Ons boekhoudpakket (Snelstart) maakt gebruik van 3 MS SQL 2012 Express databases die we lokaal op een pc (geen server) hebben draaien binnen ons bedrijf. Dit gaat al een jaar of 2 probleemloos. Iedere dag wordt er een backup gemaakt dmv een script naar een NAS.
Nu is het probleem dat deze databases alleen te benaderen zijn als we lokaal zijn op kantoor, maar niet vanuit huis wat wel wenselijk is. VPN zou een oplossing zijn, maar ik wil nu de juiste beslissing maken voor de toekomst.
Mogelijke oplossingen:
1) VPN opzetten en voorlopig zo door gaan
2) Eigen server kopen en daar de database weer lokaal op gaan draaien. Dus ook VPN nodig
3) MS SQL hosting ergens gaan doen voor 3 databases.
Vooral dat laatste spreekt me wel aan omdat we dan van een aantal mogelijke problemen af zijn. Helaas wordt ik niet veel wijzer van een hoop Gegoogel, dus misschien dat iemand me hier op weg kan helpen wat de beste oplossing in deze is en vooral ook waar we zoiets dan eventueel kunnen hosten.
Nu is het probleem dat deze databases alleen te benaderen zijn als we lokaal zijn op kantoor, maar niet vanuit huis wat wel wenselijk is. VPN zou een oplossing zijn, maar ik wil nu de juiste beslissing maken voor de toekomst.
Mogelijke oplossingen:
1) VPN opzetten en voorlopig zo door gaan
2) Eigen server kopen en daar de database weer lokaal op gaan draaien. Dus ook VPN nodig
3) MS SQL hosting ergens gaan doen voor 3 databases.
Vooral dat laatste spreekt me wel aan omdat we dan van een aantal mogelijke problemen af zijn. Helaas wordt ik niet veel wijzer van een hoop Gegoogel, dus misschien dat iemand me hier op weg kan helpen wat de beste oplossing in deze is en vooral ook waar we zoiets dan eventueel kunnen hosten.
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),