Hoi allemaal,
Afgelopen maand is mijn laptop kapot gegaan en ben ik op zoek naar een vervanger. Op mijn vorige laptop speelde ik ook games e.d., maar wil dit puur voor de studie/stage gebruiken.
Wat moet het kunnen/is belangrijk?
- Snelle opstart
- Word
- Powerpoint
- Excel
- Dropbox/Cloud
- Multi browser gebruik
- Youtube filmpjes (Ben als stagiair docent bezig, dus wil zonder problemen filmpjes kunnen afspelen
- Lange accuduur
- 2 jaar kunnen mee gaan zonder echt snelheid te verliezen. Daarna is er weer ruimte voor vervanging.
- Kunnen koppelen aan een beamer (VGA/HDMI, eventueel met verloopje als niet anders kan)
* Evt Netflix kunnen gebruiken tijdens vervelen
Wat is het budget??
Het liefste ergens tussen de 300-400 euro.
Scherm grootte?
13-14''. 15 vind ik al wat aan de grote kant.
Zelf heb ik al een tijdje rond lopen snuffelen, en leek mij een Chromebook interessant. Nu is het alleen zo dat ze in winkels niet erg veel lof spreken er over, en dat ''de hype'' ondertussen weg is omdat ''laptops van dezelfde prijsklasse minstens net zo goed zijn tegenwoordig''. Er zijn dus steeds minder van te vinden.
Wat raden jullie mij aan, en hebben jullie eventueel voorbeelden?
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Wesley
Afgelopen maand is mijn laptop kapot gegaan en ben ik op zoek naar een vervanger. Op mijn vorige laptop speelde ik ook games e.d., maar wil dit puur voor de studie/stage gebruiken.
Wat moet het kunnen/is belangrijk?
- Snelle opstart
- Word
- Powerpoint
- Excel
- Dropbox/Cloud
- Multi browser gebruik
- Youtube filmpjes (Ben als stagiair docent bezig, dus wil zonder problemen filmpjes kunnen afspelen
- Lange accuduur
- 2 jaar kunnen mee gaan zonder echt snelheid te verliezen. Daarna is er weer ruimte voor vervanging.
- Kunnen koppelen aan een beamer (VGA/HDMI, eventueel met verloopje als niet anders kan)
* Evt Netflix kunnen gebruiken tijdens vervelen
Wat is het budget??
Het liefste ergens tussen de 300-400 euro.
Scherm grootte?
13-14''. 15 vind ik al wat aan de grote kant.
Zelf heb ik al een tijdje rond lopen snuffelen, en leek mij een Chromebook interessant. Nu is het alleen zo dat ze in winkels niet erg veel lof spreken er over, en dat ''de hype'' ondertussen weg is omdat ''laptops van dezelfde prijsklasse minstens net zo goed zijn tegenwoordig''. Er zijn dus steeds minder van te vinden.
Wat raden jullie mij aan, en hebben jullie eventueel voorbeelden?
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Wesley