Windows 10 gaat tijdens gebruik naar lockscreen (win+L)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05 22:50
Hallo Tweakers,

Ik dacht..laat ik het hier maar eens proberen.
Ik moet zeggen dat ik redelijk bekend ben met windows, maar kom hier niet uit. |:(

Het probleem is simpel: mijn PC gaat willekeurig naar lockscreen. Het is alsof er iemand op windows+L drukt.
Dit gebeurd tijdens browsen, tijdens youtube, terwijl ik aan het typen ben, terwijl ik mijn muis gebruik en zelfs tijdens gamen!

Power settings staat op high performance.
Geen screensaver ingesteld..
Het kan een paar dagen niet gebeuren, en dan opeens weer wel.

Misschien hij denkt dat de PC al 20 min niet gebruikt wordt, en daardoor mijn monitor uitschakelt? Het kan zijn dat hij dan meteen weer aangaat omdat ik dus mijn toetsenbord al aan het gebruiken ben.
Maar hoe kan dit? Mijn toetsenbord gebruik ik ook om mn PC uit slaapstand te halen, dus hoe kan hij denken dat de PC idle is?

8)7

Ideeen zijn welkom

edit: Windows 10 installatie is redelijk nieuw (nov 15), en geinstalleerd met officiele ISO van microsoft (10586).

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-03-2016 12:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 17:57
Draadloos toetsenbord?
Het zou kunnen dat het iets met je toetsenbord drivers van doen heeft.

Probeer eens een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
JelteV schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:56:
Draadloos toetsenbord?
Het zou kunnen dat het iets met je toetsenbord drivers van doen heeft.

Probeer eens een andere.
Nee bedraad toetsenbord, en muis.
En het is een simpel toetsenbord, en zelfs van Microsoft zelf, zonder aparte drivers.
pricewatch: Microsoft Wired Keyboard 600

[ Voor 15% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-03-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Windows Event Viewer al nagepluisd op hints ? Maak eventueel een nieuw gebruikers-profiel aan en gebruik dat profiel ter vergelijking (een dag ofzo), als het dan niet optreedt, dan is het een gebruikers-specifieke instelling; blijft het optreden, dan zal je het toch in systembrede instellingen/software/drivers moeten zoeken ..

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
SKiLLa schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:03:
Windows Event Viewer al nagepluisd op hints ? Maak eventueel een nieuw gebruikers-profiel aan en gebruik dat profiel ter vergelijking (een dag ofzo), als het dan niet optreedt, dan is het een gebruikers-specifieke instelling; blijft het optreden, dan zal je het toch in systembrede instellingen/software/drivers moeten zoeken ..
Even gekeken maar kan zo snel niks vinden, ook lastig zoeken want weet niet meer precieze tijdstip.
Zal de volgende keer als het gebeurt tijdstip even checken.
Windows install is trouwens pas 3 maanden oud.. en het probleem is al 2 maanden lang. Kan me niet bedenken wat ik ingesteld zou moeten hebben....Ik probeer nu "high performance" power mode ipv "Samsung high performance".

[ Voor 14% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-03-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Is het een laptop ? Dit omdat je een 'Samsung powerprofiel' hebt ... vaak is dat gebundeld met extra 3rd party drivers/software; zoals custom fanspeed-control (HP CoolSense o.i.d. maar dan van Samsung ?) en die willen inderdaad wel eens rare dingen doen. Vandaar ook de tip van een nieuw gebruikersprofiel. Als dat geen effect heeft, deinstalleer dan alle Samsung specifieke Power Management tools (of disable de services in de Service Manager) ... Maar misschien heeft je powerprofiel-swap al effect gehad :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
SKiLLa schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:28:
Is het een laptop ? Dit omdat je een 'Samsung powerprofiel' hebt ... vaak is dat gebundeld met extra 3rd party drivers/software; zoals custom fanspeed-control (HP CoolSense o.i.d. maar dan van Samsung ?) en die willen inderdaad wel eens rare dingen doen. Vandaar ook de tip van een nieuw gebruikersprofiel. Als dat geen effect heeft, deinstalleer dan alle Samsung specifieke Power Management tools (of disable de services in de Service Manager) ... Maar misschien heeft je powerprofiel-swap al effect gehad :)
Nee het is een desktop.
De Samsung profile komt van Magician (SSD programma van Samsung) die zorgt bijv. dat je hardeschijf niet uitgezet wordt in je energie profiel. Verder is er niet zo heel veel verschil.

Tja nieuw profiel kan inderdaad, maar dat heeft bijna hetzelfde effect als windows 10 opnieuw installeren.. gekloot met alle programma's die zooi in appdata hebben ..alle instellingen etc.

