Amnesty AdBlock

Pagina: 1
Acties:

• rctgamer3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
In het artikel staat vermeld dat Amnesty een deal is aangegaan met Adblock. De AdBlock waar het in het artikel om gaat is AdBlock voor Chrome oftewel getadblock.com

AdBlockPlus is gemaakt door Wladimir Palant/Eyeo GmbH en betreft puur de naam AdBlockPlus oftewel adblockplus.org en heeft hier dus totaal niets mee te maken.

Zie ook: https://getadblock.com/amnesty2016why/

[ Voor 13% gewijzigd door rctgamer3 op 12-03-2016 14:59 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:03
Je hebt het dan over de 'Lees meer over' aan de rechterkant? Want alleen daar staat AdBlock Plus in, in het artikel zelf niet.

The devil is in the details.

• rctgamer3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
Hahn schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:01:
Je hebt het dan over de 'Lees meer over' aan de rechterkant? Want alleen daar staat AdBlock Plus in, in het artikel zelf niet.
Ik zie tot viermaal toe in het artikel een referentie naar Eyeo GmbH / AdBlockPlus hoor:
Amnesty International maakt de samenwerking met Adblock-ontwikkelaar Eyeo bekend op zijn website.
Het Duitse Eyeo hanteert een lijst met acceptabele internetreclame-uitingen. Bedrijven als Taboola en Google betalen Eyeo voor hun plaats op die lijst.
Het ziet ernaar uit dat Eyeo de banners van Amnesty International kosteloos plaatst.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:03
Ah, ik had enkel gekeken of 'AdBlock Plus' genoemd werd, niet de maker ;)

The devil is in the details.

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:18
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik was in de veronderstelling dat zowel Adblock Plus als Adblock heden ten dagen het bezit van Eyeo waren, maar de overname van Adblock door Eyeo is nooit bevestigd, ondanks signalen die sterk wijzen op die overname (nieuws: Maker AdBlock verkoopt zijn software aan anonieme partij). Verwijzingen naar Eyeo zijn eruit gehaald.