Hallo, ik ga proberen een pc te bouwen. Voor ik de knoop doorhak ben ik erg benieuwd naar jullie op en aanmerkingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enerzijds zal ik 'm voor studie gebruiken. Ik heb dan doorgaans meerdere programmas tegelijk open (wel relatief licht zoals chrome en office). In tijd zal dit zal 80% van het gebruik zijn. Stilte is hier belangrijk.
Aan het eind van de dag wil ik weer graag weer eens pc games spelen. Zeker sim city achtig of RTS zoals total war Attila, maar op zn tijd ook een shooter of adventure. De afgelopen 5-10 jaar heb ik nog veel games in te halen, maar ik wil het goed doen en ook zeker toekomstbestendig zijn.
Verder, over het algemeen kies ik gameplay en snelheid over graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 lijkt me schappelijk. Met goede redenen wil ik hier vanaf wijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tijdens studie wil ik stilte. Daarom dacht ik aan een extra processor koeling en een videokaart met fans die pas aan gaan bij een bepaalde grens. Ook lijkt de behuizing en voeding mij in dit opzicht geen verkeerde keuze.
Ik ben gek op multitasken, dus dacht ik 16gig ram. Dat is wellicht voor nu wat overkill, maar 2x4 of 2x8 scheelt nog geen 30 euro. Hoef ik in de toekomst ook niet aan uitbreiding te denken.
Voor processor dacht ik aan de i56400 boxed, maar na wat info te lezen over total war antila begrijp ik dat de rekenkracht een grote beperkende factor is voor dit soort games. Ook met het oog op de nieuwe total war warhammer (nog geen specificaties vrijgegeven) ga ik liever voor nog net wat meer rekenkracht. Het klinkt mij logisch dat rts games met duizenden units wat van een processor vragen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Daar heb ik niet voldoende kennis voor. Ik begrijp dat intel beter werkt met meeste games.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tijdens studie stilte en multitasken.
Tijdens gamen lekker vlot, en zeker geschikt voor rts en zulks.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van van ons?
Ik ben uitgegaan van de bbg, met extra processor koeler, een stap hogere processor, dubbele ram en een modulaire voeding met wat langere garantie.
Ik heb alles dubbel gecheckt dus volgens mij past alles bij elkaar, maar ik blijf een leek. Voor ik een aankoop doe is een laatste check van jullie experts zeer gewaardeerd
Verder nog wat twijfels:
Is 16gig ram prima of zal ik nooit meer dan 8 nodig hebben?
Is de i5 6500 echt van meerwaarde over de i5 6400?
Loopt de videokaart niet achter op de rest van het systeem? Hoe erg is dat?
Doe ik er goed aan meer uit te geven aan de kast en voeding mbt lawaai? Of zal het zo wel meevallen?
Laatste puntje, mijn hond zit graag bij me en ik vrees voor de vele haren. Zijn hiervoor nog slimme keuzes mbt de behuizing te maken? Mijn huidige keuze heeft iig stoffilters. Verder vrees ik gewoon regelmatig schoonmaken
Erg bedankt alvast voor de input. Top werk wat iedereen hier op tweakers doet!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enerzijds zal ik 'm voor studie gebruiken. Ik heb dan doorgaans meerdere programmas tegelijk open (wel relatief licht zoals chrome en office). In tijd zal dit zal 80% van het gebruik zijn. Stilte is hier belangrijk.
Aan het eind van de dag wil ik weer graag weer eens pc games spelen. Zeker sim city achtig of RTS zoals total war Attila, maar op zn tijd ook een shooter of adventure. De afgelopen 5-10 jaar heb ik nog veel games in te halen, maar ik wil het goed doen en ook zeker toekomstbestendig zijn.
Verder, over het algemeen kies ik gameplay en snelheid over graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 lijkt me schappelijk. Met goede redenen wil ik hier vanaf wijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tijdens studie wil ik stilte. Daarom dacht ik aan een extra processor koeling en een videokaart met fans die pas aan gaan bij een bepaalde grens. Ook lijkt de behuizing en voeding mij in dit opzicht geen verkeerde keuze.
Ik ben gek op multitasken, dus dacht ik 16gig ram. Dat is wellicht voor nu wat overkill, maar 2x4 of 2x8 scheelt nog geen 30 euro. Hoef ik in de toekomst ook niet aan uitbreiding te denken.
Voor processor dacht ik aan de i56400 boxed, maar na wat info te lezen over total war antila begrijp ik dat de rekenkracht een grote beperkende factor is voor dit soort games. Ook met het oog op de nieuwe total war warhammer (nog geen specificaties vrijgegeven) ga ik liever voor nog net wat meer rekenkracht. Het klinkt mij logisch dat rts games met duizenden units wat van een processor vragen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Daar heb ik niet voldoende kennis voor. Ik begrijp dat intel beter werkt met meeste games.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tijdens studie stilte en multitasken.
Tijdens gamen lekker vlot, en zeker geschikt voor rts en zulks.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van van ons?
Ik ben uitgegaan van de bbg, met extra processor koeler, een stap hogere processor, dubbele ram en een modulaire voeding met wat langere garantie.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 208,95 | € 208,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate | € 199,95 | € 199,95 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 71,95 | € 71,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 704,20 | |
Ik heb alles dubbel gecheckt dus volgens mij past alles bij elkaar, maar ik blijf een leek. Voor ik een aankoop doe is een laatste check van jullie experts zeer gewaardeerd
Verder nog wat twijfels:
Is 16gig ram prima of zal ik nooit meer dan 8 nodig hebben?
Is de i5 6500 echt van meerwaarde over de i5 6400?
Loopt de videokaart niet achter op de rest van het systeem? Hoe erg is dat?
Doe ik er goed aan meer uit te geven aan de kast en voeding mbt lawaai? Of zal het zo wel meevallen?
Laatste puntje, mijn hond zit graag bij me en ik vrees voor de vele haren. Zijn hiervoor nog slimme keuzes mbt de behuizing te maken? Mijn huidige keuze heeft iig stoffilters. Verder vrees ik gewoon regelmatig schoonmaken
Erg bedankt alvast voor de input. Top werk wat iedereen hier op tweakers doet!