Ik zou dan meer dan een week moeten testen met nieuwe profiel voordat ik zeker weet dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 17:26

r44

Met deze register aanpassing kan je het vergrendelen uit schakelen.

Het is heel eenvoudig om het vergrendelingsscherm volledig uit te schakelen, al heeft Microsoft wel z'n best gedaan om die optie te verbergen. Om het vergrendelingsscherm uit te schakelen, moet je iets wijzigen in het Register. Let op: het Register is het hart van Windows, als je daar iets verkeerd doet, kun je Windows flink om zeep helpen. Volg onze instructies dus precies en stop als je twijfelt.
Start de Registereditor door op de Start-toets te drukken op je toetsenbord en vervolgens het woord

Regedit te typen, gevolgd door enter. Blader naar de volgende sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization. Zie je Personalization niet staan, klik dan met de rechtermuisknop op de 'map' Windows en vervolgens op Nieuw / Sleutel en noem de sleutel Personalization.
Klik nu op Personalization en klik vervolgens met de rechtermuisknop op het lege rechterdeelvenster en selecteer Nieuw / DWORD (32 bits)waarde en noem deze NoLockScreen. Dubbelklik nu op NoLockScreen en verander de waarde in 1. Je zult het vergrendelingsscherm voortaan niet meer zien.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
r44 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:33:
Met deze register aanpassing kan je het vergrendelen uit schakelen.

Het is heel eenvoudig om het vergrendelingsscherm volledig uit te schakelen, al heeft Microsoft wel z'n best gedaan om die optie te verbergen. Om het vergrendelingsscherm uit te schakelen, moet je iets wijzigen in het Register. Let op: het Register is het hart van Windows, als je daar iets verkeerd doet, kun je Windows flink om zeep helpen. Volg onze instructies dus precies en stop als je twijfelt.
Start de Registereditor door op de Start-toets te drukken op je toetsenbord en vervolgens het woord

Regedit te typen, gevolgd door enter. Blader naar de volgende sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization. Zie je Personalization niet staan, klik dan met de rechtermuisknop op de 'map' Windows en vervolgens op Nieuw / Sleutel en noem de sleutel Personalization.
Klik nu op Personalization en klik vervolgens met de rechtermuisknop op het lege rechterdeelvenster en selecteer Nieuw / DWORD (32 bits)waarde en noem deze NoLockScreen. Dubbelklik nu op NoLockScreen en verander de waarde in 1. Je zult het vergrendelingsscherm voortaan niet meer zien.
Dat is natuurlijk geen oplossing. 8)7
TS wil van het feit af dat zijn pc wordt gelocked op random tijdstippen, niet van het lockscreen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:04
Heb je een virusscanner gedraaid en eventueel iets van malwarebytes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gebeurt het ook als je windows in safe mode opstart?
http://windows.microsoft....tart-your-pc-in-safe-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Whatson schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:37:
[...]

Dat is natuurlijk geen oplossing. 8)7
TS wil van het feit af dat zijn pc wordt gelocked op random tijdstippen, niet van het lockscreen af.
Inderdaad :)
arvidbeheerder schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:37:
Heb je een virusscanner gedraaid en eventueel iets van malwarebytes?
Toevallig vorige week een full run gedaan met defender...
Maar windows install is pas 3 maanden oud en ik ben niet iemand die met IE6 op rare sites gaat browsen, of zomaar .exe/cracks opent etc etc. sinds Windows XP eigenlijk nooit een probleem gehad met malware/virussen.
Dat is erg lastig te testen want zoals ik zei kan ik het soms 1-5 dagen helemaal niet gebeuren. Ik weet dat ik zo drivers/bepaalde programma's kan uitsluiten, maar langer dan 10 minuten in safe-mode zitten gaan hem niet worden :P.

Edit:
Hier een aantal anderen met hetzelfde probleem:
http://answers.microsoft....78-4f46-b053-46c223a80d11
http://www.tenforums.com/...domly-go-lock-screen.html
http://answers.microsoft....26-473c-b7b6-3dbb3bf8b24d

[ Voor 27% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-03-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36
Geen custom software draaien? HP heeft b.v. software waarmee je b.v. je telefoon via Bluetooth kunt pairen, als hij dan buiten het bereik is wordt je werkstation vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Danielson schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 18:54:
Geen custom software draaien? HP heeft b.v. software waarmee je b.v. je telefoon via Bluetooth kunt pairen, als hij dan buiten het bereik is wordt je werkstation vergrendeld.
Nope. In ieder geval niks wat ook maar iets met vergrendelen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gooi eens even al die Samsung software meuk eraf. Veel functies daarvan vormen een conflict met het powermanagement van Windows zelf, HP software heeft hier ook een handje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DoubleYouPee schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:10:
[...]

