: 747791 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:03:
Als je graag de nieuwe SSD wil gebruiken, zou ik je bijna aanraden om toch even naar een goede PC-winkel in de buurt te gaan en het verhaal uit te leggen. Wij kunnen op het forum wel zeggen "koop deze adapter, doe daarna die en die handeling en klaar" maar misschien werkt het niet als verwacht en zit je helemaal met je handen in het haar.

Die 950 Pro is in essentie een bloedsnelle SSD maar jouw moederbord BIOS ondersteunt, voor zover ik snel kan lezen, geen NVMe dus je hebt kans dat bepaalde instructies tussen de SSD en het moederbord niet goed gaan werken met snelheidsverlies en/of raar gedrag tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MAX3400 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:07:
[...]
Die 950 Pro is in essentie een bloedsnelle SSD maar jouw moederbord BIOS ondersteunt, voor zover ik snel kan lezen, geen NVMe dus je hebt kans dat bepaalde instructies tussen de SSD en het moederbord niet goed gaan werken met snelheidsverlies en/of raar gedrag tot gevolg.
Als het ding puur voor opslag en niet om van te booten wordt gebruikt zal zo'n apapter wel werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Brad Pitt schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:09:
[...]

Als het ding puur voor opslag en niet om van te booten wordt gebruikt zal zo'n apapter wel werken toch?
Suggereer dat nou niet... straks gaat ie het alsnog proberen. Het maakt niet uit of het voor case xyz 'kan' werken, het gaat er om dat ie gewoon een standaard setup met een normale SSD op z'n x79 moet draaien. Qua performance maakt het weinig verschil en in zijn geval is simpeler en meer 'standaard' beter. Straks komt er weer een ander topic en moeten we eerst 20 posts lang gokken hoe alles aangesloten is om dat ie een non-standaard setup heeft maar dat zelf niet in ziet om dat het z'n specialiteit simpelweg niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok ok ..das een zure kromme ge8te van mij geweest blijkt ... maar ik geef niet op ..! je zegt hij word niet sneller merkbaar maar ... wil met 6 maanden die ouwe hunnebed eruit gooien en een systeem bouwen is dit dan niet een mooie belegging voor het volgende systeem of verwachten jullie dat er rook uit komt als ik dat addaptorretje aanschaf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha jullie zijn echt goed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zie het al dat word ellende als ik het ga proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoopte erop dat dit ff tijdelijk in m,n systeem kon tot het nieuwe systeem er is ... in ieder geval allemaal dank voor jullie tijd boys !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:49

Pierre

Van nature lui!

Heb je voor dat nieuwe systeem ook zo even alle losse onderdelen gekocht. Het onderdeel wat je nu gekocht hebt past niet eens, dus ben wel erg nieuwsgierig .

[ Voor 30% gewijzigd door Pierre op 12-03-2016 17:20 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zal vast wel iemand een paar meijer willen verdienen tegen die tijd ik woon sinds een paar jaar ..einde van de wereld ..hoofddorp ...zucht ... maar breng dan naar iemand die er zin in heeft om wat bij te verdienen ! m,n maat die alles voor me dee is naar spanje verhuist en op een berg gaan wonen
wil max 70 kilometer omrijden dus als iemand tijd zin en gelegenheid heeft hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:49

Pierre

Van nature lui!

Man koop gewoon een pc (bij Alternate of zo) die schroeven hem nog voor je in elkaar ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 12-03-2016 17:26 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nix wat voor m,n gevoel in de buurt komt wil er wel een paar k tegen aan gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Modbreak:PEDORI,

Zou je je bericht willen wijzigen ipv meerdere berichten achter elkaar te plaatsen?
Daarnaast wil ik je verzoeken spelling, hoofdlettergebruik en interpunctie in acht te nemen, zoals gebruikelijk op dit forum.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 12-03-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok uitteraard ! ben nieuw hiermee sorry voor het ongemak groetjes peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
nvme & booten met x79 kan schijnbaar soms wel; (soms zelfs zonder bios modden, en ook uefi booten)

http://www.win-raid.com/t...stems-from-Series-up.html
A little more feedback for the Asus X79 users. I have the Sabertooth X79 with the 4801 BIOS. I installed the 950 Pro in an M2 adapter and placed the card in my last PCIE 16 slot. Booted uip, and the 950 was immediately recognized in BIOS as bootable. I did set the card to MBR, not GUID. After using the Samsung software to duplicate my windows install on the new drive, it booted from the 950 without issue. The whole process took less than an hour.

I had modified my 4801 BIOS, as indicated on page 1 of this post. I do not know if that was necessary for MBR booting. I am seeing sequential reads of 2300+ and writes of 1500+.

Many thanks to this thread.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

maratropa schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:36:
nvme & booten met x79 kan schijnbaar soms wel; (soms zelfs zonder bios modden, en ook uefi booten)

http://www.win-raid.com/t...stems-from-Series-up.html

[...]
Zeer goed gevonden en zeker een mooi artikel voor topicstarter of anderen die het probleem mogelijk ervaren. Maar als ik, zelfs met mijn technische kennis, het artikel lees en bij stap 1 begin, moet ik mijn BIOS dus modden (want wie leest er nou verder dan stap 1??).

Doet niets af aan het feit dat het zou kunnen gaan werken; weet alleen niet of het geschikt is voor sommige vraagstellers en de mogelijke implicaties op garantie/werking van hun systeem.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:54:
[...]

was idd meer algemeen bedoelt, lijkt me ook niet geschikt voor de PEDORI :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Waarom doen mensen zo moeilijk over een adaptor?! Heb zelf ook een 950 Pro (M.2 versie), en een nieuw Z170 Premium moederbord, waar ie prima native op past. Toch heb ik er voor gekozen om dat ding in een PCIe x4 adapter te plaatsen; te weten, de:

http://www.angelbird.com/en/prod/wings-px1-1117/

Dat is een waanzinig goede heatspreader! En die heb je bij de 950 Pro ook wel nodig, want dat ding wordt eigenlijk veel te heet (en gaat dan voortdurend throttlen). Zo is de concurrerende Intel NVM SSD een stuk duurer, maar die heeft dus al een eigen heatspreader.

Eigenlijk dient het goede advies hier te wezen: bij een 950 Pro juist wel een PCIe-adapter kopen (maar dan wel een goede, met heatspreader, en niet gewoon een goedkoop opsteek bordje). Mijn conclusie (en lees er meer over op o.a. overclockers.net), is dat de 950 Pro eigenlijk gewoon te warm wordt. Een goede heatspreader is dus bijna een must.

Overigens, gestoken in een PCIe slot, met behulp van die PX1 wings, kon ik met die 950 Pro zelfs booten van mijn oude P6X58D Premium moederbord! (Sic!) Die oude X58 chipset heeft totaal geen NVM support, uiteraard, maar het blijkt dat de 950 Pro zelf een stukje BIOS onboard heeft om zelfs op oude systemen toch te kunnen booten.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Pagina: 1