Waarom doen mensen zo moeilijk over een adaptor?! Heb zelf ook een 950 Pro (M.2 versie), en een nieuw Z170 Premium moederbord, waar ie prima native op past. Toch heb ik er voor gekozen om dat ding in een PCIe x4 adapter te plaatsen; te weten, de:
http://www.angelbird.com/en/prod/wings-px1-1117/
Dat is een waanzinig goede heatspreader! En die heb je bij de 950 Pro ook wel nodig, want dat ding wordt eigenlijk veel te heet (en gaat dan voortdurend throttlen). Zo is de concurrerende Intel NVM SSD een stuk duurer, maar die heeft dus al een eigen heatspreader.
Eigenlijk dient het goede advies hier te wezen: bij een 950 Pro juist
wel een PCIe-adapter kopen (maar dan wel een goede, met heatspreader, en niet gewoon een goedkoop opsteek bordje). Mijn conclusie (en lees er meer over op o.a. overclockers.net), is dat de 950 Pro eigenlijk gewoon te warm wordt. Een goede heatspreader is dus bijna een must.
Overigens, gestoken in een PCIe slot, met behulp van die PX1 wings, kon ik met die 950 Pro zelfs booten van mijn oude P6X58D Premium moederbord! (Sic!) Die oude X58 chipset heeft totaal geen NVM support, uiteraard, maar het blijkt dat de 950 Pro zelf een stukje BIOS onboard heeft om zelfs op oude systemen toch te kunnen booten.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW