Game "device"/console voor bij de tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• flipthegreat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 11:58
Ik ben op zoek naar een console of kleine computer die ik kan meenemen naar vrienden zodat we op de bank wat spelletjes kunnen spelen. Ben eigenlijk zelf altijd een PC gamer geweest dus heb geen idee wat er allemaal aan aanbod is. Een xbox of playstation is te duur en ik geef meer om gameplay dan om graphics. Een machine met emulators zou ook een mogelijkheid zijn. Ik heb zelf 4 usb gamepads die ik graag zou willen gebruiken

2x deze http://www.thrustmaster.c...challenge-limited-edition
en nog 2 microsoft gamepads

Wil absoluut geen apparaat dat percé met internet verbonden moet zijn om te kunnen werken. Daarnaast zou het fijn zijn als het apparaat wat films/fotos/muziek kan afspelen maar dat is geen harde eis.

Wat zijn mn opties?

Alle reacties

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

Klinkt als dat je een Mini PC / HTPC wilt.

Ik kan je niet specifiek helpen met zeggen, die of die moet je hebben. met beetje uitzoek werk kun je wel hardware vinden die geschikt is voor jouw doeleindes.

Hier zou je alvast kunnen beginnen met rondrennen/zoeken Tweakers.net Pricewatch PC's: Filter Mini-PC/HTPC

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Is een tweedehands ps3 of 360 geen optie? Die pik je voor een appel en een ei op. Games heb je dan voor een paar euro, ook tweedehands.

• flipthegreat
ps3 of 360 zou kunnen, maar dan zou ik wel gamepads erbij moeten kopen terwijl ik die nog heb liggen. Of kan ik gewoon standaard usb gamepads gebruiken?

Als ik een miniPC / HTPC wil bouwen en ik zoek een behuizing uit zonder voeding zoals deze pricewatch: Chieftec IX-01B-OP moet je er dan nog een losse adapter bij kopen? Of hoe krijg je dan power op je moederbord?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je kan een moederbord nemen welke je aan kunt sluiten op een adapter of je moet er een losse voeding bijnemen. De behuizing is ook verkrijgbaar met voeding "Optioneel AC-DC adapter met DC-DC transformer (CDP-090ITX-90Watt)", pricewatch: Chieftec IX-01B-OP

Maar wat voor games denk je allemaal aan, dat is nogal belangrijk bij de keuze.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

flipthegreat schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:06:
ps3 of 360 zou kunnen, maar dan zou ik wel gamepads erbij moeten kopen terwijl ik die nog heb liggen. Of kan ik gewoon standaard usb gamepads gebruiken?

Als ik een miniPC / HTPC wil bouwen en ik zoek een behuizing uit zonder voeding zoals deze pricewatch: Chieftec IX-01B-OP moet je er dan nog een losse adapter bij kopen? Of hoe krijg je dan power op je moederbord?
Op de foto staat de optionele powersupply module afgebeeld.
Die zit er dus standaard niet bij en moet je los kopen. Stomste is dat die voeding duurder is dan het kastje zelf :+

Normaliter is het dus een lege doos. De versie met powersupply heeft een laptop-achtige aansluiting aan de achterkant en je krijgt daar ook gewoon een passende laptop-style powerbrick bij.

Anyway, andere oplossingen bestaan ook, namelijk de PicoPSU. Dat is een voeding op een printje wat direct aan een 24polige ATX plug zit gesoldeerd, met nog een breakout naar SATA/Molex en een power-input waar je 12volt in moet proppen. Andere voltages kunnen ook, maar dan moet je de 'Wide Input' varianten van de PicoPSU hebben, welke een kenmerkende rode ATX plug hebben ipv een gele.
Voordeel van die Wide-Input versies is dat je dus volledig random een oude laptop powerbrick kan pakken en er aan kan knuppen.

Trouwens, is iets als SteamOS geen goed idee voor zo'n systeempje?