Even gekeken maar kan zo snel niks vinden, ook lastig zoeken want weet niet meer precieze tijdstip.
Zal de volgende keer als het gebeurt tijdstip even checken.
Windows install is trouwens pas 3 maanden oud.. en het probleem is al 2 maanden lang. Kan me niet bedenken wat ik ingesteld zou moeten hebben....Ik probeer nu "high performance" power mode ipv "Samsung high performance".
Misschien kun je wat met de event id's van https://www.winhelp.us/event-viewer-in-windows.html ? Daar staan er een aantal genoemd die met in/uitloggen enzo te maken hebben. Die even door het filter gooien.

Ctrl+F "Important logon and logoff events in Windows Vista, 7, 8 and 8.1 are:"

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 12-03-2016 19:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Nou geen succes, zojuist weer lockscreen.
Vond dit in event manager, allemaal in dezelfde seconde (en precies de minuut dat het gebeurde).
A user's local group membership was enumerated.

Subject:
Security ID: SYSTEM
Account Name: DOUBLEYOUPEE-DESKTOP$
Account Domain: WORKGROUP
Logon ID: 0x3E7

User:
Security ID: Doubleyoupee-DESKTOP\Doubleyoupee
Account Name: Doubleyoupee
Account Domain: Doubleyoupee-DESKTOP

Process Information:
Process ID: 0x2174
Process Name: C:\Windows\System32\LogonUI.exe
An account was successfully logged on.

Subject:
Account Name: Doubleyoupee-DESKTOP$

Logon Information:
Logon Type: 2
Restricted Admin Mode: -
Virtual Account: No
Elevated Token: No

Impersonation Level: Impersonation

Subject:

Logon Information:
Elevated Token: No

New Logon:
Security ID: DOUBLEYOUPEE-DESKTOP\Doubleyoupee
Account Domain: DOUBLEYOUPEE-DESKTOP
Logon ID: 0x777D2D2
Linked Logon ID: 0x777D298
Network Account Name: -
Network Account Domain: -
Logon GUID: {00000000-0000-0000-0000-000000000000}

Process Information:
Process ID: 0x170
Process Name: C:\Windows\System32\svchost.exe

Network Information:
Workstation Name: DOUBLEYOUPEE-DESKTOP
Source Network Address: 127.0.0.1
Source Port: 0

Detailed Authentication Information:
Logon Process: User32
Authentication Package: Negotiate
Transited Services: -
Package Name (NTLM only): -
Key Length: 0

This event is generated when a logon session is created. It is generated on the computer that was accessed.

The subject fields indicate the account on the local system which requested the logon. This is most commonly a service such as the Server service, or a local process such as Winlogon.exe or Services.exe.

The logon type field indicates the kind of logon that occurred. The most common types are 2 (interactive) and 3 (network).

The New Logon fields indicate the account for whom the new logon was created, i.e. the account that was logged on.

The network fields indicate where a remote logon request originated. Workstation name is not always available and may be left blank in some cases.

The impersonation level field indicates the extent to which a process in the logon session can impersonate.

The authentication information fields provide detailed information about this specific logon request.
- Logon GUID is a unique identifier that can be used to correlate this event with a KDC event.
- Transited services indicate which intermediate services have participated in this logon request.
- Package name indicates which sub-protocol was used among the NTLM protocols.
- Key length indicates the length of the generated session key. This will be 0 if no session key was requested.
An account was logged off.

Subject:
Security ID: Doubleyoupee
Account Domain: Doubleyoupee-DESKTOP
Logon ID: 0x777D298

This event is generated when a logon session is destroyed. It may be positively correlated with a logon event using the Logon ID value. Logon IDs are only unique between reboots on the same computer.
??
Dat ben ik dus zelf. En van eigen PC (127.0.0.1)?

[ Voor 59% gewijzigd door DoubleYouPee op 14-03-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 17:57
Zit er een speciaal lock-knopje op de keyboard? Of zijn je toetsen niet meer zo fit?

Ik heb eens een laptop gehad waarbij de vering onder de toetsen niet zo best meer waren. Als je er dan op typte of verplaatste of wat dan ook gingen er wat toetsen naar beneden en zag Windows dit natuurlijk gewoon als aanslag. Toevallig was dit dus ook zo met de windowstoets dus de laptop werd regelmatig gelocked (en wachtwoorden invoeren was helemaal een ramp)...

