Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas voor het eerst een beamer (Epson EH-TW5300) gekocht en ik heb een probleem waar ik maar geen eenduidig antwoord op kan vinden. Wellicht omdat ik niet weet waar ik precies naar op zoek ben.

Het probleem:, ik projecteer films op mijn beamer via mijn laptop. Nu heb ik het probleem dat er iedere paar seconde een kleine hapering optreedt. Dit is echter niet voor alle sources het geval. Bij sommige films merk ik het en bij andere weer niet. Ook bij online diensten gebeurt het soms wel en soms niet. Youtube videos kan ik in 1080p vloeiend spelen, Netflix daarentegen hapert veelal.

Ik lees online een heleboel verschillende verhalen, verschillen in fps, omdat het bestand geen 24fps is, juist wel fps, screen interpolation aan / uit, dynamic iris aan / uit etc.

Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem en / of weet hoe dit nu precies zit? In het bijzonder is dit nu iets wat inherent is aan beamers / mijn beamer of is het een kwestie van instellingen?

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:31
Het is in ieder geval niet normaal voor een beamer. Het klinkt als een synchronizatie probleem (23.976 vs 24 fps), waar of de laptop of de beamer een probleem mee heeft. Heb je al geprobeerd of het met een andere computer / laptop ook optreedt?
Ik zou eerst proberen te achterhalen met welk bronmateriaal (frequentie, resolutie) het probleem optreed.

[ Voor 18% gewijzigd door Munchkin op 13-03-2016 10:34 ]