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 12-03-2016 15:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• flipthegreat
Begrijp ik goed dat als je een lege kast koopt dat je altijd overgeleverd bent aan de optionele PSU van de fabrikant zelf? Of anders zou ik dan bij zo'n PicoPSU uitkomen waar ik dan nog zelf een powerbrick bij moet kopen, en een gat in de behuizing moet maken? 8)7

Ben even wat componenten aan het uitzoeken wat eventueel een optie zou zijn. Tot zover heb ik

pricewatch: AMD Athlon 5150 Boxed
pricewatch: ASRock AM1B-ITX
pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB
DDR3 geheugen heb ik nog een reepje van 4GB liggen

Dusja dan alleen nog behuizing en voeding lijkt me zo. http://powersupplycalculator.net/ geeft aan dat ik 33W idle heb, 69W load, en 99W recommended PSU. En een ander puntje is dat de stock cpu cooler 22mm hoog is. Dus moet even kijken of dat in een behuizing past en anders eventueel vervangen door een andere koeler :?

Games die leuk zijn: Beat 'em up, platform games, race games .. eigenlijk alle games die met 4 personen gespeeld kunnen worden (eventueel split screen). Heb alleen nog weinig begrip wat ik met deze machine zou kunnen (vooral op grafisch gebied, hoewel dat niet erg belangrijk is). SteamOS heb ik wel goede dingen over gehoord.

[ Voor 18% gewijzigd door flipthegreat op 12-03-2016 15:29 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

flipthegreat schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:26:
Begrijp ik goed dat als je een lege kast koopt dat je altijd overgeleverd bent aan de optionele PSU van de fabrikant zelf? Of anders zou ik dan bij zo'n PicoPSU uitkomen waar ik dan nog zelf een powerbrick bij moet kopen, en een gat in de behuizing moet maken? 8)7

Ben even wat componenten aan het uitzoeken wat eventueel een optie zou zijn. Tot zover heb ik

pricewatch: AMD Athlon 5150 Boxed
pricewatch: ASRock AM1B-ITX
pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB
DDR3 geheugen heb ik nog een reepje van 4GB liggen

Dusja dan alleen nog behuizing en voeding lijkt me zo. http://powersupplycalculator.net/ geeft aan dat ik 33W idle heb, 69W load, en 99W recommended PSU. En een ander puntje is dat de stock cpu cooler 22mm hoog is. Dus moet even kijken of dat in een behuizing past en anders eventueel vervangen door een andere koeler :?

Games die leuk zijn: Beat 'em up, platform games, race games .. eigenlijk alle games die met 4 personen gespeeld kunnen worden (eventueel split screen). Heb alleen nog weinig begrip wat ik met deze machine zou kunnen (vooral op grafisch gebied, hoewel dat niet erg belangrijk is). SteamOS heb ik wel goede dingen over gehoord.
Het gat voor een barreljack zit er al in, ofcourse. :)
Die gebruik je bij de originele powermodule, maar kan je ook gebruiken icm een PicoPSU.
Beide hebben een soort pigtail met een barreljack aan het einde.

De PicoPSU kan je trouwens ook in een set kopen met een powerbrick erbij. Of zonder, wichever you like.

Anyway, ik zou toch even gaan kijken naar een beetje krachtiger hardware.
Je hebt nu een Quadcore gekozen, maar voor spelletjes, zeker het minder eisende spul, heeft veel meer baat bij singlecore performance. Een snellere dualcore is dan een beter idee dan deze quad.
FM2/FM2+ platformen zijn dan vermoedelijk interessanter.

B.v. deze combi:
pricewatch: AMD A4-4000 Boxed of nog krachtiger: pricewatch: AMD A6-5400K Boxed of pricewatch: AMD A4-7300 Boxed
pricewatch: MSI A68HI

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 12-03-2016 15:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Wel lezen als er staat 'lees dit eerst'...

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Dit is vragen over een compleet systeem, dus hoort het in Desktop Aankoopadvies.

Move OH -> DAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1