Check dat toetsenbord is... Trek hem er uit of pak een ander en kijk of het nog steeds voorkomt.

Eerst maar de hardware checken voordat je instellingen onnodig aanpast. Windows locked niet als de pc in gebruik is, hoe streng je powersavings en screensaver ook staan...

[ Voor 13% gewijzigd door xFeverr op 14-03-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
xFeverr schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:26:
Zit er een speciaal lock-knopje op de keyboard? Of zijn je toetsen niet meer zo fit?

Ik heb eens een laptop gehad waarbij de vering onder de toetsen niet zo best meer waren. Als je er dan op typte of verplaatste of wat dan ook gingen er wat toetsen naar beneden en zag Windows dit natuurlijk gewoon als aanslag. Toevallig was dit dus ook zo met de windowstoets dus de laptop werd regelmatig gelocked (en wachtwoorden invoeren was helemaal een ramp)...

Check dat toetsenbord is... Trek hem er uit of pak een ander en kijk of het nog steeds voorkomt.

Eerst maar de hardware checken voordat je instellingen onnodig aanpast. Windows locked niet als de pc in gebruik is, hoe streng je powersavings en screensaver ook staan...
Nee er zit geen lock knop op. En toetsenbord is nog prima. Het gebeurt ook als ik gewoon aan het browsen ben zonder toetsenbord.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 14-03-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Net weer gebeurd. Weet nu wel zeker dat de berichten uit eventmanager van hierboven er iets mee te maken hebben, want het staat er nu weer.
Samsung magician trouwens uitgeschakelt, geen effect.

Net account credentials weggegooid in user accounts > credential manager.

[ Voor 16% gewijzigd door DoubleYouPee op 23-03-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 17:09
DoubleYouPee schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:18:
Net weer gebeurd. Weet nu wel zeker dat de berichten uit eventmanager van hierboven er iets mee te maken hebben, want het staat er nu weer.
Samsung magician trouwens uitgeschakelt, geen effect.

Net account credentials weggegooid in user accounts > credential manager.
Staan diezelfde meldingen er niet ook als je zelf je PC locked? Ze lijken eerder gevolg van het locken dan oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
El Psycho schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:27:
[...]

Staan diezelfde meldingen er niet ook als je zelf je PC locked? Ze lijken eerder gevolg van het locken dan oorzaak.
Je hebt gelijk |:(.

Er zijn wel berichten vóór dat ik weer inlog, maar het zijn er zoveel binnen enkele seconden dat ik niet precies weet wat er nou voor en na is.
De volgende keer log ik niet meteen terug in, wacht even een minuut.. dan kan ik zien of er wat over de oorzaak staat, of wat de verschillen zijn met als ik het zelf doe.

Anders weet ik et ook niet...

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 23-03-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Nou daar ging ie weer.
Heb deze keer niks aangeraakt en 2 minuten gewacht. Wat me opviel is dat het scherm gewoon uit gaat (HDMI-powersaving mode) en waarschijnlijk normaal gesproken weer meteen aan gaat omdat ik aan het typen ben of wat dan ook. (raakte nu toevallig niks aan).

In event manager zie ik dit (12:18 scherm uit, 12:20 pas weer in)

12:18:00

Subject:

Logon Information:
Logon Type: 5
Elevated Token: Yes

New Logon:
Account Name: SYSTEM
Account Domain: NT AUTHORITY
Linked Logon ID: 0x0
Network Account Name: -
Network Account Domain: -
Logon GUID: {00000000-0000-0000-0000-000000000000}

Process Information:
Process ID: 0x2a0
Process Name: C:\Windows\System32\services.exe

Network Information:
Workstation Name:
Source Network Address: -
Source Port: -

Detailed Authentication Information:
Logon Process: Advapi
Authentication Package: Negotiate
Transited Services: -
Package Name (NTLM only): -
Key Length: 0
12:18:00
Special privileges assigned to new logon.

Subject:
Account Name: SYSTEM
Account Domain: NT AUTHORITY

Privileges: SeAssignPrimaryTokenPrivilege
SeTcbPrivilege
SeSecurityPrivilege
SeTakeOwnershipPrivilege
SeLoadDriverPrivilege
SeBackupPrivilege
SeRestorePrivilege
SeDebugPrivilege
SeAuditPrivilege
SeSystemEnvironmentPrivilege
SeImpersonatePrivilege
Word er niet veel wijzer van.

