Toon posts:

Dos back-up tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dos servertje draaien die ik wil gebruiken om back-up's te maken. De server moet back-up's maken van een aantal mappen op de main server (Win NT 4.0) en van een aantal workstations. Dat moet ie op een bepaalde tijd doen en gewoon op zijn eigen HD. Ik zoek hier alleen nog een tool voor.

SPECS:
Dos server: 486 66Mhz/16MB RAM, M$ networking voor Dos, TCP/IP Stack.
Netwerk server: WIN NT 4.0, de partitie die geback-upt moet worden is FAT16, workstations allen Win 98.

Oh, ja een andere OS draaien is geen optie (Win 95 = licentie probleem, Linux: moet ik met Samba gaan kloten, heb ik geen zin in :9 ).

Volgens mij is er vast nog wel iemand die in de goeie ouwe dos tijd back-ups heeft gedraaid)
Alvast bedankt!

Verwijderd

Als je het echt heel simpel wil kun je het beste een batchfile maken met de juiste commando's.
Op de 486 kun je als het goed is een map sharen (of staat er alleen de NT client op?)
Zo ja, schrijf dan een batchfile die de backup doet (vanaf de NT server gezien)
zoiets dus:
code:
1
2
xcopy d:\datadiejewilbackuppen\*.* \\oude486pc\backupshare /s
... en nog meer dirs misschien ...

Vervolgens kun je die schedulen met de standaard NT scheduler (at /? op een commandprompt voor info, wel de scheduler service starten)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, maar die oude 486er draait dus Dos, geen NT.... Xcopy in een batch bestanje werk in principe dus wel, maar het probleem zit hem in het plannen van de back-up
Dos is een single application OS, er kan dus maar 1 programma tegelijk gedraaid worden, een plan progje op de achtergrond, zoals in windows kan dus niet. Maar ik denk wel dat er ooit progjes gemaakt zijn waarbij je als je 's avonds klaar met werken was een tooltje kon starten zodat de pc automatisch midden in de nacht begon te back-upen. En zoiets zoek ik dus (of misschien weet iemand anders nog een creatieve oplossing).

In batch zit in principe wel een choice commando waarmee je een vertraging kan geven aan een command (/t optie), alleen dat gaat maar tot een x aantal seconde :(

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:23
Ook al bij stil gestaan dat als je de DOS versies 6 en lager pak, dat je dan meteen van al je lange bestandsnamen af ben?

Verwijderd

Ik zoek zoiets ook voor windows... ik heb een Win2k server, en 3 clients, en ik wil idd dat ie dus backups gaat maken van bepaalde folders... maar dan wel 3 weken... in 3 verschillende folders...
hoe wordt die .bat source dan precies?

Verwijderd

Topicstarter
Das een goeie ElbY, had ik idd nog niet aan gedacht... maar goed, dat probleem moet wel overkoombaar zijn, de belangrijskste bestanden hebben toch korte bestandnamen. Wat die W2K back up betreft, dat zou ik niet met een batch file doen maar met een back up progje, is voor W2K/NT genoeg freeware te krijgen, gewoon een zoeken op tucows of download.com.

Maar ondertussen zit ik nogwel met mijn probleem, echt niemand die een back-up progje onder dos weet?????
Pagina: 1