Ik zet nu dat mijn scherm nooit uit gaat.. ik denk zelf dat het hier mee te maken heeft... dat hij gewoon niet registreert dat de PC gebruikt wordt of zo...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Nope... monitor op NEVER TURN OFF gezet... en toch weer.
Gewoon tijdens een youtube filmpje...geluid ging door op de achtergrond.

Misschien toch maar formatten.... ;(

[ Voor 28% gewijzigd door DoubleYouPee op 31-03-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk010
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-04 15:55
Ga dit volgen. Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Acer laptop, dus W10 toen weer verwijderd. Was te pas en onpas en soms zelfs al na 10 min. en MS gaf niet thuis bij vragen en een oplossing heb ik er nooit voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Funk010 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:30:
Ga dit volgen. Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Acer laptop, dus W10 toen weer verwijderd. Was te pas en onpas en soms zelfs al na 10 min. en MS gaf niet thuis bij vragen en een oplossing heb ik er nooit voor gevonden.
Ik zie het somber in.. Heb al redelijk wat gegoogled en geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

[ur=http://www.askvg.com/fix-lock-screen-appears-automatically-at-constant-intervals-in-windows-8-and-later/] Link via Google en een forum[/]
Deze Vond ook nog
Nog een oplossing

Daarbij heb je in processen in taakbeheer iets dat power.exe. heeft.
En deze vond ik ook nog
klik

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Gaat het om een geupgrade Windows 10? Ik had hetzelfde probleem. Elke half uur een automatische lock, door het uitschakelen van de monitors.
Alle instellingen in Windows Power settings gecheckt, en alles leek OK te staan.
Wat uiteindelijk bij mij werkte was het resetten van de Power settings (via Windows + I, System, Power & sleep, Additional power settings, Change plan settings, Reset default settings for this plan).
Misschien dat dat ook hier helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-04 22:43
In plaats van in safemode te gaan kan je misschien een clean boot proberen om te kijken of het een third-party applicatie is. How to van Microsoft
In plaats van het uitschakelen van individuele start-up programma's zoals omschreven in de gelinkte how-to kun je ook het laden van start-up items volledig uitzetten:
in het System configuration venster (msconfig)--> tabblad "general" --> selecteer "selective startup" --> uitvinken "load startup items"
Kijk wel even door het lijstje van de start-up programma's zodat je weet wanneer je er een handmatig start en niet onbewust de veroorzaker van het probleem weer aan hebt geklikt.
Hoop dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
wens schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:42:
Gaat het om een geupgrade Windows 10? Ik had hetzelfde probleem. Elke half uur een automatische lock, door het uitschakelen van de monitors.
Alle instellingen in Windows Power settings gecheckt, en alles leek OK te staan.
Wat uiteindelijk bij mij werkte was het resetten van de Power settings (via Windows + I, System, Power & sleep, Additional power settings, Change plan settings, Reset default settings for this plan).
Misschien dat dat ook hier helpt.
Nee ik heb geupgrade en daarna een volledig nieuwe install gedaan (SSD ging kapot).
Nivida_intel schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:36:
[ur=http://www.askvg.com/fix-lock-screen-appears-automatically-at-constant-intervals-in-windows-8-and-later/] Link via Google en een forum[/]
Deze Vond ook nog
Nog een oplossing

Daarbij heb je in processen in taakbeheer iets dat power.exe. heeft.
En deze vond ik ook nog
klik
Bedankt maar zit helaas geen oplossing tussen.
Het is dus blijkbaar niet lockscreen, maar mijn scherm gaat gewoon uit (alsof je 10 min idle bent en hebt dat hebt ingesteld). Ik drukte gewoon vaak meteen weer een knop of met de muis (omdat ik de PC vaak gewoon aan het gebruiken ben 8)7 ) waardoor meteen het lock-screen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
kubuksa schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:49:
In plaats van in safemode te gaan kan je misschien een clean boot proberen om te kijken of het een third-party applicatie is. How to van Microsoft
In plaats van het uitschakelen van individuele start-up programma's zoals omschreven in de gelinkte how-to kun je ook het laden van start-up items volledig uitzetten:
in het System configuration venster (msconfig)--> tabblad "general" --> selecteer "selective startup" --> uitvinken "load startup items"
Kijk wel even door het lijstje van de start-up programma's zodat je weet wanneer je er een handmatig start en niet onbewust de veroorzaker van het probleem weer aan hebt geklikt.
Hoop dat dit helpt.
Ik heb eigenlijk heel weinig 3rd party programma's..
3rd party services:
- AMD driver
- Dropbox update
- Google update
- Steam

Startup:
-Dropbox
-Flux
-Logitech muis
-Pushbullet
-AMD driver
-Realtek